Beberapa hari kemudian, Hyeri tidak lagi memakai rantai itu. Dia meletakkannya di dalam kotak di dalam biliknya. Mereka mula sekolah seperti biasa. EXO sudah tunggu Hyeri dan Luhan di pagar sekolah.
"Annyeong! Dah okay dah, Luhan?" tanya D.O
"Eo. Okay sikit. Jom masuk? Nanti lambat pula" ajak Luhan
Mereka semua masuk ke dalam kelas dengan gembira. Luhan terasa mereka semua di intai oleh seseorang di sebalik pagar sekolah. Luhan menoleh ke belakang tetapi tiada sesiapa pun
"Wae? Ada barang terjatuh ke?" tanya Chen
"A-aniya. Kaja." Luhan menolak kawan-kawannya supaya berjalan dengan lebih laju.
" Yah slow slow lah. " kata Baekhyun
Rupa-rupanya Kris memandang Luhan dari belakang. Dia tersenyum sinis.
"Xi Luhan, kat sini rupanya kau. Tunggu lah nanti aku hapuskan kau!" kata Kris sebelum menghilangkan dirinya
Skip
Hyeri rehat bersama-sama EXO. Luhan memandang Hyeri dengan penuh soalan. Soalan yang dia nak tanya terlalu banyak tentang rantai yang Hyeri pakai.
" Oi, pandang anak dara orang agak-agak la. Jangan sweet-sweet kat sekolah. " Xiumin menolak perlahan siku Luhan. Hyeri memandang Luhan.
" Aish aku dah tak boleh tahan! Hyeri, ikut saya. " Luhan menarik tanyan Hyeri lalu pergi ke belakanh sekolah.
" Hyeri, dari mana awak dapat rantai batu biru tu? " tanya Luhan. Hyeri diam dan berfikir sebentar.
" Saya pun tak tahu. Kwangsoo oppa kata rantai tu memang ada dengan saya waktu oppa jumpa saya. Wae? " kata Hyeri. Luhan pelik.
" Jumpa awak? " tanya Luhan lagi.
" Oh mesti awak ingat kitorang adik beradik kandung sebab nama Lee. Saya adik angkat je sebenarnya. Oppa jumpa saya dekat depan rumah dia. Sejak tu saya jadi adik dia. " Hyeri nenceritakan perkara sebenar.
" Jadi betul lah dia ni adik kepada Lee Minho. " fikir Luhan
---------------SKIP----------------
Kris povAku mesti dapatkan Luhan balik. Kalau tidak, aku tak dapat kuasa dia.
Aku mengenggam tangan aku untuk menahan marah. Junhyung dan Hyunseung berada di hadapan aku sambil bermain chess.
" Korang, aku ada idea bernas. " kata aku sambil tersenyum sinis.
" Mwondae? Nak bunuh terus ke Luhan tu? " kata Junhyung lalu tergelak. Aku menggelengkan kepala. Aku tersenyum lagi.
" Tak best lah kalau dia mati cepat sangat. Aku ada idea lagi baik dari tu. " kata aku. Junhyung dan Hyunseung saling berpandangan.
---------------SKIP----------------
Keesokan harinya, kelas Hyeri bising seperti biasa. Masing-masing buat hal sendiri.
" Kirang, aku dengar ada budak baru nak masuk kelas kita. " kata Chansung yang baru masuk kelas.
" Jinjja? Lelaki ke perempuan? Berapa orang? Lawa tak? Handsome tak? Berapa orang? " Baekhyun melontar soalan bertubi-tubi. Chen mengetuk kepala Baekhyun.
" Banyak pula soalan kau. Kecoh betul mamat ni. Nanti diorang masuk kau tengok je lah. Ergh. " bebel Chen. Dia menjeling Baekhyun. Satu kelas menggelakkan Baekhyun.
" Aku tanya je. Hyeri dulu pun macam tu juga waktu Luhan baru masuk sini. " kata Baekhyun.
Luhan hanya senyum melihat gelagat kawan-kawannya. Seperti biasa, Cikgu Jaesuk masuk ke dalam kelas mereka bersama 3 orang lelaki masuk ke dalam kelas mereka.
Luhan terasa ada benda yang pelik dengan 3 budak baru itu. Salah seorang dari mereka tersenyum sinis.
" Annyeong. Saya Kim JinHa. " kata salah seorang dari mereka.
" Saya Jung YongMin ."
" Kang Jaeoh imnida. "
Mereka semua terus duduk di belakang sekali selepas Cikgu Jaesuk suruh.
" Cikgu Woobin tak ada hari ni, jadi kamu semua belajar elok-elok untuk exam yang lagi 2 minggu. Okay? " kata Cikgu Jaesuk.
" Nae. " jawab mereka semua.
Luhan hanya memandang mereka bertiga. Hyeri perasan bahawa Luhan asyik merenung budak baru itu.
" Kenapa Luhan? " tanya Hyeri.
" Diorang ialah werewolf macam saya. Yang nama Jaeoh tu, Hyunseung. Jinha ialah Yonghwa dan Yongmin ialah Junhyung. Diorang konco-konco hyung saya. " kata Luhan. Matanya mula bertukar warna.
" Jinjja?! Sabar Luhan. Jangan bertindaj terburu-buru. " jata Hyeri sambil mengusap belakang Luhan supaya Luhan menjadi tenang.
To be continued
Halo~! Mesti korng tunggu lme jn ff ni. Sya dh ubah fkirn and nk smbung crita ni. And, hope korng enjoy. Klau ade typo ke ape ke, tgur ea >.<
YOU ARE READING
He's a werewolf ( COMPLETE )
FanficLuhan Kris Hyeri ------------------- Chanyeol Kai D.O Baekhyun Sehun Lay Xiumin Chen Suho Tao