Mamma?||32

434 42 7
                                    

Pov Pippa

Als we later die avond weer American Horror Story aan het kijken zijn kom ik erachter dat ik Mam totaal was vergeten te bellen over dat Link me zojuist ten huwelijk heeft gevraagd.

Ik spring van de bank en ren de slaapkamer in om mijn telefoon te halen. Ik gris hem van mijn nachtkastje af en loop weer de woonkamer terug in.

"En waar ben jij mee bezig als ik mag vragen?"

"Ik ben helemaal vergeten om Mamma nog te bellen." En ik type 'mamma' in bij mijn contacten.

"Ohja, dat is waar ook."

Als ik na een paar seconden wachten mijn moeder aan de andere kan hoor vragen begin ik meteen enthousiast te praten.

"Even rustig. Wat is er nou allemaal aan de hand Pippa?"

"Link heeft me ten huwelijk gevraagd mam!" Gil ik half. Het boeit me dan ook niks dat hij alles gewoon kan horen.

"Ik ben zo blij voor jullie lieverd! Hoe heeft hij je ten huwelijk gevraagd dan?"

Ik leg het hele verhaal aan Mam uit over de picknick en het vissen, want mijn moeder kennende wilt ze alle details weten. Van wat ik aan had tot wanneer ik een slokje van mijn drinken nam.

Dus na een half uur vol van "echt waar's" en "je meent het niet's" ben ik klaar met praten.

"Ik ben zo blij voor je Pippa echt waar."

*baby huilt op achtergrond*

"Oh shit ik denk dat ik de baby wakker heb gemaakt. Ik denk dat ik beter even kan gaan kijken."

"Ja is goed hoor Mam ik spreek je later wel weer. Ik houd van je mamma."

"Ik ook van jou schat."

En ze verbreekt de verbinding.

"Zo te horen was je moeder behoorlijk enthousiast."

"Ja ze kan het echt biet geloven. Ze is zooo blij."

De rest van de avond kijken we nog een paar afleveringen AHS voordat we naar bed gaan en ik in Link's armen in slaap val.

Na voor mijn gevoel vijf minuten in slaap te zitten hoor ik opeens de ringtoon van mijn telefoon door de kamer schellen.

Ik wrijf in mijn ogen en pak de telefoon van mijn nachtkastje af. Ik zie de naam van mijn tante op het beeldscherm verschijnen.

Waarom zou ze me in de nacht bellen?

"Wie is het?" Hoor ik Link naast me vragen.

Ik schrik een beetje omdat ik voor een moment vergeten was dat hij er ook nog was.

"Mijn tante." Zeg ik terwijl ik opneem.

"Tante Wendy mag ik vragen waarom je me zo laat in de nacht belt?"

"Het spijt me zo erg, maar jullie moeten nu naar huis komen."

Ik ga in een keer recht op in bed zitten.

"Huh, wat?! Waarom?"

"Je moeder heeft een hersen bloeding gekregen en ze licht nu op levens bedreiging in het ziekenhuis."

En ik een keer wordt je hele wereld verpletterd.

Het zal je nog verbazen hoe je leven van helemaal fantastisch naar een echte hel kan veranderen in een paar seconden.

Zonder doei te zeggen hang ik op. Ik spring uit bed terwijl de tranen over mijn wangen rollen. Ik begin snel mijn kleren aan te trekken en Link die me nog steeds verbaasd aankijkt.

"Pip?"

Ik geef geen antwoord, want als ik dat zou doen dan zou ik e geen woord uit kunnen krijgen. Dus de tranen blijven maar over mijn wangen stromen.

Ik pak mijn tas en begin al mijn kleren uit de kast te halen en in de tas te proppen. Tot ik opeens een hand op mijn schouder voel.

Ik draai me om en Link kijkt me in mijn ogen aan.

"Wat is er gebeurd? Vertel het me nou."

"Het is.... Het is Mamma ze ligt in het ziekenhuis."

En dan voel ik dat Link zijn armen om me heen worden geslagen terwijl de tranen over mijn wangen blijven rollen.

"Het komt allemaal goed."

Fluistert Link nog in mijn oor.

Oehhoeeee
Cliff hanger!!!
Vonden jullie t een leuk deeltje?
Heb hem namelijk een beetje langer gedaan. Gewoon omdat sat kan😎.

Xoxo TSS

Alleen Link en ikWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu