{4} sport

583 21 0
                                    

Ik dacht nog de hele dag na over wat ik had gezien, over het gasbrander 'incident'. Echt vreemde mensen, vreemd ook weer niet, eerder misterieus. Ik wil er meer van weten, er is hier sowiezo iets gaande achter de schermen.

Mijn ouders kwamen thuis en vroegen hoe het op school was, of ik al vrienden had gemaakt enzovoort.

"Ik was de hele dag vrij" zeg ik "er kwamen ineens allemaal vogels het lokaal in en waren helemaal wild. Gelukkig ben ik niet gewond geraakt" leg ik daarna uit als mam me niet begrijpend aankijkt. Haar blik verandert al snel maar een opgeluchte.

"Oh schatje toch, gelukkig ben je oke"

ik knik en ga naar boven. Ik ga douchen en dan bel ik Scarlett op.

Mijn telefoon ging toen ik net van plan was Scarlett te bellen. Het was Scar.

"Hey Sky, en hoe was je eerste dag??"

"nou ik was de hele dag vrij omdat er vogels door de klas vlogen en er later overal dode vogels lagen" zeg ik iets te enthousiast.

"Je maakt een grapje zeker"

"nee echt niet Scar"

"wow, haha ook weer geluk. Je bent niet gewond toch?" vraagt ze bezorgt.

"Nee nee, maar het is hier vreemd"

"vreemd? Hoezo vreemd?" vraagt ze.

"Ik weet niet, er hangt een bepaalde sfeer hier en toen ik aan het hardlopen was zag ik dat iemand een tattoo liet zetten met een gasbrander. In een afgelegen huis in het bos"

"oke dat is inderdaad aardig raar ja, zijn er geen tattoo shops ofzo?"

"ja, tuurlijk wel, maar het raarste was dat zijn arm niet verbrandt was, het was een gewone arm maar dan met een tattoo erop" vertel ik.

"Wat, maar dat is onmogelijk Sky"

"vertel mij wat, maar hoe gaat het met jou en Eli??" vraag ik om het gesprek te veranderen.

"We hebben een 2e date gehad!! " en daar ratelt ze de hele tijd over door.

**********
De schooldag ging snel voorbij, ik lette extra goed op de jongen met de tattoo. Ze zitten de hele tijd in een groepje met elkaar te fluisteren en te overleggen.

Ik ben achter een paar namen gekomen, stiles de jongen die gisteren aan me vroeg of het ging, Lydia het roodharig meisje en ene Isaac, hij is best knap, maar Stiles is dan toch wel leuker. Isaac is gewoon raar eigenlijk. Hij is ontzettend achterdochtig en heeft donkerblond haar.

Ik hoor iedere keer mensen praten over een feestje ofzo. Ik heb nog geen vrienden dus niemand vraagt mij mee. Het is echt niet leuk om de 'nieuwe' te zijn.

Ik had gehoord dat deze school een lacrosse team heeft en ik wil graag naar de audities. De audities worden vanmiddag genomen met mij als een van de deelnemers.

"Hoi, ik kom voor de audities van het lacrosse team" zeg ik. De coach kijkt me aan of ik gek ben.

"Het is geen sport voor meisjes"

"maar op mijn vorige school zat ik ook in het team!" hij kijkt me weer aan.

"Dit is niet je vorige school, meisje"

na heel veel aandringen laat hij me nog niet meedoen. Ik loop mokkend weg. Er is geen andere sportclub die me echt leuk lijkt. Er is wel voetbal maar dat vind ik verschrikkelijk. Ik ga niet stoppen met lacrosse, ik blijf gewoon thuis oefenen. Uiteindelijk gaan we toch weer weg hier. Ik hoop het, ik heb hier een vreemd, onprettig gevoel. Alsof er iets verborgen is, wachtend om ontdekt te worden.

Een paar dagen later als ik op school loop, loop ik langs Stiles en zijn vriend.

"Wat zou een pack van alfa's willen met Erica en Boyd" zegt Stiles.

Wat zijn alfa's?

"Ik weet niet zeker of ze hun willen" zegt die jongen met de tattoo.

"Oke wat dan, zoals Derek? Als ze aan het rekruteren zijn?" zegt Stiles dan terug.

De tattoo jongen kijkt om en let op de tweeling.

"Hey Scott kom je?"

oke de jongen met de tattoo heet dus Scott. En wat zijn alfa's?


Economie krijgen we van de coach.

"De aandelenbeurs hangt af van 2 dingen, wat zijn ze?" zegt coach. Scott is de enige die zijn hand opsteekt.

"Ja Scott je mag naar de wc" zegt hij.

"Nee coach, ik weet het antwoord" hij begint te lachen. "O-oh je bent serieus?" zegt coach verbaasd.

"Ja, het antwoord is risico en beloning" antwoordt Scott.

"Woow wat heb je met Mcall gedaan?" Scott grinnikt zacht.

Was hij zo slecht dan?

"Antwoord niet, ik vind je beter zo, heeft iemand een kwartje?" vraagt coach.

"Ja" hoor ik van Stiles. Hij wilde een kwartje oppakken maar er viel iets anders uit.

Coach pakt het ongemakkelijk op en geeft het terug, dan zie ik wat het is. Het is niet iets wat je wil dat iedereen het ziet. Wat ik hieruit concludeer is dat Stiles waarschijnlijk een feestbeest is, of niet kan wachten ontmaagd te worden.

"Stilinski ik eeh denk dat je dit hebt laten vallen" hij loopt terug naar voren en gaat verder.

"Risico en beloning. Gooi het kwartje in de mok en win de beloning" en coach legt zijn mok op de grond en gooit het muntje erin.

Iedereen klapt. Hij vraagt het aan Scott, risico of beloning. Scott kiest ervoor niet te spelen. Gelijk geef ik hem, het is risky.

"Wie wel" vraagt coach. Stiles trommelt op zijn tafel en gaat naar voren. Hij staat klaar om te gooien en wordt dan onderbroken.

De sheriff komt binnen en wil hem wat vragen over ene Heather die vermist blijkt te zijn. Vanuit achterin in de hoek zie ik Scott kijken naar de richting waarin Stiles liep met de sheriff, hij had zijn oren gespitst, alsof hij meeluisterde. Ik schrik op als ik een muntje in de mok hoor en en hij ook. Zou hij dan toch hebben meegeluisterd? Danny had het muntje erin gedaan en krijgt dus de beloning.

Ik loop onopgemerkt achter Scott en Stiles aan. Ze hebben het over het vermist meisje en weer alfa's en veranderen. Blijkbaar kent Stiles Heather. En dan hoor ik het woord weerwolf.

Wowow wacht even, weerwolf?? Die mythische dingen? Waarom zouden ze daarover praten?

Ze stoppen abrupt waardoor ik tegen ze aanbots. "Waarom volg je ons?"

Too Curious,  Teen Wolf S3AWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu