YOONGI's POV
Sebaik sahaja selesai mengebumikan Haera.. semua orang sudah mula beransur pulang ke rumah.
Sekarang, hanya tinggal aku sahaja yang masih setia berdiri di sisi pusara Haera.
"Aku dah cakap, jangan tinggalkan aku. Tapi, kau buat jugak. Sekarang, aku dah tinggal sorang-sorang. Aku takkan dengar kau membebel, menjerit, banyak lagi la. And, aku harap.. kau tenang dekat sana. Aku balik dulu. Annyeong Min Haera."
Dengan langkah perlahan, aku pergi meninggalkan pusara Haera.
•••
Aku duduk di sofa sambil mengeluh. Tiba-tiba dia ternampak phone milik Haera.
Lalu, aku teringat kata-kata Haera.
"Kalau aku dah tak ada nanti, tolong delete semua account sosial media aku tau."
Aku pun memadam semua account Haera like Twitter, Instagtam, Kakaotalk, Wechat, WhatsApp, Wattpad dan Line.
Sebelum aku memadam account Line Haera, aku membaca semua orang yang Haera pernah chat.
Chip! Chip!
Siapa pulak yang chat? Dia tak tau ke yang Haera dah tak ada? Dengan segera, aku membuka chat tersebut.
xxx: Haera..
MnHae: sorry.. ni oppa kepada owner phone ni
xxx: yea i know
xxx: Haera dah tak ada kan?Aku pelik.
MnHae: memang Haera dah tak ada
MnHae: ni sape ehh?xxx: kau tak kenal aku?
Aku mengerutkan dahi. Mana la aku nak tau kau sape.
MnHae: of course aku tak kenal kau
MnHae: cara kau type macam kau kita kenal jexxx: yea
xxx: memang pun
xxx: kita kenal antara satu sama lainNi memang pelik. Kalau aku kenal, kau sape? Selama ni kau chat dengan dia ke Haera?
MnHae: maksud kau?
xxx: malam ni kita jumpa
xxx: dekat taman depan 7E
xxx: aku tau yang kau on Line Haera ni sebab nak delete account dia kan?
xxx: lepas kita dah jumpa, kau padam la account Line Haera ni ye
xxx: jumpa malam nantiMnHae: okey..
Aku meletakkan phone Haera di atas meja.
Sape dia? Mesti Haera pun tertanya-tanya sape orang tu. Aku tau pun dari chat antara Haera dengan orang tu = ̄ω ̄=
Aku mengerling jam di pergelangan tanganku.
Lambat lagi. Tapi, dia nak jumpa pukul berapa? Ahh.. aku tau la pergi pukul berapa nanti.
Aku bangun dari sofa lalu naik ke bilik.
YOU ARE READING
[C] love hurt S1 + S2 | taehyung.
FanficSeason 1 ; + don't hurt me with your love Season 2 ; + aku akan tunggu korang dekat sana Season 1 ; Start : 160913 Complete : 161203 Season 2 ; Start : 170624 Complete : 170813 ©️ Kim Taehyung's Fanfiction