Acımak

29 1 0
                                    

İnsanlar neden birbirlerine acır? İnsanlar birbirlerini ezmek için acır.

Kendilerini üstünmüş gibi göstermek için acır, ezer daha doğrusu ezmeye çalışır. Aslında kendisi acınacak durumdadır ama o maskeler sayesinde sanki hic bir sorun yok, kendileri zaten mükkemmel bir bicimde yaratılmış ve diğer insanlar birer çöp gibi bakmaya başlıyorlar ve biliyormusunuz bu maskeleri takmaya başladın mı kendi benliğin kaybolmaya başlıyor.

Size bir örnek vereyim mesela bir kız sapsarı uzun saçlara, ortalama bir boya sahip ve iyi bir fiziğe sahip. Kötü geçen bir geçmişi var ama o beyazı, yalanları gerçeklere tercih etmiş biri. Kız lise 3. sınıf diye düşünelim ve söyle büyük bir sosyal çevresi. Kız ile sevgili olmak isteyenden tut, köle gibi kullandığı insanlara kadar. Çok fazla kendini öven sımarık bir kız, daha doğrusu bu maskeyi takan biri. Birde o sene okula yeni gelen uzun boylu, kumral kısa saçlı ve tonunun ne olduğu bilinmeyen mavi gözlü bir kız gelir. Kızı ezmeye, burda bir otoratiye sahip olduğunu kaba bir yoldan göstermeye çalışır sarışın ama maviş olan onu hiç tınlamaz. Bir süre sonra sarışın bu kızla ilgili atıp tutmaya ve yalan yanlış şeyleri etrafa yaymaya başlar. Maviş olan kız, sarışın olan kızın kötü geçmişiyle bilgi örenir ve bunu o kıza bildirir. Sizce maviş olan tehtid mi etti? Hayır belki yapabilirdi, intikam alabilirdi ama maviş olanda şöyle bir fark vardı. Maviş olan gerçek karanlığa inanan ve yalan mutluluk yerine gerçek acıları tercih eden biri. Maviş olan ona bizzat "neden bu yalan maskeler ile kendini avutuyorsun, yüzleşmediğin sürece asla geçmiyecek ve sen bunu mu terçih ediyorsun, yalanı mı?" demiştir. Sarışın olan buna şaşırmıştır ve bir cevap bulamamıştır. Kız ona binevi çünkü "neden kendin değil de başka biriymiş gibi davranıyorsun, neden yüzleşmiyorsun" diye açık açık sormuştur ve verecek cevap bulamamıştır çünkü artık oda kendi eski halini hatırlamıyordur, bu maskeleri kullanmaktan kendi benliğini hatırlamıyordur. O kız başkalarına acıyıp durmuş, en küçük şeyde bile aşağılamıştır ama esas acınacak durumda olan kendisidir. Sır bunu kimse bilmesin diye kendi kişiliğini feda etmiştir belkide birdaha geri dönmemesi adına.

Şimdi düşünün belki kötü bir hayatınız yoktu ama bu sizin yalan bir maske takmanız, bir hiç uruna veya kendinizce -aslında saçma olan- nedenler ile avutarak kendi benliğinize elveda mı etmek istiyorsunuz. Eğer sadece bir yalan için kendi benliğinizi bırakıyorsanız, size bu hayatta başarılar diliyor başka da hiçbir şey söylemiyorum. Şahsen kendim bir yalan uğruna benliğimi satacağıma, gerçekler ile yüzleşerek, acı çekerek ama kendi benliğim yerinde olarak, benliğimi satmayarak yaşamayı tercih ediyorum.

Eğer acıyacak isem önce bir aynaya bakmalıyım, hayır tipime veya maskeme değil altda yatana, ondan sonra belki birine acıyabilirim, yada hayır acıyamam çünkü;

Acınacak durumda olan biri nasıl başka birine acıyabilir...

GölgeHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin