MINGGU ke-2 bersekolah teramatlah bosan! Aku terpaksa jalan kaki untuk pergi ke sekolah. Kadang-kadang nampak kelibat budak sekolah tengah bawak motor menuju ke sekolah.
"Diaorang ni tak nak tumpang aku sekali ke?" Soal aku dalam hati.
Muzammil? Kalau nak hantar pergi sekolah memang tak bolehlah. Sebab takut ayah nampak then nanti ayah cakap apa nanti. Walaupun aku dan Muzammil tu lelaki.
Sampai juga di hadapan pagar sekolah. Tiba-tiba, aku nampak kelibat Jasrul di tepi pagar sekolah. Aku berhenti sekejap. Cuba untuk bergaul dengan dia. Apabila dia lalu di hadapan aku, dia jeling mata dia dekat aku. Lepastu, dia buat muka keji macam ni pengotor dan geli dekat aku. Apa salah aku? Aku macam kecewa sikit bila dia buat macam tu.
So, aku pun masuk ke kelas sebab perhimpunan hari ini tak jadi. Bestnya! Aku masuk ke kelas dan letakkan beg di atas kerusi aku. Muzammil tak sampai lagi sebab beg dia tak ada pun dekat meja dia. Aku pun pergi ke arah Fariena.
"Hai, Fariena." Kata aku sambil mengambil kerusi kosong lalu duduk di hadapan dia.
"Hai!"
"Amboi, Nizam! Dengan Fariena je kan kau 'hai'! Dengan aku tak pun." Kata pula Ikha secara tiba-tiba datang di duduk di sebelah Fariena. Fariena hanya gelak kecil je.
"Aku tak perasan kau lah."
"Mana Syahidah?" Soal Fariena pada Ikha.
"Dia demam lah? Kau tak baca whatsapp ke?" Soal pula Ikha.
"Kau ni! Aku mana ada whatsapp."
"Lupalah!"
"Girls! Korang lupa aku ea?!" Aku pula menyusul. Mereka berdua pandang aku sambil gelak. Aku buat muka menyampah.
"Ada gossip tak?" Ikha memang tu je dia tanya.
"Hmm.. Kau kenal Jasrul?" Soal Fariena.
"Kenal." Aku dan Ikha jawab serentak.
"Followers kat instagram dia kau tahu tak berapa?"
"Berapa?"
"1350 followers."
"Ek eleh! Kau ni Fariena. Aku ingatkan 10k lah. 20k lah. 1.3k je kot. Aku dah dapat dah pun 1.3k tu." Kata Ikha. Aku dengar je lah suara budak perempuan kalau bergossip.
"Tapi, Jasrul tu annoying kan?" Soal Ikha.
"Kenapa pula?"
"Yela. Kau tak tengok ke cara dia? Berlagak lebih! Tak suka aku duh! Kalau boleh aku nak sekeh kepala dia." Jawab Ikha.
"Lagi satu, dia tu bahaya tau. Khas untuk Nizam." Ikha terus pandang aku.
"Kenapa khas untuk aku?"
"Dia gay."
"So?"
"Dia pernah rampas pakwe arwah member aku tau. Member aku tu laki. Sampai member aku tu sanggup bunuh diri sebab pakwe member aku tu suka dekat Jasrul. Lepastu, lepas 3 minggu macam tu, Jasrul mintak clash ngan pakwe member aku tu. Bahabi duh Jasrul." Ikha diam sekejap. Dia sambung balik.
"So, kau jagalah Muzammil tu elok-elok, ya?"
Pintu bilik kelas dibuka oleh Muzammil.
Aku terpaku. Terdiam dengan cerita Ikha tu. Tapi, Muzammil tak akan buat aku macam tu kan...
YOU ARE READING
M.N.N : JANJI (#3)
Romance2019, Akhirnya NIZAM dan MUZAMMIL kembali bersama. Mereka berdua mengambil sebagai pelajar Tingkatan 6. "Saya janji saya akan jaga awak dengan baik and takkan sakitkan hati awak." - MUZAMMIL JASRUL, handal dalam mencuri kekasih orang. Apatah apabila...