Nurse dan doktor menolak katil Luhan dengan cepat. Luhan masih lagi dalam keadaan tidak sedar. Hyeri dan yang lain-lain hanya mengikut doktor tersebut. Sampai sahaja di hadapan pintu bilik bedah, nurse menghalang mereka masuk. Junhyung dan Mingyu juga menerima rawatan.
" Hyeri, sabar banyak-banyak. Luhan mesti dapat diselamatkan. Dia kan kuat. " kata Kai sambil memegang bahu Hyeri.
" Saya tahu Luhan kuat, tapi doktor tu cakap Luhan kehilangan banyak darah. " kata Hyeri.
" Kwenchana, kan doktor Mingyu bagi darah dekat Luhan. Luhan mesti selamat. " kata Tao sambil memeluk bahu Hyeri.
" Arasseo. Gumawo sebab tolong. " kata Hyeri memberikan senyuman pendek.
Setelah beberapa jam menunggu, akhirnya 3 orang nurse dan doktor keluar menolak katil Luhan. Doktor itu membuka masknya.
" Luhan kwenchanayo? " tanya Hyeri.
" Pisau tu tertusuk(?) terlalu dalam. Dia kehilangan banyak darah. Mungkin dia koma dalam 2-3 minggu dan kami telah cuba sebaiknya. Saya harap anda semua bersedia dengan apa-apa keputusan yang keluar. " kata doktor tersebut, menerangkan keadaan Luhan.
Hyeri rebah tapi Suho memegang bahunya. Air mata mula mengalir di pipi putih Hyeri. Dia tidak sanggup untuk melihat Luhan pergi.
" Macam mana dengan Mingyu, Junhyung dan Hyunseung? " tanya Chen.
" Mereka dalam keadaan normal. Nasib baik mereka dihantar ke hospital dengan kadar segera. Kalau tak ada apa-apa, saya pergi dulu ya. " kata doktor tersebut.
" Nae, kamsahamnida. "
Hyeri terus masuk ke dalam wad Luhan tanpa menunggu kawan-kawannya. Luhan terbaring di atas katil. Terlalu banyak wayar yang mengelilingi badan Luhan. Hyeri duduk di atas kerusi sebelah Luhan. Hyeri memegang erat tangan Luhan.
" Hyeri, awak tak nak makan ke? Dari petang tadi awak tak makan. Jom makan, saya lapar ni. " kata Baekhyun sambil nemegang perut buncitnya. Kai dan Suho memukul Baekhyun.
" Kau ni! Dalam keadaan macam ni boleh kau sibuk pasal makanan. " marah Suho.
" Aniya Suho, betul cakap Baekhyun tu. Hyeri, awak tak nak makan ke? Kalau biarkan perut tu kosong, nanti awak sakit " kata Sehun. Baekhyun mengangguk.
" Kwenchana. Korang pergi lah makan dulu. Saya nak pergi jenguk Mingyu oppa dengan yang lain. " Hyeri bangun dan keluar dari wad Luhan.
" Kitorang pergi cafeteria kat tingkat 1 tau. " kata D.O. Hyeri menangguk lemah. Dia berjalan menuju ke arah pintu lif.
" Aigoo kesian aku tengok Hyeri tu. " kata Chanyeol. Yang lain juga setuju.
Hyeri masuk ke dalam lif dan menekan butang 7. Lif turun dan berhenti di tingkat 5. Seorang perempuan berambut panjang masuk ke dalam lif.
" Taeyeon unnie? "
" Eo? Hyeri? Hyeri bu-- Ah! Lupa Luhan dekat sini jugak. Macam mana dengan dia? " tanya Taeyeon. Hyeri memandang bawah.
" Macam tu je unnie. Mesin tu sahaja yang menentukan semuanya. " kata Hyeri.
Taeyeon menepuk bahu Hyeri perlahan. Dia juga berasa simpati. Pintu lif terbuka. Mereka berdua keluar dari lif dan menuju ke bilik 70. (Mcm no.hotel plk ><)
Taeyeon membuka pintu bilik itu perlahan-lahan kerana ada pesakit yang sedang tidur. Mereka berdua masuk ke dalam bilik itu dan berjalan ke arah katil mereka bertiga.
" Annyeong Hyunseung, Junhyung. Annyeonghasaeyo doktor. Macam mana keadaan korang? " tanya Taeyeon.
" Mingyu patah tangan. Junhyung pula terseliuh kaki. Aku okay je cuma cedera dekat kepala dengan badan je. Kau buat apa dekat sini? " tanya Hyunseung.
YOU ARE READING
He's a werewolf ( COMPLETE )
FanfictionLuhan Kris Hyeri ------------------- Chanyeol Kai D.O Baekhyun Sehun Lay Xiumin Chen Suho Tao