26

2.5K 62 2
                                    

NICK HAIMAN bawa aku pergi main boling dekat Kompleks Sukan, Nilai. Aku ada tanya dia kenapa boling?

"Ala.. Sebab saya dah lama tak main boling. So, saya ajaklah awak pergi main boling dengan saya."

Actually, aku pun dah lama tak main boling. Kali terakhir aku main boling masa aku tingkatan 2 dengan Niyaz. Aku pun tak tahu macam mana nak bagitahu dekat kau orang macam mana aku dan Nick Haiman main. Hahaha..

Yang penting, aku sentiasa kalah sebab masa aku main boling dengan Niyaz, aku selalu masuk longkang. Hehehe.. Kita orang main dua game je.

Lepas main boling, dia berlanja aku makan dekat Windmills Station. Restoran itu pun dekat dengan Boling. Dekat restoran itu kebanyakkan dari western food dan seafood. Harga pun mahallah.

Dia ada kata yang dia nak balik Paris malam ni jugak. So, terpaksa hantarkan dia dekat KLIA.

Tapi, aku pelik dengan dia. Masa aku balik dari rumah dia, dia buat muka sinis. Maksud aku macam dia kembali ke arah jahat. Tapi, kenapa dia baik dengan aku? Ataupun suatu perangkap?

Pukul 7 malam, kami pun balik ke rumah sebab seronok sangat main boling sampai tak ingat dunia.

Ada ke aku cakap rumah yang aku duduk sekarang ni rumah flat? Kalau tak, aku dah bagitahu. Hehehe..

Masuk saja rumah, Nick Haiman bersuara.

"Nizam, boleh ke hantar saya malam ni dekat KLIA?"

"Boleh lah. Apa tak bolehnya." Aku buka pintu itu lalu masuk sambil beri salam.

"Thanks."

"Thanks for what?" Kata aku sambil tersengih.

"Thanks for having fun with me today. Walaupun dulu saya pernah buat awak kecewa."

"Ish.. Dah lah. Benda dah lepas. So, kita bukak buku baru."

***

NICK HAIMAN melambaikan tangannya kepada aku setelah dia berada di balai perlepasan di KLIA. Aku senyum kepadanya sambil melambai juga tangan.

Cara dia hari ini macam nak suruh aku cinta kepada dia semula. Aku nak ke terima dia? Aku bukan tak nak. Tapi, apa yang dia buat dekat aku itu macam aku tak boleh maafkan. Padahal aku ada cakap kat dia yang aku dah maafkan dia. Tapi, entahlah. Hati aku masih tak boleh terima dia.

Jadi, aku duduk sekejap dekat McDonald's di KLIA lalu memesan Chocolate Lava Cake dan Hot Latte di McCafé.

"Nak tanya, ada kerja kosong tak?" Soal aku pada cashier itu.

"Ha'ah. Kami memang mintak kerja kosong. Sebab KLIA sekarang nak mintak orang. Kenapa?"

"Hmm.. Tak ada apa-apa lah." Aku senyum padanya. Dia pun membalas senyumam aku lalu aku duduk di luar restoran tersebut.

Termenung lagi. Aku lihat jam tangan di belah kanan.

"Ehh?! Dah pukul 11 dah ni." Aku mengangkat dulang aku lalu menyuruh cashier tadi untuk bungkus...

M.N.N : JANJI (#3)Where stories live. Discover now