SABTU, hari dimana Muzammil janji padaku yang dia nak keluar denganku tengok wayang. So, we decided pergi ke iOi City Mall. Sebab tu je yang dekat dengan rumah kitaorang.
Aku dan Muzammil sedang berjalan pergi ke GSC Cinemas. Muzammil tempah 2 ticket untuk tonton cerita 'The Secret Life of Pets'. Siapa tak tahu cerita tu memang duduk dalam hutan. Hahaha.. Aku beli 2 air coke dan 1 popcorn saiz large.
"Awak," Tegur Muzammil.
"Nape?" Soal aku sambil hirup air coke itu.
"Cerita tu start pukul 2.30. Sekarang baru pukul 2. Jom kita pergi mana-mana. Bosanlah tunggu kat sini." Kata Muzammil.
"Yeke? Buat penat je beli popcorn. Nanti mesti popcorn ni dah masuk angin." Kataku sambil makan popcorn.
"Ala. Kita beli yang lain jelah. Yang ni boleh buang."
"Awak!" Aku cubit lengan dia.
"Aww! Sakitlah!" Aku pun lepaskan cubitan itu.
"Kenapa? Betullah apa yang saya cakapkan?"
"Fine."
So, kitaorang pun pergi jalan-jalan kejap. Muzammil ajak aku masuk satu kedai baju ni. Aku pun masuklah.
"Awak nak baju apa?"
"Saya? Pilih baju?" Soal aku sambil tunjukkan tangan telunjuk pada dadaku.
"Ha'ah. Pilihlah. Saya belanja." Bila dia cakap macam tu, aku pun pilihlah baju idaman aku. Walaupun family aku orang kaya, tapi ayah tak kasi aku beli benda-benda macam ni. Sedey!
Tiba-tiba, aku nampak Muzammil beli baju couple lagi. Actually, aku dah ada 2 baju couple aku dengan dia. Ni pon dia beli jugak?! Aku tak terfikir nak beli baju untuk aku. Muzammil pergi ke kaunter pembayaran. Aku menyusul pergi kepadanya.
Lepas dah beli baju couple, kitaorang pergi balik panggung wayang dan belilah 2 air coke dan popcorn saiz large. Korang pun tahu kenapa dia beli balik kan?
***
AKU dan Muzammil pun dalam perjalanan pergi ke parking kereta sebab nak balik.
"Awak, dah nak dekat maghrib lah. Jom balik rumah saya dululah." Kata Muzammil sambil dia pegang tangan aku. Aku terus memaut lengan dia. Aww! Lagipun dekat parking tu tak ada orang.
"Boleh ke?"
"Bolehlah. Lagipun cerita tu pun lambat habis. Tengok lah! Habis pun pukul 6:45."
"Kalau macam tu, okey!" Lalu aku pun masuk dalam kereta dia. Duduk sebelah driver a.k.a dia! Muzammil ambil tangan kanan aku dan dia letakkan di atas peha kirinya. Nak katakan sweet lah tu! Hahaha.. Kereta pun gerak untuk pergi ke rumahnya...
YOU ARE READING
M.N.N : JANJI (#3)
Romance2019, Akhirnya NIZAM dan MUZAMMIL kembali bersama. Mereka berdua mengambil sebagai pelajar Tingkatan 6. "Saya janji saya akan jaga awak dengan baik and takkan sakitkan hati awak." - MUZAMMIL JASRUL, handal dalam mencuri kekasih orang. Apatah apabila...