Öksürmekten boğulmadan açtım gözlerimi. Tepemde loş bir ışık gözlerimi alıyordu. Yoksa ölmüş müydüm? Hayır hayır o ışığa gitmemem gerekiyordu demi.
'Günaydın. Nasıl hissediyorsunuz kendinizi? ' yan tarafımdan gelen sese döndüğümde bir tane bayan vardı. Ellerini beyaz önlüğünün cebine koymuş beni izliyordu.
' Ne oldu ki? ' diye sordum. Boğazım kurumuştu ve acayip acı bi tat vardı ağzımda.
' Dün gece ateşin çok yükseldi. Hatırlamıyor musun? 'diye sordu. Biraz düşününce dün yağmur yağmıştı ondan ıslanmıştım ve kızlar çay yapmıştı. En son ayağa kalkıcak halim yoktu. Sonra birisi kucaklamıştı, Yiğit.
' Beni kim getirdi buraya. ' diye sordum emin olmak için.
' Öğretmenin. 'dedi kadın.
' Mavi gözlüydü. 'diye devam edince derin bi nefes alıp verdim. Rüya değilmiş.
' Saat kaç? ' diye sordum merakla. Hatırladığıma göre en son sabahtı.
' 18.50.' dedi kadın kolundan saatine bakarak.
'Ne! Kaç saattir uyuyorum ben. ' dedim dehşetle.
' Sabahtan beri tatlım. Neredeyse on saattir filan. Arkadaşların çok meraklandılar sen uyanmayınca. Zor günler geçiriyor olmalısın derin uyuduğuna göre. ' zor günler ve ben. Ne zaman kolay bir gün geçirmiştim ki. Konuyu değiştirmeye çalışarak
' Aslında sürekli spor yapan birisiyim. Bu kadar kolay hasta olmam normal mi? 'diye sordum.
' Spor bağışıklığımızı güçlendirir evet ama bunun yanı sıra yediğin içtiğin şeyler, gün içerisinde canını sıkan olaylar da hasta olmana sebep olabilir. Yani sağlıklı beslenmeyip içine atan birisiysen, evet kolay hasta olabilirsin. ' sadece kafamı salladım.
' Su alabilir miyim? '
' Tabi. ' diyerek sürahiden su doldurdu ve uzattı. Doğrulup suyumu içtikten sonra tekrar uzandım.
' Ne zaman çıkabilirim peki buradan. 'diye sordum.
' Sen yarına kadar burdasın. Ateşin tam düşmüş değil. Benim mesayim birazdan bitecek. O yüzden sana arkadaşın refakat edicek. '
' Ne arkadaşım mı? ' dediğim sırada odanın kapısı açıldı ve içeri elinde tepsiyle Eymen girdi. Tepsiyle kapıyı kapatmak için cebelleşirken gülümseyerek onu izledim.
' Ooo uyanabilmişsiniz sonunda. Ne uyudun be kızım. ' diyerek yanıma geldi.
' Ben çıkıyorum gençler. Eğer bir şey olursa numaramdan ulaşabilirsiniz. Masanın üstünde telefon ve numaram var. ' dediği yere baktığımda bir ev telefonu görmüştüm.
' Tamam hocam bende o iş. Kankam da bende. Siz çıkabilirsiniz. ' dedi Eymen.
' İlaçlarını aldırmayı unutma. ' dedi kadın ve çantasını alıp çıktı. Eymen yanındaki koltuğa oturup tepsiyi sehpaya bırakıp kucağıma koydu.' Al yemek ye. 'dedi tripli tripli.
' Ciddi misin. '
' Ne? '
' Yemek olduğuna yani. Söylemesen bilmiyordum. ' dedim. Cevap vermedi. Gözlerini kaçırıyordu.
' Ne oldu. Ne bu haller. '
' Hah. ' dedi benim burda olduğumu yeni farketmiştim gibi.' Anlamadım canım.' dediğinde güldüm. Şapşal ya.
'Diyorum ki noldu. Niye trip atıyorsun yine. 'dedim ve ardından elimi ağzıma kapatarak öksürdüm.
' Ya hasta oluyorsun revire kaldırılıyorsun ve benim bundan en son haberim oluyor. Ama birilerinin daha önce haberi oluyor. ' birileri dediği kişinin Yiğit olduğunu biliyordum.
' Ya Eymen kusura bakma. Koşa koşa geldim,' ben revire gidiyorum hastalandım' demek için ama odanda bulamadım. ' dedim ciddi bir sesle.
' Gerçekten mi? Canım kankam ya. Hastayken bile bana haber vermek için koşa koşa gelmiş ' dedi üzülerek boynuma sarılmak için ayağa kalktı ama sehpa üstümde olunca geri oturdu.
' Ya Eymen iyi misin sen? ' dedim gözlerimi devirip ' Ben burda ölümden dönmüşüm. Loş ışıklar, Ak sakallı dedeler beni çağırmış üşenip gitmemişim sana haber vermeye mi gelicem. '
' Ne! Ak sakallı dedeyi gördün mü? Ay bende çok merak ediyorum o adamı. Bir gün beni de çağırırsa gider gibi yapıp gitmiycem fake atcam. ' dedi gülerek.
' Gerizekalı. Fake atıcam derken gidersen görürüm seni. 'dedim ben de gülüp.
' Yok kızım. Ben önce seni gömerim. Sana o acıyı tattırmam.'
'Şapşal. Yine de öyle yap bana o zevki tattırma ' dedim.
' Vay zevk Ha. Ölürsem görürsünüz ama bu işin şakası olmaz. '
' Ak sakallının da şakası olmaz. Tıkayıverir pamuğu görürsün ' dedim eğlenerek.
' Ay deme kız onu. Pamuk filan. Tövbe yarabbim konuştuğumuz konuya bak. ' dediğinde kahkaha atıp çorbamı karıştırmaya başladım.
' Eee Yiğitciğin getirmiş seni buraya duyduğuma göre' dedi imalı imalı.
Ters ters baktıktan sonra 'Çok konuşma da gel şu çorbayı içir. Kolumu kaldıramıyorum.' dedim.
'Oha kızmadın. '
' Neye? '
' Yiğitciğin dediğime. Ay bişeyler oldu kesin. Yakınlaştınız mi? '
' Sen niye bu kadar çok istiyosun ki yakınlaşmamızı. '
' Hiiiç. 'dedi bakışlarını kaçırarak. Ona ters ters bakınca döküldü hemen.' Ay tamam. Dışarda çok iyi bir ekibi varmış bizim çocuklar söyledi. Belki ben ekibine alır diye. Sonuçta kayınço olcaz bi yerde. Hım bir de o sarı kız bana kalır diye. ' dediğinde güldüm.
' Hayaller, hayatlar... ' dedim sadece. O adam bana mı bakardı. Çevresi kim bilir nasıl kızlarla dolu. Beni napsın. Bir dakika ya bundan banane. İç sesimle savaşıma mola verip çorbamı içtim. Sulu yemeğine geçtiğimde Eymen elindeki portakal suyunu gösterip gülümsedi. Ona ne vae der gibi bakınca 'Bi öpücüğe bir portakal suyu. Doktorunun önerisi valla. C vitamini iyi gelir dedi' dediğinde gülümsedim.
'Tamam. Gel 'dediğimde gülerek kalktı yerinden. Yanağını uzatınca öpecekmiş gibi yapıp meyvesuyunu elinden kaptım.
' Hainsin kızım sen. 'dedi bozularak geri oturdu. Ona sinsi gülüşümden atıp meyvesuyunu açtım.
O sırada kapı tıklandı ve içeri Yiğit girdi.
' Ama ben senden daha hainim. Sabaha kadar seni mi bekliycem. Hahayt 'dedi gülerek açık kapıdan çıktı ve koşarak gitti. Ben daha ne olduğunu anlamaya çalışırken Yiğite bakakaldım.
'İstemiyorsan gideyim.' dedi.
'Bir de trip mi atıyordu utanmadan.
'Farketmez sen bilirsin.' dediğimde kafasını sallayıp kapıya yöneldi.
' Ya tamam. Gel. Sıkılırım ben gece boyu burda. ' durdu ve bana döndü.
' Adam akıllı davet edersen gelirim. 'dediğinde sinirlendim.
'Şansını zorlama istersen.' dedim. 'Bence sen zorluyorsun şansını. Sonuçta hasta olan ve tüm gece sıkılacak olan sensin. Ben gider mışıl mışıl uyurum.' dediğinde kaşlarımı çatıp gözlerimi kıstım.
'İyi. Siz bilirsiniz hocam. Vicdanınız rahat uyuyacaksınız buyurun. ' dediğimde kafasını sallayıp çıktı kapıyı da ardından kapatıp gitti. Gitti. Resmen gitti.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KORKUSUZCA SEV
Teen Fiction10 yaşında küçük bir kızın tek kahramanı babasıdır heralde. Masallara inanan küçük kız ya gördüğü rüyadan uyanıp bir kabusa düşerse? Masallarındaki tek kahramanını kaybederse? Hayatın acımasız soğukluğu daha on yaşındayken yüzüne çarpar. Ve gördüğü...