29

1.8K 164 11
                                    

Aku duduk dekat pondok belakang rumahku. Aku tak tau nak buat apa memandang aku cuti.

Tu pun Yoongi tak bagi aku pergi sekolah. Entah apa masalah dia pun aku tak tau. Nak tak nak, kena la ikut cakap dia.

"Haera!"

"Eh? Apa korang buat dekat sini?"

"Yoongi Oppa yang suruh kitorang temankan kau. Dia cakap, hari ni maybe dia balik lambat."

"Dia risau kau duduk sorang-sorang dekat rumah."

Jimin menyambung ayat Raeyeon.

Yoongi risau? Pelik betul. Selama ni elok je.

"Ouh."

"So, sekarang ni kita nak buat apa?"

Aku menjongketkan bahuku tanda tak tau.

Chip! Chip!

Aku mengeluarkan phoneku dari dalam poket. Aku membuka chat lalu baca chat dari Taehyung.

Taetarik: Haera-ah..
Taetarik: asal kau tak pergi sekolah?
Taetarik: Chim, Kookie, Yeon dengan Seowoo pun tak datang
Taetarik: aku lonely wehh (ಥ_ಥ)

"Sape yang chat kau Haera?"

Seowoo menyoal. Aku memandang dia.

"Eo? Taehyung. Dia cakap dia lonely."

"Ceh, lonely la sangat. Dia kan ada kesayangan dia tu."

Raeyeon berkata dengan nada menyampah. Aku mengerutkan dahi aku. Kesayangan?

"Hah?"

"Apa?"

"Apa kau cakap Yeon? Kesayangan? Aku tak faham."

"Hah? Err.."

"Erm.. yela kesayangan. Tae punyer phone la kesayangan tu. Betul tak korang?"

"Ha.. ye ye. Phone dia."

Aku menganggukkan kepala.

"Jom la masuk dalam. Kita duduk dekat luar ni bukannya buat apa pun. Baik tengok tv."

"Betul tu. Jom masuk!"

Lalu, kami semua pun masuk ke dalam rumah.

Dan, aku terlupa tentang chat aku dengan Taehyung.

•••

"Yah! Jangan main lari-lari la! Nanti jatuh karang!"

"Apa korang ni?! Dah besar pun macam budak-budak! Kemas balik barang yang korang sepahkan tu!"

Raeyeon dengan Seowoo memarahi Jungkook dengan Jimin sebab buat sepah. Aku tak tau nak buat apa so, aku duduk je la dekat sofa diam-diam.

Nak tergelak aku bila Jungkook dengan Jimin kena kemas balik barang-barang yang diorang buat sepah sambil merungut. Tu pun nak merungut. Macam yeoja la diorang ni.

Akibat tak tahan, aku tergelak.

"Kau gelak apa?!"

"Wo wo.. rilek arr. Tu pun nak marah. Padan la dengan muka korang. Dah besar pun macam budak kecik. Ada ke patut korang main kejar-kejar dalam rumah?"

Ha kau tengok. Kan Haera dah membebel  ̄ω ̄

"Macam budak-budak. Budak pun tak ada la macam korang ni."

[C] love hurt S1 + S2 | taehyung.Where stories live. Discover now