Hoseok dengan Haera meletakkan semua beg plastik di dapur. Beberapa kali mereka berulang-alik dari kereta ke dapur, akhirnya habis jugak beg plastik di dalam bonet Hoseok telah dikeluarkan.
"Macam mana Hoseok boleh tolong kau pulak ni?"
Yoongi berbisik kepada Haera. Haera memberi isyarat supaya tunggu sekejap. Dia pergi ke arah Hoseok yang sedang memakai kasut.
"Gomawo sebab tolong aku. Kalau kau tak ada tadi, mungkin tangan aku dah patah rasanya."
"Cheonman. Lagipun, aku ikhlas tolong kau."
Hoseok berdiri di depan Haera sambil tersenyum. Haera membalas senyumannya.
"Okey la. Aku balik dulu."
"Nae."
Haera menghantar Hoseok sehingga ke pintu. Dia memandang Hoseok yang masuk ke dalam keretanya.
Beberapa minit kemudian, kereta Hoseok keluar dari kawasan rumah Yoongi. Haera masuk ke dalam rumah apabila kereta Hoseok hilang dari pandangannya.
"Cepat la cerita woi."
"Boleh sabar tak?"
Haera duduk di sebelah Yoongi. Dia pun mula menceritakan segalanya kepada Yoongi.
•••
"Aku balik dulu la Yoongi."
"Pergi la. Lagipun kau bukannya diundang pun datang ke sini."
Zas! Hati Haera bagaikan di sambar petir. Dia tau yang Yoongi hanya bergurau. Tapi dia pun tak tau kenapa kali ni dia terasa dengan kata-kata Yoongi.
Haera tersenyum kelat. Jiyeon yang memandang wajah Haera yang sudah berubah, memukul bahu Yoongi. Yoongi mengaduh kesakitan.
"Tak baik la cakap macam tu dekat Haera."
"Eh.. tak apa la eonnie. Bukannya Haera tak biasa. Haera pergi dulu."
Haera berjalan pergi ke pintu lalu memakai kasut. Kemudian, Haera keluar dari rumah.
Baru je Haera nak keluar dari pagar rumah, Jiyeon memanggil Haera. Haera memandang Jiyeon. Perlahan-lahan dia pergi ke arah Jiyeon.
"Waeyo eonnie?"
"Eonnie tau yang Haera terasa dengan kata-kata Yoongi tadi."
Haera terdiam. Jiyeon menarik Haera pergi ke pondok di halaman rumah. Mereka duduk di pondok tersebut.
"Haera pun tak tau la eonnie kenapa tiba-tiba je Haera terasa dengan Yoongi. Selama ni Haera tak kisah pun sebab dah biasa. Eonnie pun tau la perangai Yoongi tu macam mana."
"Nae. Eonnie tau. Tapi, maybe sebab Haera dah lama tak kena macam tu? Yela.. dengan keadaan Haera sekarang ni."
"Maybe. Okey la eonnie.. Haera balik dulu. Takkan Haera nak conquer badan Eunsoo ni pulak? Dia pun nak hidup."
Jiyeon tergelak kecik lalu mengangguk. Haera tersengih lalu dia keluar rumah Yoongi.
•••
Taehyung duduk di sofa sambil menonton tv. Matanya ke screen tv tapi fikirannya melayang.
Dia teringatkan yeoja di cafe petang tadi. Dia tersenyum sikit.
YOU ARE READING
[C] love hurt S1 + S2 | taehyung.
FanfictionSeason 1 ; + don't hurt me with your love Season 2 ; + aku akan tunggu korang dekat sana Season 1 ; Start : 160913 Complete : 161203 Season 2 ; Start : 170624 Complete : 170813 ©️ Kim Taehyung's Fanfiction