Yoongi duduk di cafe sambil minum air. Dia sedang tunggu seseorang.
"Mianhae hyung. Hyung dah lama tunggu ke?"
Dua orang namja duduk di hadapan Yoongi.
"Bukan aku cakap yang aku nak jumpa kau je ke?"
Soal Yoongi. Dia mengangkat keningnya.
"Hyung dah tak suka dengan Kook ke ㅠ.ㅠ"
Kata Jungkook dengan sedih. Yoongi hanya membuat poker face.
"Tak salahkan kalau Chim bawak Kook sekali. Lagipun Chim rasa, dia pun patut tau."
"Bukan dia je. Maybe isteri korang pun patut tau."
Yoongi membetulkan duduknya. Jimin dengan Jungkook memandang sesama sendiri. Pelik.
"Maksud hyung?"
Yoongi mengeluh.
"Tak. Aku bukannya apa.. cuma petang tadi aku ternampak kelibat Haera."
Mata Jimin dengan Jungkook membulat.
"Hyung biar betul?!"
Yoongi meletakkan jari telunjuk di bibirnya. Agar senyap.
"Rasanya la."
"Maybe tu roh Haera? Mana tau dia nak jumpa hyung? Ye la.. lagipun hari ni kan birthday dia."
Ujar Jungkook. Mata Jimin tertumpu pada luar cafe.
Cepat-cepat dia berlari keluar pergi ke arah yeoja itu.
"Haera!"
Dia menjerit. Tapi tak ada. Dia keliru.
Yoongi dengan Jungkook keluar dari cafe. Mereka pergi ke arah Jimin.
"Kenapa ni Chim?"
"Tadi aku nampak Haera. Jinjja! Aku tak tipu!"
Jimin menggoncang badan Jungkook.
"Ya! Ya! Jangan goncang badan aku lagi!"
Jungkook membetulkan bajunya sebaik sahaja Jimin menarik tangannya.
"Aku tau perasaannya macam mana."
Yoongi menepuk bahu Jimin. Jimin mengeluh.
"Aku rindu dia hyung. Aku nak jumpa dia. Tak kisah la dia tu roh ke apa, aku nak jumpa dia."
Kata Jimin dengan sayu. Yoongi dengan Jungkook memandang sesama sendiri.
"Sabar la Chim. Aku pun rindu dekat dia juga. Yoongi Hyung.. lagi la rindu. Tapi kita tak boleh buat apa."
Jimin menunduk.
"Dah. Baik korang balik. Aku pun nak kena balik ni. Kang nanti isteri aku membebel sebab keluar lambat sangat."
Jungkook dengan Jimin tergelak kecil. Mereka bertiga pun berpecah dan balik ke rumah masing-masing.
•••
Raeyeon membelek gambar di sebuah album. Dia tersenyum setiap kali membuka helaian baru dan melihat gambar-gambar tersebut.
Gambar-gambar semasa dia di bangku sekolah. Dan kenangannya bersama Seowoo dan Haera.
Dia memandang satu gambar dengan lama. Gambar Haera yang sedang tersenyum kegembiraan.
"Haera.. bogosipeo. Kenapa cepat sangat kau pergi? Kau tak sempat nak kahwin. Tak sempat datang majlis aku dengan Seowoo."
YOU ARE READING
[C] love hurt S1 + S2 | taehyung.
FanfictionSeason 1 ; + don't hurt me with your love Season 2 ; + aku akan tunggu korang dekat sana Season 1 ; Start : 160913 Complete : 161203 Season 2 ; Start : 170624 Complete : 170813 ©️ Kim Taehyung's Fanfiction