Geldigimizde hayli gec olmuştu, onca yorgunluğa ragmen yasadigim son dört günü düşünerek bitirmistim o yolu, uyumaya korkar olmuştum ne oluyor bana anlamiyorum birileri beynimin içinemi ışınlaniyorda haberim olmuyor korkuyu, mutluluğu, heyecani, gerginligi, aşık olmadigim ve hatta tanimadigim insanlardan karşılıksız aşkı, kahkahalari ve göz yaslarini ayni anda hissederek dönmek .... mutluyken biranda yok olmak.. Ölüm bunlarimi cagristiriyordu bana sadece bu hayat el sallamaktan mi ibaretti ...
Bunlari yol boyu defalarca uzerinden gecerek düşünmüştüm göz yaşlarım istem dışı durmamıştı bende durmasini istememiştim belki..
Annem canim benim dört gündür gormedim ama aylardir görmemiş gibiyim zaman cok hızlı ve dolu geçmişti.. odama geldi ve ben birkez daha sımsıkı sarildim olanlari anlattim ve Ankara ya cenazeye gitmek istediğimi söyledim yarin .. off dinlenmeliyim ama yine kötü bi ruya görürsem...
- Anne yarin cenazeye birlikte gidelim hepsi çok gençti babamin işi varmi acaba bi sorarmisin..
- Çok perişan görünüyorsun kızım hadi biraz uyu...
- Annecim yanimda kalirmisin uyuyana kadar korkuyorum... Yine ölümü hissetmeye baslamak cok kotu..
- Peki burdayim ama kendine gel yok öyle bisey.. Ölüm Allahın emri vakit saat doldugunda ne yapsak çare değil ne bi saniye geri ne bi saniye ileri..Dayanamadi yorgun gozlerim daha fazla öylece daldim gittim korktuğum uykunun dinlendirici yanina.. Ölümde böyle sessizcemi çekiyordu içine uyku gibi ... Ölümün uyanışı o büyük mahşer belki sevdiklerimizi uyaninca gormek gibi bilemiyorum...
****************
Cenazelerin hangi camiden kaldırılacağını Seda öğrenmiş, canim babam tanımadığı insanlarin cenazeleri için düştü yollara... Vardığımizda inanilmaz bi kalabalik vardi kolaymi 5 gencin cenazesi ailelerine bas sagligimizi ilettik. Babam saf tuttu cemaat ile.. hepsi perişan ne olduğunu anlayamamışlar konduramamislar ölümü çaresiz, daha dün doğurup kucaklarina aldiklari kuzucuklarina... En çok Atinin annesine sarildim kadın beni tanimaz etmez, deniz gozlerini annesinden almış ayni gözler bakiyor sanki bana.. usulca kulağına fisildadim son sözünü bana soyledi.. Ne dedi dercesine gözlerime baktı...- Gülümse
- Hayata gülümse dedi bana..O mavi gözler gozlerime dayandı elleri ellerimi öyle sıkı tuttuki..
- O halde oğlumun son isteğini yerine getir güzel kızım.. Gülümse...
***********
Yıldızımı unutmayin******************
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İki Cocugumun Babasi
Novela JuvenilOtobüs hareket ettiginde ardima bile bakmama karari almıştım giden yol sekiz bucuk yilimi arsinlayip gelecegime hayatimin geri kalanina yola çıkmıştı...