Melamar

1.7K 90 1
                                    

Hyeri pov

Dah 3 bulan aku jumpa Luhan. Nama dia pun dah ditukar kepada Xi Luhan semula. Aku happy sangat sebab dapat jumpa dia balik. Mula-mula EXO pun tak percaya aku jumpa Luhan tapi akhirnya diorang terima kenyataan. Hahaha.

Ting!

Aku membuka kakao talk aku. Nama Luhan terpampar di skrin telefon aku. Selalu sangat pagi-pagi kejut aku. Macam lah aku ni tak bangun pagi. Aigoo.

From: Deer Luhan
Sayang dah bangun ke?

Haha kan dah agak apa yang dia hantar. Dah macam alarm dah dia ni.

To : Deer Luhan
Sudah lah Luhan. Awak ni macam lah saya tak bangun pagi.

From : Deer Luhan
Hehehe mana lah tau. Jom kita pergi jalan-jalan nak tak? Harini kan hari sabtu.

To : Deer Luhan
Saya ada part-time lah. Tapi saya sampai pukul 9 malam. Awak datang lah jemput saya pukul 9:30 lah. Boleh? <3

From : Deer Luhan
Alahh T.T  Bosan lah tak ada awak. Tak apa lah. Saya jemput awak nanti. Okay?

To : Deer Luhan
Okay. Bye bye :*

Aigoo mengada betul. Aku turun ke bawah. Senyap je, mesti oppa dating dengan Yuri unnie. Pantang betul kalau hujung minggu. Aku memakai kasut aku yang berwarna biru cair. Seperti biasa, aku mengayuh basikal aku dengan laju. Sampai di cafe tempat aku kerja, aku mengunci basikal aku di tempat letak basikal.

" Annyeonghasaeyo. Morning morning. " tegur aku. Semua pekerja memandang aku.

" Lah, bukan ke kata nak study? Kenapa datang? " tanya Taemin oppa.

Aku menyangkut beg aku di tepi cashier. Apron dan topi untuk pekerja aku pakai. Aku mengikat rambut aku.

" Saja je. Lagi pun Umin kan tak ada. So, biar lah saya tolong oppa. " kataku.

" Arasseo. Elok-elok tau. Oppa nak pergi ambil kopi dekat belakang. Yongguk-ah,  jom tolong. "

Yongguk mengekori Taemin oppa dari belakang. Hahh tinggal lah aku seorang dekat cashier ni. Aku meletakkan kepala aku di atas meja. Mana pelanggan ni. Biasanya pukul 9 lebih ada je orang datang beli.

" Err cik, saya nak Hot Latte satu dengan roti bun coklat ni satu ye. "

Aku mendongak kepala aku. Eo?! Eo?! Aku terkejut tengok pelanggan yang datang ni. Dah lama tak jumpa. Dia juga seperti terkejut.

" Taeyeon unnie! Mana unnie pergi? Mingyu oppa kata unnie dah pindah hospital lain. " kataku sambil memeluknya.

" Hahaha. Unnie sekarang dekat Seoul Hospital dah. Sihat ke? Makin lawa Hyeri sekarang kan. Haha. " puji Taeyeon unnie. Aku malu pulak. Hehe.

He's a werewolf ( COMPLETE )Where stories live. Discover now