Pov link
Ik kijk haar aan en ze zucht nog een keer voordat ze begint met praten.
"Het begon allemaal toen ik rond de zeven jaar oud was. Altijd als ik dan van school kwam samen met mamma dan was pap nog niet thuis. Die was dan werken. Alleen af en toen, ik denk een leer per maand kwam hij dan zonder iets te hebben gezegd veel te laat thuis en was hij helemaal dronken. Hij gooiden dan met spullen en op een keer sloeg hij zelfs mijn moeder. Nou en hij maakte altijd zo veel kabaal dat ik er zelfs wakker van werd. Na ongeveer een jaar werd het steeds vaker en vaker tot dat het wel bijna iedere dag van de week was. Ik lag dan al in me bed te wachten tot dat ik hem thuis hoorde komen. Op een dag maakte ze zelfs zo er ruzie dat hij mamma had bedreigd en dat ze toen midden in de nacht was vertrokken naar een vriendin omdat het niet meer verder kon. Ze was zo over stuur dat ze mij vergeten was mee te nemen. Ik hoorde de voetstappen de trap op komen, maar in plaats dat hij naar zijn slaap kamer ging hoorde ik mijn deur open gaan. Die avond heeft hij me helemaal in elkaar getrapt en daarna in een kast op gesloten. Toen mijn moeder er de volgende dag achterkwam heeft ze meteen een scheiding aan gevraagd en heb ik hem nooit meer gezien. Hij heeft nooit meer van zichzelf laten horen."
Mijn hersenen zijn overspoeld met de informatie die ik net allemaal voorgeschoteld kreeg. Dit is veel om te verwerken in een keer.
"Maar waarom heb je het nooit verteld? Hoe kon ik dit niet weten?"
Ze kijkt omlaag naar haar handen in haar schoot en friemelt een beetje aan haar hand.
"Ik ben er voor een groot deel al overheen, maar af en toe krijg ik gewoon nog een nachtmerrie. Ik beleef het gevoel van die ene avond iedere keer weer helemaal opnieuw, en dan zie ik weer zijn gezicht voor me. Om van te kotsen gewoon."
Pov Pippa
Ik kijk op naar Link en hij gaat met een hand door zijn haar die helemaal door de war zit. Ik merk ook pas dat er een traan over mijn wang rolt als Link hem wegveegt met zijn duim.
Hij trekt me in een knuffel terwijl stil de tranen over mijn wangen blijven stromen. Ik begraaf mijn gezicht in zijn borst kas en ruil zijn geur. Hij houdt me me een arm vast en met de andere vrije hand wrijft hij over mijn rug.
Langzaam kalmeer ik en net voor dat ik in slaap val hoor ik hem nog heel zacht "Weltrusten." Fluisteren.
De rest van de nacht droom ik niks en slaap ik tot mijn verbazing goed.
"Ben je dan eindelijk uit bed? Slaapkop!" Zegt Link zodra hij me de woonkamer in ziet lopen.
Ik steek mijn tong naar hem uit en ga daarna tegenover hem aan de keuken tafel zitten. Ik probeer wat klitten uit mijn haar te krijgen door met mijn vingers door mijn haar te gaan, maar dat geef ik ook na drie keer al weer op.
"Waar is Sophie eigenlijk?" Vraag ik als ik met mijn ogen door de kamer heen kijk maar Sophia nergens te bekennen is.
"Die ligt op bed voor haar middag slaap."
"Huh?! Middag slaap, maar hoe laat is het dan wel niet?"
En dan kom ik achter iets, en geef ik mezelf de grootste face palm ooit. Ik had vandaag moeten werken!
Ik spring van tafel en ren naar de slaapkamer om me om te kleden. Ik doe mijn tanden poetsen, haar borstelen en make up een soort van allemaal te gelijk.
Link komt de badkamer binnen lopen en glimlacht breed als hij me ziet klooien.
"Je weet dat het Pinksteren is, toch?"
Meteen stop ik met alles wat ik aan het doen was en geef mezelf een nog grotere face palm als eerst. (Ja nog groter ja!)
Soms dan kan ik ook echt niet nadenken of zo.
[hehehe ik weet dat ik lang ben weg geweest. Ga ik me daarvoor verontschuldigen? Niet echt. (Ben ik even blij dat ik niet aan een upload schema vast zit!) nou hoop wel dat het weer een goed hoofdstuk was. (Nee sam we weten allemaal dat het echt bagger was (ach laat mij toch))
Xoxo TSS]
JE LEEST
Alleen Link en ik
FanfictionPippa is een behoorlijk normaal meisje van 17 die misschien iets teveel youtube kijkt. Als ze op een dag met haar beste vriendin Renske naar Veed gaat valt ze flauw in een rij. Heel jammer allemaal, maar als ze weer bijkomt komt ze iemand tegen. Is...