" Seperti yang kamu semua tahu, minggu depan sekolah kita akan buat camping di hutan. Hanya tingkatan 4 sahaja yang pergi. Sesiapa yang tidak hantar borang, sila hantar dengam secepat yang mungkin. Okay, itu sahaja kelas kita harini and jangan lupa siapkan kerja sekolah kamu. Ah! Yongmin, Jaeoh dan Jinha. Kalau kamu nak pergi, borang yang lebih boleh minta kepada setiuasaha kelas kita, Luhan. " pesan Cikgu Jaesuk sebelum keluar.
Semua pelajar sudah keluar rehat kecuali Luhan, Hyeri, EXO, Yonghwa, Hyunseung dan Junhyung. Luhan hanya mengeluh. Yonghwa, Hyunseung dan Junhyung pergi ke meja Luhan.
" Nak borang tiga. " kata Yonghwa.
" Jinha, kita ada buat night walk tau. Kau tak takut gelap ea? Sebab ni semua orang kena buat. Kot kot lah apa-apa terjadi dekat kau nanti. " perli Luhan sambil mencari borang di dalam failnya.
" Jinha lah yang paling kuat antara kitorang tau. Setakat night walk dia boleh buat. " kata Hyunseung.
" Nak bunuh serigala pun boleh. " tambah Junhyung untuk menyakitkan hati Luhan.
Luhan mengenggam penumbuknya. Kalau boleh, dia nak lepaskan sahaja penumbuknya itu. Namun, dia bersabar.
Yonghwa, Junhyung dan Hyunseung beredar dari situ debgan puas hati. EXO mendekati Luhan dan Hyeri.
" Wae? Aku dengar Yongmin sebut pasal serigala. " tegur Kai.
" Jangan jangan dia tau pasal kau tak Luhan? " kata Suho sambil menutup mulutnya. Mereka semua terkekut lepas Suho cakap macam tu.
" Ish tak kan lah. Diorang budak baru je. Yang tau pasal werewolf ni semua kita je " kata Tao. Luhan hanya mendiamkan diri. Dia hanya memandang tangannya.
" Luhan, kalau ada apa-apa problem kitorang boleh tolong. Kita kan kawan. Tambah lagi awak dengan saya lebih dari tu. " kata Hyeri dengan lembut sambil memegang tangan Luhan.
Lambang api biru di tangannya bercahaya.
" Guys, aku minta korang keluar dulu. " kata Luhan tiba-tiba. Suaranya menjadi garau. Tapi tiada siapa yang perasan.
" Ah wae? Jom ar pergi sama-sama. " kata Lay.
" Entah kau ni. Cepat lah aku lapar. " rengek Chanyeol.
Luhan memandang mereka semua. EXO dan Hyeri terkejut bila mata Luhan dah berubah menjadi warna keemasan.
" Jaebal! " Luhan menjerit. Sehun menarik Hyeri keluar. Mereka semua keluar bersama.
Chen sempat lagi menutup pintu. Takut ada orang nampak Luhan. Mereka semua turun ke bawah walaupun dengan perasaan yang berat hati untuk membiarkan Luhan seorang diri. Mereka buat semua ni untuk kebaikan Hyeri. Mereka takut Hyeri tercedera.
Luhan Pov
Ergh! Kenapa Kris hyung buat aku macam ni?! Waktu kitorang budak budak dulu tak ada pun hyung buat aku macam ni. Arghh serabutnya!
Kepala aku mula sakit. Kuku aku mula panjang. Rambut aku pun bertukar warna kelabu. Aku membaling buku dan beg aku ke atas lantai.
Sabar Luhan! Kau tak boleh buat macam ni dekat sekolah!
Aku terduduk di atas lantai. Aku rebah dan terbaring. Tiba-tiba aku jadi lemah.
" Kau dapat rakam tak, Yonghwa? " aku terdengar suara orang. Tapi tak jelas.
" Of course. Rahsia dia akan terbongkar lepas kita sebar video ni. "
" Hahaha jahat lah kau ni Yonghwa. Goodbye Luhan. "
Itu ayat terakhir yang aku dengar lepas aku pengsan.
End pov
EXO dan Hyeri makan bersama di kantin. Mereka menunggu sehingga Luhan datang. Hyeri sudah membeli roti di cafeteria untik Luhan.
" Hyeri, jom naik. Kita naik awal sikit. Boleh pantau Luhan. " ajak Xiumin
Mereka semua bangun. Di koridor, mereka terserempak dengan Yonghwa, Junhyung dan Hyunseung. Junhyung melambai tangan ke arah mereka.
" Hi, dah habis makan ke? " tegur Junhyung.
" Yup, sedap makanan dekat kantin tadi. Pergi lah makan. Nanti habis pula. " kata Baekhyun sambil memegang perutnya yang buncit.
Tao menepuk perut Baekhyun lalu melarikan diri. Hyeri rasa tidak sedap hati kerana mereka bertiga jalan di koridor kelas. Junhyung, Yonghwa dan Hyunseung beredar ke kantin dengan segera.
" Korang! Luhan pengsan! " jerit Baekhyun.
EXO berlari ke dalam kelas. Hyeri menoleh ke belakang. Junhyung memberikan senyuman jahat ke arah Hyeri.
' Aku tak boleh tuduh diorang tanpa bukti. Tapi, diorang musuh Luhan. Eottokhae? Kalau aku bagitau orang lain pasal identiti sebenar diorang dekat orang lain, mesti diorang buat benda yang sama dekat Luhan. ' bisik hati Hyeri.
To Be Continued
YOU ARE READING
He's a werewolf ( COMPLETE )
FanficLuhan Kris Hyeri ------------------- Chanyeol Kai D.O Baekhyun Sehun Lay Xiumin Chen Suho Tao