HAERA's POV
Aku membuka mataku. Aku dekat mana ni? Kenapa semuanya putih?
Tak lama kemudian, satu persatu warna muncul dan aku berada di sesuatu tempat.
Aku memandang sekeliling. Aik? Ni macam bilik. Tapi.. aku ada dekat dalam bilik sape?"
Aku keluar dari bilik tersebut.
"Yeobo.. biler kita nak balik? Saya risaukan Yoongi dengan Haera la. Apa la yang dah jadi dengan diorang berdua."
"Nanti la kita balik. Saya masih ada lagi kerja yang kena settlekan dekat sini."
Tu macam suara eomma dengan appa. Aku menuju ke ruang tamu.
Aku menekup mulutku. Rasa nak nangis je. Kelihatan eomma dengan appa sedang menonton televisyen.
"Appa! Eomma!"
Aku memanggil mereka berdua. Tapi diorang hiraukan aku. Aku menjadi pelik lalu aku berjalan ke arah mereka berdua.
"Appa? Eomma?"
Sekali lagi.. diorang hiraukan aku. Aku berdiri di hadapan mereka berdua.
"Kenapa eomma dengan appa tak sahut Haera?"
Again! Kenapa ni?
Tiba-tiba pintu rumah dibukak dengan kasar. Terkejut aku dibuatnya. Begitu jugak dengan eomma dengan appa. Eomma cepat-cepat berdiri di belakang appa.
"Apa korang buat dekat sini?!"
"Kau tanya aku? Aku nak bini kau!"
Kenapa aku boleh faham apa yang dorang cakap? Padahal diorang cakap dalam bahasa Jepun.
"Jangan harap yang aku akan bagi dia dekat kau!"
Eomma dah tua pun masih lagi yang suka dekat eomma. Wow ⊙﹏⊙
"Tak nak bagi eh? Aku pun malas nak panjangkan cerita. Dah banyak kali aku bagi peluang. Tapi kau sia-siakan. So, bye."
Namja tu mengacukan pistol ke arah appa.
"Andwae!"
Aku tak boleh bergerak. Bagaikan kakiku dilekatkan dengan gam.
BANG!
Appa memeluk eomma yang tengah lemah.
"Chagi! Kenapa awak buat macam tu? Kan awak dah terkena peluru."
Air mata appa bergenang di tubir mata. Eomma tersenyum walaupun tak berdaya. Eomma memegang pipi appa.
"Saya sanggup buat apa je. Untuk anak-anak kita. Untuk Haeri. Awak jagakan diorang untuk saya ye?"
"Andwae. Saya nak bersama dengan awak."
"Saranghae Min Haejun."
Tangan eomma terlepas dari pipi appa. Matanya tertutup rapat.
"Eo-Eomma.."
Air mataku mengalir.
"Kau.. sanggup kau!"
Appa menumbuk perut namja yang menembak eomma.
"Tak guna."
Namja tu membalas balik tumbukan appa.
"Tak guna jugak aku bergaduh dengan kau. Pergi ikut isteri kau sekali."
Salah seorang member namja tu menghunuskan pedang ke perut appa. Darah keluar dari mulut appa.
YOU ARE READING
[C] love hurt S1 + S2 | taehyung.
FanfictionSeason 1 ; + don't hurt me with your love Season 2 ; + aku akan tunggu korang dekat sana Season 1 ; Start : 160913 Complete : 161203 Season 2 ; Start : 170624 Complete : 170813 ©️ Kim Taehyung's Fanfiction