"STAY SAFE." Kata Niyaz sambil peluk aku. Hari ini dia akan bertolak ke kolejnya balik. Pelukan itu dilepaskan selepas aku tersenyum lebar. Dia terpaksa keluar awak pagi sebab kelas start pagi.
"All right."
"Nanti apa-apa hal, bagitahu." Katanya.
"Iya."
Datang pula sebuah kereta berada di hadapan kami berdua. Pemandu itu keluar dari kereta tersebut lalu melempar senyuman pada kami. Pakaian bajunya seperti pekerja CEO. Cermin mata hitam yang dipakai olehnya ditanggal.
"Ready?" Katanya sambil senyum.
"Hai.. Lambatnya sampai. I tunggu you lama tau." Niyaz mula menggedik dengan lelaki itu.
"Sorry lah. Tadi, I breakfast tadi."
"Okay." Kata Niyaz sambil senyum nakal. Lelaki itu mula mendekati kami.
"Siapa ni?" Soal lelaki itu.
"Oh, ini adik I. Nama dia Nizam." Kami berdua salam tangan.
"Nama I Daniel." Aku hanya mampu tersenyum sahaja. Tangan aku dilepaskan.
Daniel tolong angkatkan beg roda kepunyaan Niyaz lalu diletakkan di bonet belakang.
"Take care, k?" Niyaz peluk aku lagi.
"Okay. Risau sangat.." Aku tersengih.
"Okay, bye." Niyaz masuk ke dalam anak perut itu lalu mereka pun pergi tinggalkan aku.
Aku pun bergerak untuk masuk ke dalam rumah balik. Tapi, aku dengar ada orang panggil nama aku. Aku beralih ke belakang dan rupanya..
"Nick Haiman? Apa awak buat dekat sini?" Soal aku. Nick Haiman mendekati aku.
"Sorry kalau saya tak sempat nak jumpa arwah semalam. Saya baru tahu sebab Niyaz. Salam takziah, ya?"
"Thanks, Nick. Aaa.. Nak masuk ke?"
"Boleh juga." Lalu kami berdua pun masuk ke dalam rumah aku.
Nick Haiman masuk dan dia duduk di atas sofa ruang tamu. Aku pun terus beralih ke dapur.
"Do you want something?" Aku jerit dari dapur itu.
"No! Tak apa."
"Saya buat air lah." Nick Haiman senyum sambil menggelengkan kepala. Aku keluar dari dapur sambil memegang cawan yang berisi air kopi.
"Nah." Aku letakkan di atas meja.
"So, awak duduk sorang-sorang lah? Sebab Niyaz pun balik kolej dia."
"Hmm, maybe. Kenapa?"
"Kalau boleh jom balik Paris dengan saya." Aku terkedu dengan permintaan dia. Aku duduk di hadapan dia.
"Awak, saya study lah."
"Oh, tapi nak dekat habis kan? Stop jelah masuk form 6 tu."
"Awak, nak dekat habis dah pun. Bazir je."
"Hmm.. Kalau macam tu okay lah. Tapi lepas habis form 6, awak balik dengan saya tau."
"Aaa.. Hmm.. Aaa.. Insya-Allah." Hanya itu saja mampu aku kata.
"Jom keluar?"
"Nak pergi mana?" Soal aku...
YOU ARE READING
M.N.N : JANJI (#3)
Romance2019, Akhirnya NIZAM dan MUZAMMIL kembali bersama. Mereka berdua mengambil sebagai pelajar Tingkatan 6. "Saya janji saya akan jaga awak dengan baik and takkan sakitkan hati awak." - MUZAMMIL JASRUL, handal dalam mencuri kekasih orang. Apatah apabila...