Hyeri, Hyunseung dan Junhyung berlari di koridor hospital kerana hendak berjumpa dengan Luhan. Hyeri ternampak EXO berada di luar. Muka mereka seperti gelisah. Hyeri mendekati Xiumin.
" Kenapa korang tak masuk? Mana Luhan? " tanya Hyeri. Xiumin memegang bahu Hyeri.
" Kau kena terima semua ni. " kata Xiumin. Hyeri semakin pelik.
" Kenapa? Mana Luhan? " tanya Hyeri. Chanyeol mendekati Hyeri.
" Luhan hilang ingatan. Dia tak ingat satu pun. Termasuk Hyeri. Doktor tengah check dia. " kata Chanyeol. Hyeri terkejut. Hyunseung dan Junhyung memandang satu sana lain seolah-olah mereka tahu sesuatu.
Doktor keluar dari wad Luhan. Mereka semua bergerak ke arah doktor itu. Doktor mengeluarkan sesuatu seperti X-Ray kepala seseorang.
" Nampaknya kepala dia terhantuk dengan kuat. Kalau nak ingatan dia pulih, biar dia ingat semuanya perlahan-lahan. " kata doktor.
" Dia dah boleh balik ke doktor? " tanya Hyeri. Doktor mengangguk kepala.
" Kamsahamnida. " kata Hyeri lalu masuk ke dalam wad.
Luhan bersandar di kepala katil. Dia memandang semua orang dengan muka pelik. Hyeri mendekati Luhan. Dia memegang tangan Luhan.
" Awak ingat saya? " tanya Hyeri.
Luhan menggeleng. Dia menepis tangan Hyeri. Hyeri terkejut dengan perbuatan Luhan.
" Yah! Jangan lah buat dia macam tu. Kesian lah Hyeri. " marah Baekhyun.
" Siapa Hyeri? Macam mana kau boleh kenal dia Baek? " tanya Luhan.
Semua terkejut. Luhan kenal Baekhyun tapi dia tidak kenal Hyeri yang dia cinta. Tao mendekati Luhan.
" Aku kau kenal? " tanya Tao.
" Soalan merepek. Of course lah aku kenal kau panda. Apa lah. " kata Luhan sambil tergelak kecil.
" Cuba kau sebut nama kitorag satu satu. Termasuk diorang. " kata Chen sambil menunjuk je arah Hyunseung dan Junhyung.
" Kau Chen. "
" Chanyeol "
" Kai "
" Sehun "
" Tao "
" Baekhyun "
" Xiumin "
" Lay "
" Suho "
" D.O "
" Hyunseung dan Junhyung. "
Semua terkejut kerana Luhan boleh menyebut nama seorang demi seorang kecuali Hyeri. Hyeri hanya memandang Luhan dengan mata yang berair. Chen memegang bahu Hyeri.
" Hyeri, kwenchana? " tanya Chen.
Hyeri menghiraukan soalan Chen dan berlari keluar dari wad. Hyunseung mendekati Junhyung lalu berbisik,
" Aku rasa ada yang tak kena. Kau rasa tak? " tanya Hyunseung. Junhyung mengangguk perlahan lalu memandang Luhan.
Luhan mengenggam kuat selimutnya. Suho mengejar Hyeri dari belakang. Chen duduk di sebelah Luhan.
" Kau memang tak ingat dia ke? " tanya Chen. Luhan mengangguk.
" Aku kenal pun tak. Korang ni dah kenapa? " Luhan bangun dan terus masuk ke dalam tandas.
Suho Pov
Aku mencari Hyeri. Cepatnya dia lari. Mesti dia sedih sangat sebab orang yang dia suka hilang ingatan dan tak ingat dia langsung.
Aku dah check semua tempat dekat hospital ni. Sampaikan aku call D.O dengan Chen suruh cari Hyeri. Mesej tak jawab, call tak angkat. Jangan buat aku risau Hyeri.
" Hyeri! " panggil aku sekuat mungkin. Kemudian aku ternampak kaki seseorang di tepi pokok. Macam kasut Hyeri je tu?
Aku berjalan mendekati pokok besar itu. Aku memegang bahu orang itu. Hyeri!
" Awak buat apa dekat sini? " tanya aku. Dia seperti mengelap air matanya. Aku tahu dia nangis. Dah kenal 3 tahun kot.
" Tak ada apa-apa. Saja duduk sini. Kenapa? Saya buat Awak risau ke? " tanya Hyeri. Aku menggeleng.
" Sabar ye Hyeri. Saya tahu Awak sedih kan? " kata aku. Hyeri memeluk aku.
Dia menangis sepuas hati di bahu aku. Aku mengeluarkan telefon aku lalu menaip sesuatu.
Aku dah jumpa Hyeri.
Send.
End Pov
( skip )Luhan keluar dari tandas. Dia melihat sekeliling. Tiada orang di dalam biliknya. Luhan duduk di atas katilnya. Dia seperti berfikir. Pintu dibuka oleh seseorang. Luhan pusing ke belakang untuk memastikan siapa orang itu.
" Hyunseung, Junhyung. Kenapa korang masuk? " tanya Luhan.
" Kau tipu kan? Kau tak hilang ingatan pun. " kata Junhyung. Luhan memandang tempat lain, menghindari dari memandang mata Junhyung dan Hyunseung.
" M--mana ada! Betul lah aku hilang ingatan. " Luhan menafikannya.
" Jangan jadi bodoh lah. Werewolf tak pernah hilang ingatan tau. " kata Hyunseung. Luhan mengeluh perlahan.
" Okay aku mengaku aku tipu. "
Hyunseung dan Junhyung tersenyum bangga dapat teka dengan betul. Perlu ke bangga? Tampar author! Muahaha. K bye.
" Tapi kenapa? " tanya Junhyung untuk kepastian.
" Aku tak nak dia terjebak sekali. Semua ni bahaya! Ni lah cara paling bagus sekali. " kata Luhan.
" Dia risau gila dekat kau. Kau tau tak dia siap ikut aku pergi jumpa Doktor Mingyu. Aku rasa kau kenal. And kau pun tahu tempat tu sebenarnya bahaya untuk dia. " jelas Hyunseung. Luhan membesarkan matanya, terkejut. Tapi cepat-cepat dia cover.
" Aku tak kisah. " Luhan terus baring. Dia menyelimut sehingga menutup kepalanya.
Ting! ( Luhan )
Pop! ( Hyunseung )
Open message! ( Junhyung )
Tiga jenis bunyi tanda mesej masuk di telefon mereka. Hyunseung memandang Luhan dan Junhyung.
" Suho dah jumpa Hyeri. " kata Hyunseung. Luhan bangun dan menuju ke arah pintu.
" Kau nak jumpa Hyeri ke? " tanya Junhyung tapi dengan nada perli.
" Aku nak pergi beli air. "
Luhan terus keluar. Hyunseung mengajak Junhyung untuk berjumpa dengan Suho dan Hyeri di taman. Tanpa mereka sedari, Luhan hanya memerhatikan mereka dari atas.
" Mianhae Hyeri, saya terpaksa. Untuk kebaikan Awak juga. "
To be continued
Sorry for late update! Internet kt kmpng biasa lah T.T korng mrh author ke? Klau mrh tk nk update.... Muahahaha
Pfft sya dh gila. Bye! Hahaha
YOU ARE READING
He's a werewolf ( COMPLETE )
ФанфикLuhan Kris Hyeri ------------------- Chanyeol Kai D.O Baekhyun Sehun Lay Xiumin Chen Suho Tao