{3} 1st day at school

596 21 1
                                    

Het is een inloopkast!!!  "Omg mam en pa dankje dankje dankje!!!" roep ik blij. Ik ren naar ze toe en omhels ze spontaan. 

Ik loop weer de kast in en kijk om me heen. Al mijn kleren zijn netjes opgehangen en opgevouwen. Boven zitten deurtjes en onder zitten buizen waar kapstokken met kleren eraan aanhangen. Er zijn hokjes helemaal onderaan waar ik mijn schoenen apart kan houden

Ik heb dit altijd al gewild.

Ik loop weer naar mijn kamer en zie dat er nog wat dozen staan, dan maar weer opruimen.

Als ik klaar ben plof ik op m'n bed en zie dan hoelaat het is 0.10. Ik ben echt lang bezig geweest.

Ik doe mijn pyama aan en ga snel slapen, morgen moet ik naar mijn nieuwe school, waar ik al zo veel zin in heb.

*******

Ik parkeer mijn fiets in de fietsenrekken en loop zuchtend naar binnen. Waarom ben ik niet gewoon bij Scarlett gebleven. 

Ik ben een beetje laat, maar dat maakt vast niet uit. Ik zoek naar een bali ofzo waar iemand aan zit die me misschien de weg kan wijzen.

Voor ik kan zoeken komt er al een man aangelopen

"hallo, kan ik je misschien ergens mee helpen?" vraagt hij.

"Ja ik ben nieuw hier, ik weet de weg niet echt" antwoord ik terug.

"Van wie heb je nu les?" "van Mrs. Blake"

"oke, loop maar mee" gaat ons gesprek.

Uiteindelijk kom ik bij het lokaal aan. Mijn nieuwe leven hier gaat nu echt beginnen. 

Ik bedank de man en open de deur. Gelijk allemaal gezichten die me aankijken. Oh god.

"Jij moet vast het nieuw meisje zijn" hoor ik dan opeens.

Ik knik als ik zie dat het van de lerares komt.

"Stel jezelf maar voor"

en dat doe ik. Ik ben er nu wel zo gewend aangeraakt, dat het normaal is. "Ik ben Skyler, ik kom uit Kansas maar eigenlijk oorspronkelijk uit Nederland, ik ben al veel verhuisd. Ik hou van lacrosse en films kijken"

Als ik mag zitten ga ik op een lege plek naast een jongen met donker haar zitten.

Niet veel later moet er iemand weg. Ik verveel me en teken wat in mijn schrift. Terwijl ik dat deed luisterdr ik mee met een gesprek tussen een roodharig meisje en een jongen met donker haar.
(R is meisje D is de jongen)
D:"psst, Lydia komt dat van gister?" vraagt hij als hij naar haar voet kijkt.
R: "nee, prada beet me"
D: "je hond?"
R: "nee mijn handtas, natuurlijk mijn hond" zei ze terug op een sarcastische duh toon.
D: "heeft hij je al eens eerder gebeten?" vraagt de jongen met aan het neisje met rood haar, dat dus Lydia heet. Ze antwoordt nee terug en dan begint hij ineens over een hert ofzo en haar hond en dat het geen toeval kan zijn.
R:"je weet wat ze zeggen 1,2,3-"

Een hard geluid klinkt door het lokaal heen. Iedereen zijn hoofd is gedraaid naar de bron van het geluid. Een vogel botste tegen het raam. Het bloed blijft aan het raam zitten en stroomt langzaam naar beneden, de vogel viel gelijk al op de grond. Dood.

Ik walg van het bloed en zie er nog meer aankomen.

Één voor één vliegen ze tegen de ramen aan en keer op keer schrik ik weer van get geluid. Op een gegeven moment ontstaan er barsten in de ramen. En dan zijn ze binnen.

"iedereen omlaag!!!" riep Mrs. Blake in een paniekerige bange stem

Ik duik omlaag naar de vloer en ga onder mijn tafeltje zitten. Dit is de vreselijkste eerste dag, maar tegelijk ook de beste. Alle anderen duiken ook onder een tafel. 

Mrs. Blake beschermt een leerling en een jongen met een geruite bloes het meisje met roodachtig haar. De vogels vliegen als gekken rond en botsen overal tegenaan. Het is een chaos.

Eindelijk het is voorbij. Iedereen gaat langzaam weer omhoog, overal liggen zwarte vogelveren en dode vogels en er zijn ook nog mensen gewond.

De politie is er en praat met mensen, waaronder mij. Gelukkig ben ik niet gewond geraakt. Ik zie dat de lerares heel schokkerig is als iemand een veer uit haar haar wil halen. Ik zie een man met een donkerharig meisje praten, dan komt de politie ernaar toe en vraagt iets over die dieren aan de man. Hij antwoordt iets terug met jagen ofzo.

"Gaat het goed met je?" vraagt iemand. Ik stop met afluisteren en zie dan wie het vroeg. De donkerharige jongen met een ruitjesbloes.

"Ja het gaat wel" ik geef hem een zwakke glimlach

hij knikt en gaat weer weg, hij vraagt het ook aan andere mensen. Ik ben natuurlijk ook echt niet bijzonder voor iemand.

Als we allemaal weg mogen loop ik door de gangen en zie een donkere vrouw met donker haar in eenvoudige kleding Lydia en nog iemand stevig beet pakken. Dan kijkt ze op en loopt dan snel weg. Het lijkt bijna alsof ze bang is.

Ik kijk achterom en zie een tweeling, ook weglopen. Ik haal mijn schouders op besluit dan maar naar huis te gaan.

Fijn, nu kan ik mijn fiets niet vinden. Ik had hem vlakbij een groene bike gezet en 2 zwarte motors ofzo. Ik zag net die zwarte motors vertrekken met de tweeling van eerder erop. Typisch,  grinnik ik. Ik heb mijn fiets gevonden en rij naar huis.

Ik was alleen thuis. Ik ga naar boven en pak mijn lacrosse stok met een bal ik hing een soort van rondje aan een boom in de tuin en mikte de bal daarop. Ik raakte een paar keer en ik was tevreden. Ik moet wel conditie houden dus ging ik maar hardlopen. Ik trok een strakke zwarte kroptop aan met een grijze hardloopbroek en nikes.

Ik kwam aan bij een oud huis, het leek wel afgebrand. Ik wilde naar binnen lopen toen ik stemmen hoorde. Ik besloot ze maar af te luisteren. Één van die stemmen herken maar kan hem niet plaatsen. Ze hebben het over een tattoo.

Voorzichtig kijk ik om het hoekje en zie iemand met een gasbrander op iemand anders zijn huid gaan, op de huid van de jongen die de klas uit moest vóór het vogelincident. Mijn ogen verwijden en mijn mond valt nog net niet open. Deze mensen zijn gek.

De jongen die vandaag aan mij vroeg of het ging zit erbij en houdt de jongen stil. De jongen schreeuwt hard en gaat knock-out, ik denk van dr pijn. De man met de gasbrander, daarentegen, gaat door alsof er niets is gebeurd.

Een tijdje later wordt hij weer wakker en heeft en tattoo op zijn linkerarm. Wat?? Hoe is het mogelijk, zijn arm is niet kapot of verbrand zoals zou moeten, maar gewoon normaal en nu met een tattoo. Waren ze nu een tattoo aan het zetten met een gasbrander?

Too Curious,  Teen Wolf S3AWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu