Sehun Pov
" Chanyeol!! "
Mereka semua menjerit dan berlari ke arah Chanyeol yang baru keluar dari hospital. Tangannya masih berbalut dan mengambil masa juga untuk luka tu sembuh. Aku dan Xiumin memeluk Chanyeol.
" Yah, Chanyeol dah kurus lah semenjak duduk dekat hospital ni. " kata Suho. Kami mengangguk tanda setuju.
Betul cakap D.O tu. Sejak Chanyeol duduk dekat hospital kurus sikit. Mungkin makanan dekat hospital ni tak sedap. Cita rasa Chanyeol ni tinggi.
" Tak sedap makanan dekat sini. Sedap lagi masakan D.O . Kan? " kata Chanyeol.
" Saya nak D.O masak petang ni nak tak? " cadang Hyeri sambil memeluk bahu D.O .
" Buat bubble tea untuk aku. " kata aku sambil tersengih. D.O juga tersenyum tapi kemudiannya memasamkan mukanya kembali. Satan soo is here.
" Tak nak! Dekat kedai berlambak. " balas D.O . Aku menjelingnya.
Amber hanya tergelak melihat kami berdua bertengkar. Comel juga Amber ni. Nampak keperempuanan dia bila dia senyum.
" Oi, nak tembus kau tenung Si Amber tu. " usik Chen lalu menolak perlahan bahu aku. Amber memandang aku.
" Eo?! Mana ada lah! Kau ni. A-aku pandang makcik cleaner lah. " tipu aku. Haish unta ni. Aku cocok perut kau kang baru tau.
" Iya? Tak sangka makcik cleaner sekarang pakai kemeja kotak-kotak kan? Special nya hospital sini. " usik Suho pula sambil melihat keliling hospital. Haih diorang ni.
" Yah! " jerit aku.
Semua orang dalam hospital tu pandang aku. Aku tertunduk malu. Bila aku dongak balik, kawan-kawan aku dah blah dulu.
" Tunggu lah! " kata aku lalu mengejar mereka dari belakang.
( skip )
Kami berhenti di sebuah restoran. Chanyeol ni dah lapar sangat ni. Tengok menu pun nak meleleh dah air liur tu.
" Banjir juga meja ni kang. " usik Kai. Chanyeol cepat-cepat menutup mulutnya.
" Mana ada lah. Tak meleleh pun. " kata Chanyeol. Kami semua tergelak.
Tao memanggil waiter dan oder makanan. Banyak kami oder. Kami oder samgyupsal 2 set, kimchi jiggae, ayam goreng, air coke 2 botol besar, daging lembu 4 set dan dua mangkuk nasi untuk seorang. Semua ni our leader lah, Suho. Dia kaya so dia yang bayar.
" Aku baru ingat nak masak. " kata D.O.
" Hyeri dengan Luhan dah berbaik ke? " tanya Tao. Aku memandang mereka berdua. Aah kan, baru aku perasa diorang dah berbaik semula.
" Luhan pura-pura hilang ingatan je je. " jawab Hyeri pendek.
" Apa lah kau ni Luhan, kitorang risau tau tak. " kata aku. Kembang kempis hidung aku.
" Hoi ingat comel ke ha buat muka macam tu. " kata Chen dengan muka macam ni -__-Aku hanya manggaru tengkuk menahan malu. Aku curi-curi memandang amber yang berada di sebelah Xiumin. Entah apa yang dibualkan pun aku tak tau. Aku ingat tak ada siapa yang perasan tapi malangnya Hyeri terperasan.
" Suka Amber ke? " bisiknya. Aku terkejut. Hyeri menggelakkan aku. Muka aku sudah menjadi tomato yang baru dipetik dari ladang.
" Shh jangan bagitau sesiapa. Rahsia kita je. Okay? " kata aku sambil meletakan jari di mulut. Hyeri mengangguk lalu menjawab " Okay! "
" Rahsia apa ni? " Tanya Chanyeol.
Soalan Chanyeol membuatkan semua memandang aku. Aku dan Hyeri terdiam. Kami berdua memandang Chanyeol yang masih lagi tertanya-tanya.
" Aniya, mana ada rahsia apa-apa. Kan Sehun? " kata Hyeri.
Aku mengangguk. Mian Chan, kalau aku cakap aku suka Amber, mesti kau gelakkan aku.
( skip )
Sampai sahaja di hadapan rumah aku, semua melambai. Aku sempat lagi memandang Amber yang bergurau dengan Kai. Sedikit jealous di situ. Huhu.
" Nanti saya tolong awak luahkan perasaan okay? " bisik Hyeri.
" Jinjja? Gumawo. " aku memeluk Hyeri. Tiba-tiba sahaja Hyeri ditarik oleh seseorang.
" Hajima, ni girlfriend aku. " kata Luhan dengan pandangan maut. Aku tergelak.
" Kau ni. Kawan je. " kata aku.
" Jom lah, dah lewat ni. " ajak Xiumin yang berada di depan.
" Annyeong Amber. " kataku. Amber sedikit terkejut. Maybe tak sangka ayat tu keluar dari mulut aku yang selalu terkunci ni.
" Eo. Annyeong. Jumpa esok. " katanya sambil tersenyum. Aku tersenyum.
Bayang mereka mula hilang dari pandangan. Aku masih lagi berdiri di depan pagar. Aku melompat happy bila teringat Amber senyum.
Aku suka Amber!!
To be continued
Part ni just nk critakn psl Sehun je. Part akan dtg sya buat psl Luhan ngn Hyeri pula. Tak ada idea sbb krja khusus bnyk sngt -....-"
YOU ARE READING
He's a werewolf ( COMPLETE )
FanfictionLuhan Kris Hyeri ------------------- Chanyeol Kai D.O Baekhyun Sehun Lay Xiumin Chen Suho Tao