Már dél van. Arzi hagyott egy cetlin egy üzenetet, hogy valamilyen barátnőjével elmentek wellnesezni, hogy kikapcsolják magukat.
Őszintén; megkönnyebbültem.
Kilépek a hotel szobából, és a szomszédba csoszogok, ahol Calum található. Bekopogok, rögtön ajtót nyit.
- A madár fészek birtokoló már elhúzott? - kérdezi össze húzott szemekkel. Bólintok egyet, ő pedig be enged. Rögtön a kanapéra ülök le, és ő is így tesz. - Hallottam a tegnap éjszakai vitátokat. Nagyon felemelő élmény lehetett vele veszekedni, miközben az üvegeket törte. - dünnyögi.
Bólintok egyet.
- Na mondd mi a baj. Lassacskán igazi dili doki lehetek.
- Fogd be. - nevetek fel, de ez a nevetés megjátszott és gyenge. Calum szemeibe nézek.
Nagyot sóhajt.
- Mennyi ideig fogsz még így szerencsétlenkedni? - kérdezi Cal.
- Nem is mondtam, hogy miről van szó! - mondom felháborodottan.
Nem is szerencsétlenkedem.
- Summerről van szó, ugye? - bólintok egyet válaszul. - Lucas, muszáj szakítanod Arzival! Már nem őt szereted.
- De őt szeretem! - vágom rá, de a hangom elbizonytalanodik. - Vagyis szeretem még, csak már nem szerelemből. Egy másik szerelmet élek vele. Érted ezt?
Bele túrok idegesen a hajamba.
- Értem, persze. - mondja Cal. - De ez így nem mehet tovább. Szenvedsz, Hemmo. - csóválja rosszallóan a fejét.
Megtörlöm a szemeimet.
- Tudom. - mondom.
Mind a ketten csendben maradunk. Elkezdek a térdemen az ujjaimmal dobolni. Mi ez bennem? Hogy tudott ennyire rövid idő alatt újra fellángolni bennem minden, ami régen történt? Mintha csak egy napja lett volna, hogy a szemembe vágta, hogy vége.
Calum nagyot nyel, és sóhajt egyet.
- Szerinted jobb lenne, ha láthatnád Summert? - megugrik a szívem. - Mit gondolsz, mi lenne akkor ha láthatnád?
Elgondolkozom, izgatottá válok. Erre még soha sem gondoltam, hogy mit tennék akkor.
A régi énem valószínűleg a szemébe vágta volna, hogy szörnyű egy ember, és, hogy köszöni, hogy véget vetett ennek, mert sokkal jobban járt nélküle. Aztán az az énem aki nem olyan régen múlt el, valószínűleg megpróbálta volna vissza szerezni, minden áron.
De a mostani?
Az aki most vagyok, nem tudom mit tenne. Félnék.
- Luke, mit tennél? - kérdezi megint Cal.
Nagy levegőt veszek, hogy értelmes mondattal rukkoljak elő.
- Azt hiszem, nem hinnék a szemeimnek, hogy valóban őt látom. Elsőnek megszólitanám, aztán hallgatnám, hogy tudjam, csalódtam az emlékezetemben, vagy olyan ember maradt Summer, mint amilyennek mindig is mutatta magát.
A barátom bólint egyet, és felnevet.
- Elég nyálas lettél, Hemmo. - hátra dől a kanapén.
Megint mind a ketten elhallgatunk. Hátra fordulok, hogy láthassam Hood arcát.
- Elképzelhetőnek találod, hogy találkozzak vele?
Kerüli a szemkontaktust velem. Össze ráncolom a szemöldökömet.
- Mi a fasz Calum. - mondom felemelve a hangomat. - Te találkoztál v-vele? -dadogom.
- Háát. - az ujjaira néz. - Ami azt illeti.. ja.
- BAZDMEG CALUM MAGADAT! - ordítok rá. - Ezt mégis meddig akartad el hallgatni előlem?
Beharap a szájába.
- Nem csak én titkoltam előled ezt. - mondja. - A többiek is találkoztak vele. Ami azt illeti, Arzi is.
- Arzi? - motyogom.
- Aha, Arzi. - válaszol. - Nem rajongott túlzottan Summerért.
Azt elhiszem.
- Mi volt?
- Beszélgettünk, nagyon jól elvoltunk, aztán megjelent a drágalátos barátnőd és oda lett a hangulat.
- Többször is találkoztatok, vagy a három év alatt ez az első alkalom? - kérdezem, közben az orrnyergemet masszírozom.
- Hát. - nevet fel kínosan Calum, én pedig fenyegetően, és össze húzott szemekkel pillantok rá.
- Mi az, hogy 'hát'? - kérdezem, a hangom egyre feszültebb.
- Aha találkoztam vele többször is, ami azt illeti minden évben, minden hónapban, legalább ötször hatszor.
Bólintok egyet. Meg kell emésztenem a szavait.
- És, kérdezett felőlem? - kérdezem, de amint kimondom ezt a mondatot, rájövök, hogy mennyire szánalmasan is hangzik ez az egész.
Calum elhúzza a száját.
- Nem. - mondja. - Azt hiszem, könnyebb volt neki az, hogy úgy tett, mintha nem lennél.
Ez rosszul esik. Ezek szerint tovább lépett? Ez a normális.
- Találkozni akarok vele. - mondom halkan. Calum bólint egyet.
- Tudom, éppen ezért is mondom el neked, hogy hol lesz ma este Summer.
Megugrik a szívem, a tenyerem elkezd izzadni, az egész testem éberebb lesz. Próbálom leplezni, de nem megy, Cal természetesen észre veszi.
- De figyelj Hemmo, semmit se ígérhetek. - Hood óvatosan, és lassan beszél. - Semmire sincs garancia, ezzel tisztában vagy?
- Teljes tisztában. - válaszolom. Elkezdem a bőrkarkötőmet a csuklóm körül forgatni.
- Cora ma egy buliban lesz, ahova én, Ashton, és Mikey is hivatalos, mivel minket is elhívott. Na meg Summert. Azt mondta elfog menni, vagyis ott lesz.
Kattog az agyam.
- Megváltozott?
- Nem mondok semmit. Ne azért ne menj el mert más lett, vagy azért mert olyan maradt, mint amilyen régen volt. Ne ezen múljon.
Igaza van.
- Mikor lettél ennyire bölcs, érett, felnőtt? - kérdezem felnevetve.
Calum legyint egyet.
- Azért ne túlozzunk Lashton. Vannak bizonyos határok. - mondja és én megint felröhögök. - De csak egy feltétellel mehetsz oda!
- Mi lenne az? - megint elkezdek izgulni. Mit kérhet?
- Ne csinálj hülyeséget, és Arzi semmi képpen se jöhet oda.
- Rendben. - mondom. - Amúgy ha már Arzi.. mondott valamit Summer róla és rólam?
Calum felnyög.
- Annyira szánalmas vagy! - a fejét fogja, megdörzsöli a szemeit. - Igen, mondott. Még hozzá azt, hogy te egy fantasztikus ember vagy, megérdemlitek egymást.
Felhúzom a szemöldökömet.
- Ezt szarkazmussal mondta? - kérdezem, egy cseppnyi felháborodással.
- Nem, Luke, mértékkel mondta. - forgatja a szemeit a barna hajú fiú, majd a vizes üvegéért nyúl, és kortyol belőle.
____________________
Véleményeket kérek,
Hideg meleg is jöheet
YOU ARE READING
Never ending + lrh ; folytatódik
HumorKét fiatal, akiket hajt a versenyszellem, miközben megtanulnának szeretni. 2016. 11. 30 : #3 a Humoros kategóriában