22

2.8K 68 3
                                    

SEKARANG sudah pukul 7:30 pagi dan hari sabtu. Aku turun dahulu. Lepas itu, yang lain menyusul. Punggung aku terasa sakit dan perit setelah apa yang dilakukan oleh mereka. Kalau aku bagitahu Muzammil, nanti apa yang dia orang buat dekat Muzammil dan aku?

Apabila turun, aku nampak dia dan Jasrul sedang berpeluk sesama. Mereka berdua terlena di atas sofa. Aku terlopong lalu terus mengambil barang-barang aku seperti beg dan telefon lalu keluar dari sini. Mereka berempat siap ketawa pada aku. Tak guna!

Aku terpaksa jalan kaki untuk balik ke rumah. Nasib baik rumah Muzammil dekat dengan sekolah. Lepastu, bas selalu ada di sekolah. Aku pun tunggu di perhentian bas. Malas nak jalan kaki lagi.

Pada masa yang sama, aku termenung dan teringat apa yang mereka dan Muzammil buat pada aku. Tak perasaan air mata aku mengalir. Aku cuba untuk berhenti menitiskan air mata. Tapi, air mata ini degil!

"Kenapa ni?" Terdengar suara yang aku sangat kenal. Aku pandang ke kanan dan lihat rupanya Hidayat yang menegur aku. Aku lap air mata aku dengan tangan belakang.

"Tak ada pape." Aku tarik hingus yang ada di hidung. Eii!

"Nur Nizamudin, abang kenal sangat dengan kau." Dia dekatkan dirinya dengan aku. Sejak bila dia gelarkan diri dia 'abang' pun aku tak tahu. Padahal dia lagi muda dari aku. Err.. Aku diam.

"Ni mesti pasal Muzammil kan? Nizam, baru 2 bulan. Kau orang macam ni punye perangai. Sampai bila lagi?"

"Sampai bila?! Agaknya sampai aku mati aku dan dia tak akan bahagia bila satu-satu datang."

"Satu-satu datang?"

"First of all, Aleesha. Then, Syazbanie. Now, Jasrul?!" Aku meninggikan suara. Dia pula diam. Baru tahu..

"Setiap kali ada orang cuba rosakkan kebahagiaan orang, setiap tu lah terjadinya kebahagiaan orang itu musnah."Apabila aku kata begitu, aku bangun dari tempat duduk itu.

"Nizam nak balik."

"Balik?!" Hidayat bangun juga dan dekatkan dirinya dengan aku.

"Jauhlah. Biar abang hantarkan Nizam, ya?" Rasa selesa pulak dia panggil dia 'abang'. Huu..

Aku tiba-tiba peluk dia, peluk dia dengan kuat. Aku tak tahu yang aku menangis masa itu. Dia pun balas pelukan itu. Siap cium dekat atas kepala aku lagi. How sweet...

M.N.N : JANJI (#3)Where stories live. Discover now