8

3K 67 0
                                    

SETIAP petang dalam pukul 5 petang macam ni, aku dan Fariena mesti pergi taman permainan. Just nak fun. Sebab duduk rumah ada apa? Aku dan Fariena kadang-kadang pergi kedai kejap naik motor dia sebab dia je yang ada motor. Kitaorang pergi kedai pun sebab nak beli snek. Macam twisties, perfecto, oreo. Kalau air kitaorang kadang-kadang beli air gas macam F&N, coke, pepsi dan lain-lain. Lepastu, makan dekat taman ni sambil gossip-gossip. Macam sekarang ni kitaorang pun tengah buat. Hahaha.. Kalau nak makan snek, kitaorang suka makan dekat tempat yang nak turun untuk gelongsor tu.

"Nizam.." Kata Fariena.

"Hmm?" Kataku sambil suap twities perisa tomato.

"Aku tak percaya Muzammil cari kau balik."

"Aku pun tak percaya, Niena. By the way, kau ada contact dengan Nik tak?" Kataku.

"Tak. Dia kenapa jauhkan diri dari kita?"

"Entah. Masa aku pindah form 4, Nik kawan dengan siapa?"

"Aaa.. Hmm.." Fariena tergagap. Tak tahu nak cakap apa. Pelik..

"Kenapa, Niena?" Bila aku cakap macam tu, Ikha dan Syahidah pun datang.

"Amboi, korang lepak tak ajak kitaorang kan?" Kata Ikha sambil rampas oreo double stuff dari Fariena.

"Sorry." Kataku.

"Kitaorang dah lama tak jumpa kau, Nizam. Since kau pindah masa kita form 4, aku dan Ikha dah start kawan dengan Niena." Terang Syahidah.

"Ouh, yeke? Niena tak bagitahu pun." Terus aku pandang Fariena. Fariena pun tersengih.

"Niena ni memang." Kata Ikha sambil suap oreo di mulutnya.

"Tadi, aku nampak korang berdua lekanya gosip. Gossip apa?" Kata Syahidah sambil duduk di sebelah aku. Ikha duduk di sebelah Fariena.

"Oh, Nizam baru get back balik dengan Muzammil."

"Hei!" Kataku pada Fariena.

"Whut? Actually, dorang semua dah tahu yang  kau dah bengkok dengan Muzammil."

"Betullah, Nizam. Kitaorang dah tahu yang kau suka kat Muzammil and Muzammil suka kau. Kitaorang pun tak kesah yang kau gay." Kata Ikha.

Lega sikit. Kalau tak, mati aku!

Kedengaran bunyi telefon aku berbunyi. Aku lihat skrin pada telefon itu. Nombor yang tak kenal. Aku angkat jelah.

"Hai." Jawab orang itu.

"Hai. Siapa ni?" Soal aku.

"Tak kenal ke?"

"Nope." Kataku sambil geleng kepala.

"Ni Muzammil lah."

"Oh, Muzammil. Mana dapat nombor?" Aku sudah terus pergi ke tempat lain supaya orang lain tak dengar.

"Hidayatlah yang bagi."

"Oh.." Aku panjangkan 'oh' tu.

"Nizam," Muzammil bersuara.

"Ya?"

"Hari sabtu ni kita pergi tengok wayang nak?"

"Hmm.. Boleh kot. Sebab hari sabtu saya duduk rumah je. So, let's go!"

"Yeah!" Aku dan Muzammil pun gelak.

"I miss you."

"Oh, I miss you too, Muzammil."

"Nizam! Jom balek!" Kata Fariena. Aku terus pandang Fariena.

"Awak, saya kena pergi. Bye."

"Bye, I love you."

"Me too." Talian pun tutup lalu aku pun gerak menuju mereka...

M.N.N : JANJI (#3)Where stories live. Discover now