Jag vet inte varför, men av någon anledning har jag inte haft någon större lust att skriva på senaste tiden, men jag ska absolut bli bättre på det. Så tills nästa kapitel kommer, så tänkte jag att ni skulle få lära känna mig lite bättre. Inte för att jag tror att ni vill det, men why not. Blev taggad, så kan lika gärna göra det.
Regler
1. Svara på alla frågor
2. Posta alla regler
3. Tagga minst tio personer1. Vilka sociala medier har du?
Instagram, Snapchat, Kik, Facebook, Twitter, 9gag och såklart, Wattpad. Jag kan ju tillägga att jag använder vissa mindre än andra.2. Favoritartist?
Uhm... jag har faktiskt ingen som jag skulle kalla min "favorit". Jag sparar låtar som faller mig i smaken, vare sig vem artisten är.3. Favoritbok?
Jag läser inte så mycket på wattpad för tillfället, men en bok jag startat men inte avslutat är Själsfrände av @Pandalon, konceptet och idén är ganska cool, så kolla definitivt in den om ni behöver något nytt att läsa (eller helt enkelt bara vill ha fler böcker att läsa).
Som sagt, jag läser inte så mycket på Wattpad, och det är för att jag läser irl istället. Läst ganska mycket faktiskt, med tanke på att jag åkt så mycket bil i sommar. Första boken jag tycker om väldigt mycket är Everything, Everything av Nicola Yoon. Den handlar om en tjej som är allergisk mot allt och inte har varit utanför sitt hus på sjutton år. Den är sjukt bra, en bok som faktiskt fått mig att säga ja till saker jag annars inte skulle sagt ja till.
Sen har vi All the bright places av Jennifer Niven, den är också sjukt bra. Tänker inte spoila något om den, utan ni får kolla in den om ni känner för det. ;)
Sista boken, eller böckerna, jag tipsar om är Jojo Moyes böcker. Hon är sjukt duktig på att skriva och jag har läst varenda en av hennes böcker förutom en, och jag kan berätta att jag inte tyckte illa om någon av dem. Så kolla in henne!4. Favoritkaraktär?
Vet inte riktigt om man är ute efter en karaktär i en bok eller film, men jag har i varje fall två personer. Båda från böcker, haha. Den första är Cath från Fangirl av Rainbow Rowell (vilket, om ni undrar, också är en asbra bok). Anledningen till att jag tycker om henne är för att jag känner igen henne i mig själv, för om jag ska vara ärlig, vi hade nästan kunnat vara samma person. ;)
Men den andra, det är Louisa Clark från boken/filmen livet efter dig av Jojo Moyes. Hon är bara helt crazy och vågar vara sig själv och det är väl just därför jag tycker om henne så mycket.5. OTP?
Slexie och Izzex, helt klart.6. Stjärntecken?
Kräfta.7. Rosa eller röd?
Alltså, haha. Denna tag är fett all over the place, så random frågor. Men kan man säga både och?8. Favoritfilm?
Har ingen speciell favvo, men på senaste tiden har jag fått något för skräckfilmer, vilket är en genre jag annars hatat. Lights out skulle jag nog säga. Kanske inte min favoritfilm, men den var bra, så kolla in den. (Det är ju ett stort plus i kanten att svenskar gjort filmen också såååå)9. Favoritserie?
Old school Grey's anatomy, yaas.10. Vilken är din bakgrundsbild?
Återigen, fett random fråga men ja:11. Favoritfärg?
Jag är en sån där tråkig person som kommer säga att jag inte har någon, för jag gillar olika färger beroende på om det är kläder, färger på väggar eller ja, vafan färgen nu befinner sig på. Men om jag absolut MÅSTE säga en färg, så är det orange eller vinrött som lutar åt det lila-bruna hållet.12. Ambitioner?
Jag har ambitioner jag faktiskt inte vet om, om jag ska vara ärlig. För mig är det viktigt att jag ska kunna göra vad fan jag vill när det väl kommer till att välja utbildning och så vidare, och eftersom att jag inte har någon aning just nu kämpar jag mig igenom skolan med faktiskt sjukt bra betyg, och det är något jag kommer fortsätta med så att jag kan välja senare utan att vara begränsad. Ganska allvarligt svar, menmen. Sen behöver det ju inte just handla om skola, men det är så jag tolkar frågan för nu.13. Kaffe eller te?
Te, for sure.14. Uppklädd eller nedklädd?
Beror på.15. Åka fram eller bakåt i tiden?
Vet inte riktigt. Vill inte åka framåt, för jag vill hålla det som en överraskning och vill inte heller åka bakåt i tiden då jag funnits, för då kommer jag säkert bara fucka upp saker. Eller jo, en liten sak skulle jag kunna tänka mig att ändra och jag tror faktiskt det inte hade gjort någon större inverkan på min framtid. Men ja, jag har ingen aning. Bakåt, skulle jag nog säga. Bara för att hålla min framtid en överraskning.Nu är frågorna slut, men jag skulle vilja lägga till en fråga.
16. Hobbies?
Läsa, skriva, sjunga/musik. Jag har aldrig varit en aktiv människa, utan mer en kreativ.Så, nu är frågorna slut på riktigt. :)
Och eftersom att jag är en total badass, så kommer jag inte tagga en enda person. Jag tycker att alla som känner för att göra tagen, gör tagen. Tagga gärna mig också så jag kan lära känna er lite bättre!
KAMU SEDANG MEMBACA
Som en picknick i parken
Fiksi RemajaRebecka har bestämt sig för att det är dags med en ändring i sitt liv. Hon flyttar till Stockholm för att plugga vidare. Väl där går tiden ganska fort. Med ett jobb, plugg och inga vänner fördriver hon tiden med att inte tänka så mycket, utan att ba...