S2 ; Ten

1.6K 126 0
                                    

Haera berjalan dengan riang. Senyuman di bibirnya tidak lekang sampai sekarang.

"Agak-agak Eun suka tak?"

Fikir Haera. Dia mula berjalan dengan laju. Sampai di depan rumah Eunsoo, dia berjalan menembusi dinding.

Dia terhenti apabila dia melihat Eunsoo sedang menangis sambil memegang kotak. Dia terdiam.

Perlahan-lahan dia berjalan ke arah Eunsoo. Dia duduk di hadapan Eunsoo.

"Kenapa dia menangis? Aku ada salah letak barang dia ke? Ke dia tak suka?"

Soal Haera sendiri. Dia memandang barang-barang yang dia ambil dari rumah appa Eunsoo dan memandang Eunsoo lama.

Eunsoo mengambil sebuah teddy bear yang sederhana besar. Tak kecil sangat dan tak besar sangat. Comel je. Eunsoo memeluk teddy bear tersebut.

"Eom..ma.. hiks.. bogoshipeo.. hiks.."

Selepas beberapa minit, Eunsoo meletakkan teddy bear tersebut di dalam kotak semula. Dia mengambil cekak rambut dan juga keychain (untuk phone) kayu yang terukir nama Eunsoo bersama dengan oppanya.

"Banyak kenangan aku dengan diorang."

Dia melihat keychain kayu tersebut. Dia tersenyum kelat.

Min's Siblings
Min Eunwoo & Min Eunsoo

Dia mengusap nama Eunwoo. Dia mengeluh.

"Patut ke aku nangis macam ni? Patut ke aku asyik teringatkan dekat diorang?"

"Mesti diorang tak suka tengok aku nangis teruk macam ni. Mesti diorang risau dekat aku."

Eunsoo mengesat air matanya. Dia meletakkan cekak rambut di dalam kotak semula. Dia mengambil phonenya dan menggantungkan keychain pemberian Eunwoo. Dia tersenyum sikit.

Dia menutup kotak dan berdiri. Dia meletakkan kotak tersebut di atas almari. Kemudian, dia menghempaskan badannya di atas katil.  Dia memejamkan matanya. Dia tertidur kerana penat menangis.

Haera yang dari tadi hanya melihat segala kelakuan Eunsoo itu, berasa serba-salah. Dia berdiri di sisi katil Eunsoo.

"Mianhae. Aku tak sepatutnya ambil barang kau tu. Mianhae sebab buat kau sedih."

Tiba-tiba matanya tertancap pada keychain di phone Eunsoo. Dia memegang phone milik Eunsoo yang juga miliknya lalu dia melihat keychain tersebut.

"Min Eunwoo.. eo? Macam pernah dengar je nama ni. Aduh.. time macam ni la boleh lupa."

Haera ligat berfikir dari mana dia dengar nama Eunwoo itu. Dia menggaru-garu kepalanya.

Tiba-tiba dia terhenti. Dia melihat nama Eunwoo yang tertera di keychain tersebut dan dia memandang Eunsoo yang sedang tidur. Matanya membulat.

"Mamat gila tu oppa Eun?! Gosh! Macam mana aku boleh tak perasan?!"

Haera berjalan ke hulur ke hilir. Dia mengetuk-ngetuk kepalanya dengan menggunakan phone Eunsoo. Dia berhenti.

"Buat apa aku nak fikir pasal benda ni? Dah diorang adik-beradik.. aku nak buat apa lagi?"

Dia meletakkan kembali phone Eunsoo di sisi bantal. Kemudian, dia masuk ke dalam badan Eunsoo.

Dia bangun lalu duduk di meja belajar. Seperti biasa, sudah tentu la dia akan menulis di bukunya supaya Eunsoo dapat membaca.

•••

Haera keluar dari rumah. Dia saje je berjalan di taman perumahan itu.

Dia terhenti di sebuah rumah yang agak besar. Dia melihat sekeliling rumah itu.

Pintu rumah dibuka secara tiba-tiba. Haera jadi tak keruan. Dia menyorok di balik dinding yang besar.

Sedang dia tengah menyorok, satu tangan mencuit bahu Haera dan membuat Haera terjerit. Taehyung tergelak kecil apabila mendengar Haera terjerit.

"Jangan la cuit-cuit orang macam tu! Terkejut tau tak!"

Haera berkata dengan geram. Dia memegang dadanya. Jantungnya berdegup laju.

"Eleh. Yang dia duduk depan rumah orang ni dah kenapa? Ke awak ni.. stalker?!"

"Yah! Saya bukan stalker la!"

"Ni kerja awak ye Min Eunsoo."

"Kim Taehyung!"

Haera menumbuk bahu Taehyung. Taehyung tergelak besar. Seronok mengusik Haera. Haera mencebik.

"Okey okey. Saya minta maaf. Awak buat apa dekat sini?"

Nak tengok awak Kim Taehyung. Bisik hati Haera.

Dia mengeluh perlahan lalu memandang sekeliling. Mencari alasan.

"Hello~ Min Eunsoo. Are you here?"

"Eo? Y..yes.. I'm here. Saya saje je jalan-jalan dekat sini. Saya berhenti dekat depan rumah awak sebab rumah awak jauh dari rumah yang lain. Agak pelik la bagi saya."

Taehyung mengangguk. Haera menghembus nafas lega.

"Tak payah nak pelik sangat la. Salahkan orang yang buat rumah ni. Boleh pulak dia terjarak. Nasib baik mama dengan papa saya terima. Kalau tak, mahunya dirobohkan balik rumah ni."

Haera menggeleng. Tak habis-habis dengan loyar buruk dia. Getus hati Haera.

"So, awak nak pergi mana sekarang?"

"Erm.. nak balik."

"Okey. Semoga jumpa lagi."

Taehyung tersenyum. Terus dia masuk ke dalam rumahnya. Haera memandang Taehyung lama. Kelibat Taehyung hilang di sebalik pintu.

Haera memusingkan badannya. Dia mengeluh. Dengan langkah perlahan, dia berlalu meninggalkan rumah Taehyung.

To Be Continue

[C] love hurt S1 + S2 | taehyung.Where stories live. Discover now