27

1.9K 164 4
                                    

"Wah.. kau sampai tempat pada masanya. Good!"

Aku mencebik lalu duduk di sebelah Seowoo.

"Kenapa korang tiba-tiba ajak aku lepak ni? Ada apa-apa ke ni?"

"Mana ada pape la. Just kita kan dah lama tak lepak. Rindu nak lepak macam dulu."

"Mana tak lepak, kau asyik dengan Jimin. Yeon ni pulak asyik dengan Jungkook. Berkepit je -,-"

Seowoo tersengih.

"Yah! Aku dengan Jungkook mana ada pape la!"

"Kojitmal! Kau dengan dia dah couple kan?!"

"Aniyo!"

"Mengaku je la Yeon."

"Ish. Ye. Aku dengan Jungkook dah couple."

Katanya dengan suara yang pasrah. Aku dengan Seowoo menepuk tangan sambil tergelak.

"Gelak! Gelak! Yang kau tu pun sama la Haera! Dah couple dengan Taehyung tak nak bagitau."

"Aik? Mana tau?"

"Sape lagi kalau bukan Jimin dengan Jungkook."

"Ni mesti Taehyung bagitau diorang ni. Ish.. tak boleh simpan rahsia betul."

Aku mencebik. Seowoo hanya tersenyum manakala Raeyeon membuat muka menyampah.

"Eh.. tadi kau cakap yang kau rindu nak lepak macam dulu kan Seowoo?"

Seowoo menganggukkan kepalanya.

"Asal tak ajak Hyunsoo sekali? Dia kan dulu selalu lepak dengan kita jugak."

"Hyunsoo? Malas la aku nak ajak dia. Menggedik je tak habis-habis dengan Ta-- aduh! Yah Seowoo! Sakit la!"

Seowoo menepuk peha Raeyeon dengan kuat dan memandang Raeyeon macam tengah sampaikan satu mesej. Raeyeon menepuk dahinya.

"Gedik dengan sape?"

"Ha? Err.. kau tau la kan yang perangai Hyunsoo tu dah lain. Gedik. Kan Seowoo."

Raeyeon menyiku Seowoo.

"Ah.. ye. Dia dah lain."

Aku memandang Seowoo dengan Raeyeon silih berganti. Diorang hanya tersengih.

"Tu la. Aku pun perasan jugak perangai Si Hyunsoo tu."

"Dah la. Tak payah fikir pasal dia ke perangai dia ke. Kita fikir pasal kita-kita je."

Aku dan Raeyeon mengangguk setuju dengan cadangan Seowoo.

"Korang.. jom la jalan-jalan. Boring la duduk sini je."

"Jom main basikal. Kita main yang 3 seat tu."

"Jom! Aku nak duduk dekat depan!"

"Ala Haera.. kau duduk tengah la. Biar Seowoo duduk depan and aku duduk belakang."

"Okey! Aku ikut je!"

"Guna duit kau tau!"

"Yah! Mana boleh! Share la!"

"Thanks Haera!"

Raeyeon dengan Seowoo terus berlari pergi ke tempat sewa basikal tersebut.

"Halah! Haih.. terpaksa la 〒▽〒 weh! Tunggu la aku!"

Aku mengejar Raeyeon dengan Seowoo yang dah sampai dekat tempat tersebut.

"Cepat la bayar Haera. Kitorang dah bagitau dah. Tinggal bayar je."

[C] love hurt S1 + S2 | taehyung.Where stories live. Discover now