Polis Akademisi

454 18 1
                                    

Sabah alarmım çalmadan kalkmıştım. Bugün hayatımın en önemli günüydü. Hedeflerime ulaşmam için ilk adımı atacaktım.
Hızla banyoya koşup rutin işlerimi halledip çıktım. Dolabımın karşısına geçip dün geceden hazırladığım kıyafetlerimi aldım. Hızlıca giyinip aynamın karşısına geçtim. Giyinirken ısınan düzleştiricimle saçımı düzleştirdim. Gözlerime koyu bir makyaj yapıp renginin ortaya çıkmasını sağlamıştım. 
Zil çaldığında Ali amcanın geldiğini anlamıştım. Ali amca babamın en yakın arkadaşıydı. Başvurularda da o yardım etmişti bana. Onun da oğlu vardı. Eymen. Babalarımızın çok eskiye dayanan bir dostlukları varmış. Haliyle bizde Eymenle bebeklikten beri arkadaştık. Hayatımdaki tek erkek oydu . Babam öldükten sonra. Aynı yaştaydık Eymenle ama abi kardeş gibiydik. İlkokul ve orta okulu aynı sınıflarda okumuştuk. Beni koruyup kollayan sürekli yanımda olan abimdi o benim.
O da polis akademisine başvurmuştu.
Heyecanla çıktım odamdan. Ali amcalar salona geçmişlerdi.
'Hoşgeldiniz' dedim heyecanla.
'Hoşbulduk güzel kızım. Hazır mısın bakalım. '
'Her zaman hazırım Ali amca. ' dedim gülerek.
'Sende ki şu hevesin yarısı bizim kerata da olsa ah ne vardı. Zorla polis edeceğiz.' diye şakalaştı Eymenle.
'Yapma baba. ' diyerek gözlerini devirdi.
' Ben çantamı aliyim çıkalım hemen. ' deyip odama koştum.
Ali amca emniyet amiriydi. Durumları oldukça iyiydi. Bize göre. Biz bir apartman dairesinde iki göz odada yaşıyorduk annemle. Halimden memnundum. Hiç bir zaman daha fazlasında gözüm olmamıştı. Ali amcalar babam öldükten sonra bize yardım etmek isteseler de kimsenin desteğini istememişti annem. Babamın şehitlik maaşıyla geçiniyorduk.

'Geldim! Hadi çıkalım. ' dedim ve anneme döndüm.
' Güzel kızım. Savaşımın yadigarı. Sana güveniyorum. Alnının akıyla çıkacağını biliyorum. Allahım yolunu açık etsin. 'diyerek bana sarıldı.
Gözlerim çoktan dolmuştu bile. Babam aklıma gelince hep böyle olurdu. Anında gözlerim dolardı.
' İnşallah annecim.. Babam için polis olup onun adını yaşatacağım.'dedim sesim titremişti. Tam ağlamama ramak kalmıştı ki kolumdan tutulup çekildim.
'Aaa ama hanımlar olmuyor böyle. Beni de ağlatıcaksınız şimdi. Üstelik Şafağın makyajı akarsa bir saat daha onu beklemek zorunda kalıcaz. ' dedi Eymen neşeli bir sesle. Bu çocuk hep böyleydi işte. Bizi neşelendirirdi.
Gülerek omzuna vurup koluna girdim. Ali amca da bu halimize gülüp evden çıkmak için hareketlendi.
Kapıya çıktığımızda botlarımı giyip annemi yanağından öptüm.' İkinize de bol şanslar. ' deyip kapıyı örttü.

Asansörle zemin kata inip apartmandan çıktık.
Arabaya doğru yürürken ' Yine çok güzelsin. 'demişti Eymen.
' O sizin gözlerinizin güzelliği. ' diyerek bende ona iltifat etmiştim.
Ben arka koltuğa yerleşirken onlarda ön koltuklara geçti. İkisinin ortasından kafamı uzatıp 'Imm. Yoldan bi simit mi alsak.'  diye sordum. Ali amca arabayı çalıştırıp yola koyulurken 'Sen yine mi kahvaltı yapmadın küçük cadı.'
'Ali amca bana küçük cadı demekten vazgeç artık. Büyüdüm ben. Polis olucam. '
Ali Amca sadece kahkaha atmıştı.
Yol kenarındaki fırından simitimi alıp arabaya yerleştim. Gideceğimiz yer biraz uzaktı. Sessizce simitimi yeyip sütümü içerken biandan da olacakları düşünüyordum. 15 yaşında bir çocuktum ben ama yaşadıklarım hep olgunlaştırmıştı beni. Belki de babamın ölümü.
Gözlerim uzaklara dalmış yolu izlerken Eymenin sesi düşüncelerimi bölmüştü.
'Koca kız oldu hala kakaolu süt içiyor ya' dedi gülerek. Ortaya atmıştı lafı ama bana dediği apaçık ortadaydı.
'Vallahi istediğin kadar dalga geç. Kakaolu süt içmenin yaşı yoktur bence. Ayrıca ben bu boyu içtiğim sütleri borçluyum ' diyerek lafının altında kalmadım.
' Aman be kızım bi laf diyoruz bin laf işitiyoruz. Sen yanlış meslek seçiyorsun. Avukat ol sen bu çeneyle.'
Sadece kafamı sallayıp gözlerimi devirmiştim.
Uzun yolculuğumuz sonunda bitmişti. İçimdeki heyecan yine çıkmıştı ortaya.
'Hazır mısınız. ' dedi Ali amca arabadan indikten sonra. Elimle kalbimi tutarak ' Sanırım ben değilim. ' dedim.
' Sakin ol Şafak. Sadece basit bi kaç soru soracaklar. Dikkatlice cevaplarsanız bu aşama kolayca geçer yarında parkurlu mülakatlara geçersiniz. '

 KORKUSUZCA SEVHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin