{7} back

464 22 1
                                    


"Scott, kijk naar mij" zegt Stiles

"je bent niet niemand, je bent iemand, je... je bent mijn beste vriend en ik heb je nodig. Scott, je bent mijn broer" en dan stapt hij ook in het gas.

Oh god. Nee doe het niet.

"Dus als je dit gaat doen, dan zou je me maar met je mee moeten nemen"

waarom zegt hij dat nu. Dan pakt hij de vuurstaaf in een soepele beweging en gooit hem weg. Het landt op de grond, een wind komt op en het rolt ricthing de plas. Het leek alsof het allemaal in slow-motion gebeurde.

We springen allemaal zo snel mogelijk weg van de plas. Ik val op mijn buik op de grond en laat een hoge gil ontsnappen. Ik lijk om naar het vuur, maar w
at ik zie, is helaas niet alleen maar vuur. Er staat iets in de rood-oranje hete wolk. Een verschrikking dat ik niet snel zal vergeten.

Pov Stiles

Ik wordt weggeduwed en val op de grond, met Lydia op me en Scott naast me.

Ik hoor een gil en zie een meisje wegrennen, het is het meisje waar Isaac me over heeft verteld, het meisje over wie hij zo achterdochtig was. Een geel briefje viel uit haar zak.

Kreunend van de pijn sta ik op wanneer het vuur weer weg is. Ik pak het papiertje op en zie wat erop staat.

Alfa
Wolfsbane
Beta
Weerwolven
Darach

Oh nee nee nee.

"Guys, ik denk dat we een probleem hebben" Scott komt naar me toe en bekijkt het papiertje.

"Wie schreef dit?"

"Ik denk dat meisje dat er net bij stond, ik weet niet hoe ze heet, maar Isaac zei ook al iets over haar" vertel ik Scott.

Allison an Lydia komen er ook al aanhollen

"wat is er?"

ik laat ze het papiertje zien.

"We moeten te weten komen wat ze weet". Zegt Lydia.

Ik knik en wilde terug lopen naar het motel.

"wow Stiles ik ga daar niet meer naar binnen hoor"

"waar wil je dan slapen? In de bus?" zeg ik een beetje op een duh sarcastische toon. Scott kijkt me aan.

"Best" zucht ik en we lopen de bus in.

Pov Skylar

Ik kom in mijn kamer aan en ga op mijn bed zitten. Zo zacht mogelijk natuurlijk anders wordt synthia wakker. Ik voel in mijn zakken,mijn hartslag gaat iets omhoog. Shit ik ben het papiertje kwijt waar ik daarnet alles heb opgeschreven.

Ik loop naar het raam en zie dat Stiles hem in zijn handen heeft. De anderen komen er ook aan en hij laat het hun zien. Shit, shit en nog eens shit. Ik zit nu in de problemen, ze zullen weten dat ik ze heb afgeluisterd en gevolgd.

Ik loop achter een paar mensen aan de bus in en zie Stiles, Scott, Lydia en Allison in de bus zitten. Hebben ze hier geslapen ? Deze lui zijn echt vreemd.

Als ze me zien wisselen ze gauw wat blikken. Ik ga ergens vooraan zitten, zo ver mogelijk van hun af. Jammer genoeg komt Synthia niet naast me zitten, nu kan één van hun naast me komen tijdens de rit. Waarom moest ik het ook per se opschrijven? Ik ben zo dom.

Ik laat een diepe zucht waardoor mijn borst omllaag gaat. Ik doe mijn oortjes in en verhoog het volume.

Iemand tikt een laar keer op mijn schouder, ik kijk niet om of op en doe alsof het niet doorheb. ik heb geen zin om aangesproken te worden door Scott of iemand anders.

Niet veel later trilt mijn telefoon. Ik kijk op mijn telefoon en zie een onbekend nummer op mijn scherm verschijnen. Ik kijk wat er in het berichtje staat en heb door dat het een van Scott's gang is. Ik reageer niet.

Later wordt mijn telefoon volgespamt. Geïriteerd reageer ik.

'Wil je een kapotte telefoon?'

Dan besef ik dat dat best gemeen is, ik had het misschien anders moeten zeggen zodat het er niet zo gemeen uitkwam. Nou ja, misschien zijn ze nu wel afgeschrikt. Ik pak mijn Ipod nadat ik mijn telefoon uit heb gezet zodat ze me niet meer kunnen bereiken. Ik wil niet geconfronteerd worden, ik ben nu al bang voor wat er komen gaat. Zullen ze zijn? Me haten? Of zullen ze kalm aan me vragen waarom ik ze volg en afluister.

Weer voel ik iemand op mijn schouder tikken, dot keer kijk ik om en zie dat het Synthia is.

"Wat is er?"

"Ik krijg allemaal berichtjes binnen voor jou" ik zucht, pak haar telefoon, blokkeer het nummer en geef het apparaat vervolgens weer terug.

"Hier ik heb hem geblokkeerd. Als je weer zoveel berichten krijgt, zou je het nummer dan weer willen blokken?" Vraag ik. Ze knikt en ik bedank haar. Vanuit mijn ooghoek zie ik Stiles zijn mond openvallen.

Ha. Helaas.

Wanneer we weer terug zijn van de afgastte meeting pak ik zo snel mogelijk mijn koffer zodat ik als eerste weg ben. Snel zeg ik nog gedag tegen Synthia en ga er vandoor.

Als ik omkijk zie ik dat Scott en Stiles gehaast uit de bus komen en om zich heen kijken, zoekend naar iets of iemand waarvan ik bijna wel zeker ben dat ik het ben.

Too Curious,  Teen Wolf S3AWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu