"AWAK, hari sabtu ni jom over night dekat rumah saya, nak?" Soal Muzammil padaku. Waktu rehat sekarang ni dan dia 100% berada di sisi aku walau bagaimana cara sekalipun.
"Over night? Kita berdua ke apa?"
"Kita berdua jelah."
"Hmm.. Bolehlah."
"Muzammil.. Sabtu ni kau nak buat apa?" Tiba-tiba, Jasrul datang dan duduk di sebelah Muzammil. Aku hanya tunduk ke bawah supaya tidak mahu pandang antara mereka berdua.
"Sabtu ni aku nak buat over night dengan Nizam."
"Wow! Bestnya! Nak ikut!"
"Sorry. Tapi, aku dan Nizam je."
"Bolehlah." Jasrul sudah menarik tangan Muzammil.
"Aaa.. Nak pergi basuh tangan jap." Kataku lalu bangun dan tinggalkan mereka berdua. Muzammil sudah tidak sedap hati. Dia bangun. Tapi, Jasrul sempat menarik tangannya.
"Muzammil, Nizam nak pergi basuh tangan je kot."
"So? Biarlah aku nak ikut dia." Muzammil tinggalkan Jasrul. Jasrul sudah buat muka lalu keluar dari kantin.
Aku basuh tangan di tempat basuh tangan. Muzammil menyusul di sebelah aku.
"Awak.." Katanya lembut.
"Hmm?"
"Saya mintak maaf tau kalau buat awak jealous." Katanya. Tiba-tiba, Muzammil tolong basuhkan tangan aku. Aku pandang saja muka dia yang terlalu handsome bagiku.
"Dah bersih." Muzammil ambil tisu lalu dia lapkan tangan aku yang basah itu.
"Thank you." Jawabku lembut. Muzammil senyum sambil memandang muka aku.
***
PETANG macam ini aku kena stay-back dekat sekolah sebab nak study. Aku suka study sorang-sorang. Sebab boleh focus bagi aku. Aku study di dalam kelas saja. Sebab diaorang dalam kelas ni dah balik. Ada juga orang yang stay-back. Tapi, diaorang pergi kantin or tempat lain-lain. Aku duduk di tempat aku dan study sorang-sorang. Life!
"Tak balik ke?" Aku pandang suara orang itu dan rupanya Hidayat.
"Ehh, belum lagi. Tak balik ke?" Soal aku. Hidayat datang dan duduk di sebelah aku.
"Petang ni ada game dekat tennis court. So, stay-back jelah."
"Oh.." Aku pun alihkan pandangan ke study aku itu. Hidayat duduk di sebelah aku.
"Tak balik dengan Muzammil?" Soalnya.
"Hmm.. Tak. Dah cakap dengan dia dah yang harini aku stay-back. Dia ada halang aku stay-back. Tapi, bila aku terang dekat dia, baru dia move on dan balik tinggalkan aku."
"Nanti balik dengan siapa?"
"Jalan kakilah."
"Nak aku hantarkan ke?"
"Tak payahlah."
"Kenapa? Balik pukul berapa?" Hidayat tengok jam di tangan kirinya.
"Balik pukul 4 kot."
"Hmm, tak apa ke? Sebab aku start game pukul 4 gak."
"Tak apa." Aku senyum padanya. Hidayat pegang pipi kiri aku. Aku pun pegang tangannya yang pegang pipi aku.
Aku tahu dia ambil kisah pasal aku. Walaupun dia abang angkat...
YOU ARE READING
M.N.N : JANJI (#3)
Romance2019, Akhirnya NIZAM dan MUZAMMIL kembali bersama. Mereka berdua mengambil sebagai pelajar Tingkatan 6. "Saya janji saya akan jaga awak dengan baik and takkan sakitkan hati awak." - MUZAMMIL JASRUL, handal dalam mencuri kekasih orang. Apatah apabila...