3. Bölüm-Kayıplar

90 8 0
                                    

Murat o sabah heyecanla uyandı. Sevgi birkaç gün önce aramış ve selmanın artık babasını tanımak istediğini söylemişti. Aslında Murat yillar boyu hep bu anı beklediğini fark etti. Upuzun hastahane gecelerinde sabah bir türlü olmazdı. Arayanı soranı yoktu. İşyerinden birkaç arkadaşı adet yerini bulsun diye gelir hal hatır sorar giderlerdi. Teyzeoğlu Sedat gelirdi bazen. Tayin sonrası onunla aynı şehirli olmuslardi. Evliydi Sedat . Boyunca  bir oğlu ve dünyalar tatlısı bir kızı vardı. Severdi Murat'ı , gençlik yıllarında az yardımını görmemişti. O zamanlar paraya para demezdi Murat. Henüz üniversitede ögrenci olan Sedat maddi imkansızlıklar içinde kıvranırken hep destek olurdu ona. Bunu öyle yumuşak ve incitmeden yapardı ki çoğu kez Sedat bile anlamazdı. Yillar sonra roller değişmiş, Murat kıt kanaat geçinirken basarili bir muhasebeci olan Sedat ailesini rahatlıkla geçindiriyor hatta bazen sıkıştığında eşinden gizli Murat'a borç veriyordu. Ama herkesin hayat gailesi çoktu. Kimse yanında uzun sureli kalamıyordu. Malesef Murat'ın hastane günleri uzayıp duruyordu. Yaşadığı kayıplar genç Adamin hem sinir sistemini hem sağlığını kötü etkilemişti. Bir keresinde giyecek iç çamaşırı kalmadığından elinde serum sisesiyle kirli çamaşırlarını yıkamış , gözünden sicim gibi yaşlar akmıştı. Sanki o zamana kadar herşey normaldi de birtek o olay bardağı taşırmıştı. En cok kimsesi varken kimsesiz kalmak koyuyordu Murat'a. Kimseden isteyememişti iç çamaşır. Kimsesizdi işte o. Aslında iki Ablasi vardı ama onlarda gençlik yıllarında Murat'ın  deli doluluklarından epeyce çektiklerinden adını anmıyorlardı. Gözü gözlenen erkek çocuk olarak epeyce pohpohlanan oglan pek şımarıktı, dediğim dedikti. Anneleri sessiz kendi halinde bir kadıncağızdi etliye sütlüye karışmazdı pek. Evin idaresi daha cok babadaydi Oda oğlunu fazlasıyla şımartmıştı. Zaten çocuk denecek yaşta parayı da bulan oğlana kimsenin gücü yetmez olmuştu. En sonunda da onların tabiriyle sokaktan bulduğu kızı kaçırıp eve gelin olarak getirmişti. Henüz askerliğini bile yapmamisti. Nikah kıyıldıktan sonra kızın ailesi ikna edilmiş anlı sanlı bir düğün yapılmıştı. Ardından askere gitmişti  Murat. 18 ay askerliğini de olay çıkarıp hücre hapsi alarak 23 ayda tamamlayabildi. Zavallı anacığı  hop oturdu hop kalktı. Sevgi desen elin evinde kocasını bekledi. Basında kaynana kayınpeder iki görümce. Allahtan görümceleri birbiri ardına evlenip gittiler. Murat nihayet askerliği tamamlayıp eve döndüğünde evlenmişlerdi bile belkide o gelmeden olsun diye is çabuk tutulmuştu. O evde olsa ablaları değil evlenmek, kapı dışarı zor çıkarlardı. Murat askerden geleli 1ay olmus olmamıştı annesi hastalandı. Kalbinden hastaydı kadın. Murat'a cok üzülmüş cok beklemişti. Doktorlar 3 damarı tıkalı acil ameliyat dediler . Ama korktu kadın ameliyat olmak istemedi. Murat anacigini rahat ettirmek icin elinden geleni yaptı. Sıcak bir yaz günüydü annesi bunalmasın diye klima almıştı zaten zor nefes alıyordu kadın bide sıcaklar bunaltmasaydi. Eve geldiğinde taktırmaya bile fırsat bulamadan kollarında son nefesini verdi. Daha 48 yasındaydı. İlk kaybı böyle yasadı işte Murat. Ardından babasını kaybetti. Yeniden evlenmişti babası. Evleneli 2 ay olmamıştı kötü hastalığa yakalandı 1 sene hastanede yattı. Tüm bu zamanlar boyunca Murat hastanede babasının yanında kaldı. Ablaları birkaç sefer haricinde pek uğramadılar. O zamana kadar onu pek cok kez hayal kırıklığına uğratmış haylaz  oğlundan ümitsiz olan baba "ben Murat'ın böyle olduğunu bilmezdim" demişti bir seferinde yakınlarına. Sancılı gecen koca bir yıl... Bir seferinde babasının durumu iyice ağırlaşınca yoğun bakıma almışlardı. Murat'ı yanına almadılar . O kadar acı çekiyordu ki babasının yanında olmak icin kilitli dış kapıyı kırmıştı. Dışarıdaki sesleri duyan baba "bu kesin benim deli oğlandır" demişti yanındaki hemşireye. Bu olaydan 2 gun sonra da babasını kaybetti . Henüz 55 inde bile değildi. Babası. Oğluna pek mal mülk bırakamamıştı ama şerefli bir isim bırakmıştı... Sonra evliliği... Yıllardır yüzünü bile göremediği kızı, henüz 1.5 yaşındayken ayrılmak zorunda kaldığı, tamamen ananesinin etkisi altında babasına karşı doldurularak büyüyen ve babanın adını dahi anmayan oğlu "Uğur" u . İşte tüm bu kayıplardan sonra şimdi biricik kızı onu görmek, onunla tanışmak istiyordu. Baba kız konuşacak ne çok şeyleri birikmişti...

Yalnız  (tamamlandı)  #dexilkromanım#Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin