Nu is het tijd voor research. Ik open mijn mac en toets in: Darach.
Het blijkt een ander woord te zijn voor donkere druïde, meer verschijnt er niet. Zou dat iets te maken hebben met alle moorden? Misschien wil hij meer macht of wil hij sterkere krachten. Druïden hebben toch krachten? Misschien wil hij meer en krijgt hij dat door offers te maken?
Dan typ ik wolfsbane in, ik krijg een plaatje tevoorschijn van een paarse plant. Het kan honden vergiftigen of vermoorden, dat geld ook voor wolven. Dit is wat het meest voorkomt op sites.
Dit keer typte ik weerwolf in. Ik kreeg niet echt veel, alleen dat een ander woord ervoor lycan is. Ik type Lycan in, deze resultaten lijken er beter op.
Lycans zijn shapeshifters, ook wel weerwolven. Als hun hartslag heel hoog is kunnen ze veranderen en bij volle maan veranderen ze zowieso. Ze kunnen niet goed tegen zilver, wolfsbane en mistletoe. Verder staat er niks over alfa's en beta's.
Ik zoek alfa en beta op. Een alfa is de leider van een wolvenpack en een beta staat onder hem. Dan heb je blijkbaar ook nog omega's, die zitten niet in een pack omdat ze eruit zijn geschopt, de pack dood is of als een wolf zelf is weggegaan. Volgens mij was dat alles wat ik op wilde zoeken. Ik ben niet echt verder gekomen.
****** (tijdsprong)
Ik kom aan op school en zie dat Stiles en Scott daar staan te wachten. Voor een seconde maken we oogcontact en ik loop snel door.
"Wacht even!!"
Ik hoef niet om te kijken om te zien wie het riep. Ik ga het meisjes toilet in en leun tegen de muur. Waarom kan ik niet gewoon niks doen? Ik moet me altijd weer met dingen bemoeien.
Ik laat een diepe zucht. De eerste bel gaat en ik haast me naar de les. Ik zie Lily en ga naast haar zitten.
"Hey, was het leuk bij de meeting?" Vraagt ze.
"We zijn niet geweest, het was afgelast dus gingen we weer terug" vertel ik haar.
We hebben geschiedenis, het is misschien raar, maar het is mijn favoriete vak. Iedereen vindt het altijd zo saai en alles.
"We gaan het vandaag hebben over offeringen" ik keek gelijk op. "Vroeger werd er gezegd dat mensen, ook wel druïden genoemd, offeringen deden om macht en kracht te krijgen" zegt de leraar, zie je wel!
Ik stak mijn hand op. Hij knikte naar mij als teken dat ik mijn vraag mocht stellen.
"Wat voor offeringen deden ze dan?" Vraag ik
"vaak mensen, ze moeten dan wel aan een eis voldoen en er werd vaak een bepaalde hoeveelheid mensen geofferd. Meestal 12, maar soms 9" zegt hij.
"Moesten ze allemaal aan dezelfde eisen voldoen?" Vraag ik weer.
"Nee, meestal waren het uuh.. Nou ja ik noem het maar groepen, meestal waren er 3 mensen die aan dezelfde eis voldeden, zo waren er de helers, de maagden, de strijders, de filosofen en de beschermers"
Ik schrijf het op, de maagden zijn al geweest, nu waren denk ik strijders.
"Kan het ook zijn dat er ook minder dan 3 mensen werden geofferd?"
"Uhm, ja dat zou kunnen, maar het gebeurt alleen als het niet anders kan" zegt de leraar.
Dan gaat de bel en moet ik naar economie, helaas. Dat hebben Stiles en Scott nu ook. Ik zal het aan ze vertellen, ze hebben er meer aan denk ik. Ze hebben er tenminste iets mee te maken.
Ik ga expres naast Stiles zitten, Scott zit voor hem. Coach begint te babbelen over aandelen. Ik besluit de groepen op te schrijven, ik scheur een stukje papier uit mijn schrift als ik klaar ben. Ik schrijf er nog onder
'ik hoop dat het jullie helpt'
vouw het dubbel en leg het snel op Stiles' tafel. Hij kijkt me verbaasd aan en opent het papiertje. Terwijl hij het leest kijkt hij alleen nog maar weer verbaasder. Hij kijkt me aan met een vragende blik
"Wat?" Fluister ik.
Hij wilde iets terug zeggen maar coach snoerde hem de mond.
"Stilinski! Let eens op en jij ook Reyes!"
Ik schrok en lette snel weer op.
*******
Ik liep uit de laatste les en daar zag ik Stiles, Scott en Isaac op me wachten. Ik moet toch een keer met ze praten, dus waarom niet nu? Ik loop door en ga naar links, ik weet dat ze achter me aankomen dus als ik ze hoor, spring ik voor hun. Ze schrikken zich kapot!
Ik val op de grond en krijg de slappe lach je had hun gezichten moeten zien!! Priceless.
"Hou maar op met lachen" zegt Isaac geïritteerd.
"Best, wat jij wil" zeg ik een beetje chagrijnig terug en sta op.
Ze nemen me mee naar een lokaal en staren me dan aan.
"wat? Gaan jullie nog wat zeggen of gaan jullie me de hele tijd aanstaren?" Zeg ik half sarcastisch. Scott begint met praten.
"Wat had hier op moeten staan?" Vraagt hij terwijl hij mij het papiertje geeft dat ik aan Stiles had gegeven. Ik had eigenlijk een andere vraag verwacht.
Ik kijk op het papiertje. Het inkt was helemaal uitgevogen en je kon niks meer lezen van wat er eerst stond.
"Oooh blijkbaar ben ik er per ongeluk met mijn hand overheen gevogen" zeg ik met een klein lachje en kijk maar de zijkant van mijn hand. "Jep, dat dus"
"Ja leuk, maar wat stond erop?" Zei Isaac.
"Er stond dus maagden, strijders, helers, filosofen, en beschermers" vertel ik hun.
"Wat zou dat moeten betekenen?" Vraagt Isaac deze keer. Zo hij is zeker niet de slimste.
"Groepen van de mensen die worden geofferd" antwoordt Stiles op een duh toon.
"Ik zie al wie hier slimme is" zeg ik sarcastisch. Daarop gromde Isaac. Zou het dan toch zo zijn...?? Nee ik moet moet nog wat testen denk ik, of ik volg ze gewoon weer.
"Ik ben trouwens Skyler" zeg ik na een tijdje stilte.
"Scott"
"Isaac"
"Stiles, maar dat wist je blijkbaar al" stelt iedereen zich voor.
"Jullie zitten toch in lacrosse team?" Vraag ik
"eh... ja" antwoord Scott niet begrijpend waar ik heen wil
"Waarom laten ze geen meisjes toe?" Ze kijken me raar aan. "Wat? Is het raar dat een meisje lacrosse wil spelen?"
"Nou er is nog nooit een meisje toegelaten in ons team, je zou dan heel goed moeten zijn. Net zo goed als Scott" legt Stiles uit ik zucht teleurgesteld. Ik heb hem zien spelen en hij is echt heel goed.
"Maar terug naar die moorden, ik weet dat het raar klinkt maar kan er geen druïde achter zitten? Of iemand die psycho is en denkt dat hij een druïde is?" Ze kijken geschokt als ik het woord druïde zeg. "Want bij geschiedenis zei de leraar dat druïdes vroeger mensen offerden om kracht en macht te krijgen, in de pauze had ik nog wat opgezocht erover en vond dat er ook offers worden gedaan om je voor te bereiden op een strijd" vertel ik verder.
"Dat zou kunnen, maar iets als een druïde bestaat toch niet, het zijn maar sprookjes" zegt Scott nerveus lachend terug alsof ik gek ben. Dat had hij maar beter niet kunnen doen, ik kan er echt niet tegen als mensen doen alsof ik gek ben.
"Een of andere gek die denkt dat hij dat wel is zou het kunnen doen" snauw ik naar hem en loop weg. Moet Scott me maar niet voor gek verklaren..
JE LEEST
Too Curious, Teen Wolf S3A
FanfictionHaar ouders komen met het nieuwtje dat Skyler's leven zal veranderen. Ze gaan verhuizen naar Beacon Hills. Is dit echter wel een goed idee? Wanneer blijkt dat er een seriemoordenaar rondloopt wikkelt Skyler zich in een situatie dat haar einde kan be...