Sophia||42

300 34 6
                                    

- 15 jaar later -

Pov Sophia

"Mahamm, waar heb je mijn telefoon oplader gelaten?" Schreeuw ik door het huis.

"Dat weet ik niet meer lieverd." Nou bedankt heh mam. Ik heb echt zo veel aan jou...

Ik ren de trap af naar beneden. Zodra ik de woonkamer binnen loop zie ik hem al op de eet tafel liggen.

"Hey Sophie, kom eens even kijken." Pap zit aan dezelfde tafel met een groot boek.

Ik loop om de tafel heen en kijk over zijn schouder mee het boek in. Het is een foto album blijkbaar. Ik zie namelijk allemaal foto's van mam en pap.

"Kijk dit waren we op de trouw dag."

En ik kijk naar de foto waar een hele jonge moeder en een hele jonge vader op staan. Mam heeft daar echt een super mooie jurk aan. Ook is ze heel erg knap op die foto. Dat is in ieder geval een ding dat ik van haar heb geërfd.

"Ahhh kijk dat ben iikkkk..." Schreeuw ik hal uit als ik een dikke aardappel in een baby bedje zie liggen.

"Ik was zo schattig.!"

"Nou dat zou ik maar niet al te snel zeggen hoor. Je was de meest vervelende baby ooit. Ben je nog steeds trouwens."

Ik geef hem een mep tegen zijn achterhoofd en hij kietelt me terug.

"IK GEEF ME OVER." Schreeuw ik uiteindelijk uit als ik het gekietel niet meer aan kan.

-

Vandaag verveelde ik me en meestal als ik me verveel dan ga ik hele oude youtube filmpjes kijken van mijn vader en andere kenissen. Ik heb er al heel veel gekeken, maar ik kan er nooit aan wennen om ze op beeld te zien.

De kijkers kennen mij niet. Pap en mam hebben nooit foto's van mij laten zien of filmpjes met mij opgenomen, omdat ze niet wouden dat ik ook bekend zou worden net zoals hun. Ze wouden dat ik 'normaal' kon opgroeien. Niet dat hun zo normaal zijn hoor, maar dat is weer een ander verhaal.

Tuurlijk zijn er wel foto's van mij op het internet te vinden en er zijn ook wel vermoedens dat ik hun kind ben, maar dat hadden mam en pap nooit echt verteld.

Ook toen ik acht was liep ik binnen in het kantoor van pap. Bleek dat hij aan het live streamen was en toen zag jij mij dus op beeld. Daar was nog wel een tijdje gezeik over, maar dat zijn de meeste allang weer vergeten.

Ze hebben wel verteld dat ze een kind hadden gekregen en hoe ik heete, maar daar bleef het ook bij. Dat vind ik wel fijn.

Dus toen ik veertien was vonden ze dat ik oud genoeg was en dat ik nu zelf mocht beslissen of ik ook in de video's wou zijn of niet. Ik hoefde er niet langer dan twee seconden over na te denken.

N-e-e

Ik zag hoe bekend hun waren en dat ze ieder keer op straat werden herkend en dat wou ik echt niet. Ik wil niet populair zijn. Dat hoeft van mij allemaal niet. Wel is het echt te grappig als een paar meiden of jongens uit mijn klas het hebben over 'xLinkTijger' of als iemand zijn merch draagt. Ze moesten eens weten wie ik ben...

Soms is het wel echt vervelend als pap of mam bijvoorbeeld een vlog opnemen en dat ik dan telkens niet op beeld kan komen. Dat is het enige wat ik echt vervelend vind. Voor de rest is het heel erg leuk om te zien hoe ze helemaal op kunnen gaan in het 'werk'.

Over al lijd ik dus een behoorlijk goed leven met een paar gestoorde ouders.

Ik had het ook niet beter kunnen wensen, toch?

[Laatste hoofdstukkk hierna nog dankwoordjesss...

Xoxo TSS]

Alleen Link en ikWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu