{6} buss trip

524 23 1
                                    

Hallo iedereen!!  Heel erg bedankt voor het lezen van dit boek, ik ben niet echt heel goed hierin Xx

We waren onderweg naar een meeting. In de bus voel ik een spanning. Lily ging niet mee op reis, jammer genoeg.

In de afgelopen week zijn we best goede vriendinnen geworden, nou ja niet zo goed als Scar en ik, maar we hebben het gezellig.

Ik zucht en kijk verveeld om me heen. Het valt me op dat Scott lijkbleek is, net zo wit als een witte muur haast. Ik tik Stiles aan

"gaat het wel goed met hem?" vraag ik terwijl ik met mijn hoofd naar hem wijs.

"ja, het gaat prima met hem" zegt Stiles knikkend.

Ik zag Scott opstaan waardoor zijn buik goed te zien was. Zijn shirt is helemaal rood rondom zijn zij en doorweekt van het bloed. Het gaat echt niet prima met hem

"Scott wat ben je aan het doen?" vraagt Stiles niet begrijpend aan hem.

"Boyd" is het enige antwoord dat hij krijgt.

"Uuhm hallo, ja ben ik weer weet je zeker of het goed met hem gaat? hij bloed misschien een beetje" dit keer hoorde Scott het ook.

"Het gaat prima" zegt hij terwijl hij de vlek verbergt.

Ik pak een pakje verband om aan Scott te geven, maar ik zie dat hij weg loopt en hij stopt bij Boyd. Boyd lijkt boos te zijn.

Ik geef het verband aan Stiles, die dankbaar knikt. Als ze slim zijn gebruiken ze het.

Als Scott weer zit, hebben ze het over Ethan, hij is een van de tweeling. Hij heeft iets met Danny.

Ik hoor constant zachte tikjes in een patroon en pingetjes van een telefoon. Waarschijnlijk wordt iemand volgespamt. Ik grinnik,  iemand irriteren door spam is eigenlijk wel leuk om te doen.

Dan zit iemand te kotsen.

Ehw. Gatver.

De geur verspreidt zich door de bus. Wanneer de geur aankomt bij mijn neus ren ik al kokhalsend naar buiten, frisse lucht.

Een paar minuten later roept coach dat we de bus weer in moeten. Stiles probeert tijd te rekken, waarschijnlijk voor Scott.

Er klinken wat geluiden van een groep leerlingen en dan zie ik ineens dat Isaac Ethan keihard aan het slaan is.

"Isaac!!" roept de coach een paar keer. Hij luistert niet. Dan komt Scott eraan en roept zijn naam nog harder. Nu stopt Isaac wel. Waarom stopt hij nu wel? 

We rijden weer verder, nu zitten Lydia en het donkerharig meisje dat dus Allison heet ook in de bus. Lydia zit bij Stiles, ik weet niet waarom maar ik wil liever niet dat ze naast elkaar zitten.

Ze zijn weer aan het praten over de moorden en weer hoor ik het woord darach of iets wat daarop lijkt, dat dat een donkere druïde is.  Ik hoor ook iets over een strijd tussen alfa weerwolven tegen een donkere druïde. Is het dan toch waar?  Dat weerwolven echt zijn? Ondertussen zijn we al weer veel verder gereden.

Wat nou als er groepen van drie zijn? Die woorden vermoord. Zoals maagden, en leraren, ouders ofzo? Lily kende de vriendin van de jongen die ik vond tijdens het rennen. Ze zei dat hij in het leger zat. Mr. Harris, een leraar die ook vermist is en ik denk dood, zou hij ook in het leger gezeten hebben?

De bus stopt en we stappen uit bij een verlaten hotel.

"Ik heb erger gezien" zegt Scott.

"Waar heb jij nou weer erger gezien?" vraagt Stiles een beetje sarcastisch. Ik geef hem groot gelijk, het zag er echt niet uit.

Het pand zag er verlaten, onverzorgd en onhygiënisch uit. Het was geen gezicht.

Ik pak een sleutel en ga in een kamer met een ander meisje, ik ken haar niet. Ik leg mijn tas op een bed. Mijn vader werkt bij de politie. Hij zit onder de sheriff, maar het verdient genoeg. Ik sms hem of hij ook weet of Mr. Harris in het leger zat. Hij zegt terug dat hij het zal opzoeken.

"Ik ben Skyler" zeg ik tegen het meisje met wie ik op de kamer zit, ik bedoel ik slaap met haar op 1 kamer het is best normaal om elkaars naam te weten toch?

"Synthia" zegt ze.

"Hou je ook van sport ofzo" vraag ik om haar wat beter te leren kennen

"ik vind turnen wel leuk" zegt ze.

"Echt? Ik zat iets van 6 jaar op turnen, heb je nog meer dingen die je leuk vindt om te doen?" vraag ik aan haar.

"Uhm, ja ik hou van films kijken" waarom heb ik haar niet eerder ontmoet? 

"Welke film is je favoriete?" vraag ik aan haar.

"Het is misschien een beetje nerdy, maar ik ben echt geobsedeerd door the hobbit" ik denk dat ik een nieuwe vriendin heb gevonden.

"Dat is absoluut niet nerdy voor mij. Die films zijn te gek!" roep ik enthousiast.

Ik hoor mijn telefoon afgaan, het is pap

"wacht even deze moet ik opnemen" Synthia knikt.

Hij zegt dat Mr. Harris een paar jaar in het leger zat. Wat nou als de volgende groep mensen zijn die hebben gezeten im het leger?

"Skyler?"

"ja wat is er?"

"ik ga slapen, ik zou het fijn vinden als je het licht uit doet"

ik knik en doe het licht uit. Ik loop naar buiten, ik voel me niet echt fijn hier, in dit motel. Het is hier zo kil en ongezellig. De hele sfeer hier is zo dood en beangstigend.

Buiten doe ik weer waar ik goed in ben: afluisteren.

"Lydia, volgens mij hebben we zoiets al een keer meegemaakt" hoor ik Stiles zeggen

"wat bedoel je?" antwoordt ze terug.

"Nou wanneer jij op je verjaardagsfeest iedereen vergiftigde met wolfsbane"

wolfsbane?  Ik pak een papiertje uit mijn jas en en schrijf op wat ik wil opzoeken

Alfa
Wolfsbane
Beta
Weerwolven
Darach

Dat is het denk ik. Als ik opkijk zie ik Scott staan in een plas met iets in zijn handen dat vuur heeft. Scott is zelf ook nat, ik denk dat het benzine is.

Ik ren er naar toe en roep zijn naam, maar hij reageert niet, Scott ziet er gebroken uit. 

Lydia, Allison en Stiles komen aanrennen.

"Wat is hij aan he doen?!?" vraag ik in paniek. Ze negeren me een beetje en focussen zich op Scott.

"Scott? Scott?" zegt Allison

"er is geen hoop" zegt Scott.

"Wat bedoel je Scott? Er is altijd hoop"

"niet voor mij, niet voor Derek" wie is Derek? Dat voeg ik zo toe aan mijn lijstje.

"Derek was niet jou fout" troost Allison Scott een beetje.

Deze mensen hebben echt serieuze problemen

"Iedere keer als ik probeer terug te vechten, wordt het erger. Mensen raken gewond, mensen worden vermoord"

"luister Scott, dit ben jij niet, dit is iemand in jou die zegt dat je dit moet doen" zegt Stiles deze keer.

Dit is emotioneel voor hun, misschien moet ik hier niet bijzijn? 

"Wat-wat als het gewoon aan mij ligt, wat als dit doen eigenlijk het beste is om te doen voor iedereen" zegt Scott verdrietig "het begon allemaal toen ik werd gebeten"

Ho.stop.daar.gebeten?!?

"Weet je nog hoe het was daarvoor? Jij en ik, we waren niks, niet populair, niet goed in lacrosse, we waren niet belangrijk, we waren niemand. Misschien moet ik maar weer niemand zijn. Helemaal niemand" toen Scott dat zei hield hij het vuur boven de plas gas waar hij in stond, klaar om los te laten, om zichzelf levend te verbranden.

Too Curious,  Teen Wolf S3AWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu