Aku terasa lenganku dicucuk. Aku memandang benda tersebut. Benda tu ialah tangan. Aku memandang tuan empunya tangan.
Dia ialah..
Budak baru tu.
Aku cabut earphone dari telingaku dan memandang ke arahnya.
"Ada apa yang boleh aku tolong?" Soalku.
"Tak ada. Just aku nak berkenalan dengan kau." Oh.. nak berkenalan.
"Nama aku Min Haera. You can call me monster! K, kidding. Just call me Haera." Dia tergelak kecil dengan cara aku perkenalkan diri aku. Aku tersengih.
"Aku Kim Taehyung. Kau boleh panggil aku Taehyung, Tae, TaeTae, V or whatever you want." Katanya. Aku mengangguk faham.
"Kau asal mana?"
"Daegu."
"Oh.."
Wait.. Daegu?! Oyemjii!! Tak sangka pulak hometown sama!
"Jinjja?! Hometown kau dekat Daegu?!" Dia mengangguk.
"Sama la dengan aku!" Kataku dengan teruja. Dia tersengih.
"Tak sangka pulakkan. Jodoh kott." Mukaku panas. Asal dia cakap macam tu?! Aku mengalihkan pandanganku.
"Eleh.. malu la tu." Dia tergelak kecik. Aku memandang dia balik. Belum sempat aku nak cakap, aku terdengar orang menjerit.
"ISH! JANGAN KACAU AKU LA! BLAH LA KAU!"
Aku memandang orang yang menjerit tu. Raeyeon rupanya. Apa sebab dia menjerit ni?
"Kejap ehh. Aku nak pergi dekat diorang jap." Tanpa menunggu jawapan daripad Taehyung, aku terus pergi ke arah Raeyeon.
"Yah. Kau dah kenapa terjerit-jerit? Tak malu ke hah orang tengok?" Kataku.
"Kau tengok la Jungkook ni!" Aku tengok Jungkook. Dia membuat muka blur.
"Dah kenapa dengan dia? Aku tengok dia okey je. Sihat lagi tu."
"Dia kacau aku! Annoying siott. Aku nak tukar tempat!" Jerit Raeyeon. Setelah Raeyeon menjerit, semua pelajar yeoja serbu ke arah kitorang.
"Tukar tempat dengan aku Yeon!"
"Tak! Dengan aku!"
"Korang tak layak! Baik tukar dengan aku!"
"Yeon! Tukar dengan aku Yeon! Aku!"
"Korang jangan perasan la dia na bagi dekat korang! Dia akan bagi dekat aku!"
Ahh.. sudah. Semua berebut nak duduk dekat sebelah Jungkook. Biasa la, orang hotss kan ヾ(*´∀`*)ノ
"Senyap! Dia takkan tukar tempat! So, sila la duduk tempat korang semula! Terima kasih." Jerit Jungkook.
"Ala.." Mereka semua duduk di tempat mereka semula dengan perasaan kecewa.
"Hebat jugakkan kau Kook. Hampir semua pelajar yeoja berebut nak duduk sebelah kau." Kata Jimin.
"Well.." Jungkook bangga. Menyampah la pulak aku tengok muka bangga dia tu --"
"Jungkook, kau buat apa dekat Yeon sampai dia menjerit macam orang gila tadi?" Aku menyoal kepada Jungkook. Dia menjongketkan bahunya.
"Ouch! Yeon sakit la!" Adu Jungkook apabila kepalanya diketuk oleh Raeyeon dengan menggunakan phonenya.
"Kau boleh buat tak tau kan apa kau buat tadi? Eeii.. aku tengok kau ni kecik besar kecik besar je!" Kata Raeyeon dengan geram.
"Rilek arr.. benda boleh bawak bincang." Taehyung berkata. Entah sejak bila dia ada dekat sebelah aku.
YOU ARE READING
[C] love hurt S1 + S2 | taehyung.
FanfictionSeason 1 ; + don't hurt me with your love Season 2 ; + aku akan tunggu korang dekat sana Season 1 ; Start : 160913 Complete : 161203 Season 2 ; Start : 170624 Complete : 170813 ©️ Kim Taehyung's Fanfiction