part 29

425 26 1
                                    

Ik open mijn ogen, ik lig in een bed met witte lakens, ben ik dood? Ben ik in de hemel? Ze is wakker hoor ik iemand zeggen, babe? Iemand pakt mijn handen. Ik knipper een keer met mijn ogen, Justin zit op het randje van het bed, mijn moeder komt de kamer net weer in, er staan tranen in hun ogen, wat is er gebeurd? Zeg ik zo zacht dat ze het niet horen. Layla komt binnen en controleert of alles nog goed zit, ze legt haar hand even in mijn hand, het komt goed lieverd zegt ze. Ik staar haar aan en er rolt een traan over mijn wang, wat is er? Zeg ik nu iets harder. Ik zie Justin wegkijken, de tranen stromen over zijn wangen. Moet ik het vertellen? Justin knikt en loopt de kamer uit. Layla komt op het randje van mijn bed zitten. Ze kijkt naar onze handen. Je hebt niet lang meer Emily zegt ze zacht. Hoelang? Er stromen tranen over mijn wangen. Minder dan een maand. Ik kijk naar mijn voeten, Layla geeft me een knuffel, het spijt me Emily. Ze laat mijn handen los en loopt de kamer uit, ze veegt een traan weg. Justin komt de kamer weer in, ik kijk hem aan. Ik hou van je zeg ik. Hij glimlacht klein, ik ook van jou. Dan moeten we maar dingen gaan verzinnen zeg ik zacht, die we samen nog kunnen doen. Hij knikt, je mag morgen weer naar huis. De deur gaat open en Grace staat in de deuropening, er stromen tranen over haar wangen, je mag niet gaan zegt ze, het is niet eerlijk. Ze huilt heel hard, Layla neemt haar mee. Mijn moeder komt binnen, ze slaat haar armen om me heen, ik begin weer te huilen, waarom ik? 

The last kiss (full story)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu