*****
Gülsima hanım arkadaşları ile yemekteyken telefonu çalınca masadakilerden izin istedikten sonra telefonu eline alarak restaurantın kullanılmayan kısmına geçti. Onu arayan oğlunu daha fazla bekletmeden telefonunu açtı. "Efendim oğlum"
"Alo anne, nasılsın?"
"İyiyim bebeğim, sen nasılsın?"
"Ben de iyiyim. Anne müsaitsen sana bir şey soracaktım?"
Gülsima hanım çevresine kısa bir göz atıp kimsenin olmadığından emin olunca "Müsaitim, sor oğlum" dedi.
"Anne cumartesi Aslı'yı istemeye gidebilir miyiz? O gün bir işiniz var mı? Varsa da iptal edebilir misiniz?"
Oğlunun sorusundan sonra Gülsima hanım şokla donmuş kalmıştı. Evet oğlu 'evleneceğim' demişti ama bu kadar çabuk olabileceğine ihtimal dahi vermemişti. Yoksa bu durumun içinde başka bir iş mi vardı? İçindeki sorular beynini kemirmeye başlayınca sonunda dayanamayıp "Onur bilmemiz gereken başka bir durum mu var?" diye sordu.
"Ne gibi bir durum?"
Oğluna böyle bir soruyu sorabileceğine inanmıyordu ama sormak zorundaydı. "Onur Aslı hamile mi? Bu kadar acele etmenizde başka bir neden bulamıyorum"
Genç adam annesinin sorusuyla gerilerek koltuğunda geriye yaslandı. "Ne yani anne, insan aşık olup evlenemez mi? İlla hamile olması mı lazım? Ya da bir şeyleri anlamak için seneler geçmesi mi lazım? Senin gibi olmadığımız için mi bize bu yakıştırmayı yapıyorsun?"
Oğlunun tepkisiyle Gülsima hanım onu kırdığını fark edip panikle "Onur ben özür dilerim" dedi. İçinden oğlunun onu affetmesi için de dua ediyordu. O kayınvalidesi gibi olmamak için yeminler etmişken, az önce tam da kayınvalidesi gibi davranmıştı.
Onur kırıldığını belli ederek sert bir şekilde "Önemli değil anne. Neyse kendine iyi bak" deyip telefonu kapatacakken annesi "Onur, cevabımı beklemiyorsun" dedi.
Onur fazlasıyla kızgındı. Annesinin Aslı'yı bu şekilde suçmalasıydı belki onu bu kadar sinirlendiren. O bebek sahibi olabilmek için rezil olmayı göze alıp tanımadığı bir adama evlenme teklifi ederken, annesinin ona böyle bir şeyi yakıştırmasına sinirlenmişti. "Ben cevabını az önce verdin sanıyordum"
Gülsima hanım sakin olmaya çalışarak "Hayır vermedim" dedi. "Cumartesi müsaitiz, Aslı'yı istemeye gidebiliriz"
"Tamam"
Onur tam telefonu kapatırken annesi yine engel olup "Ama Onur?" dedi.
"Ama derken?"
"Biliyorsun deden de gelecek, gelmek zorunda. Fakat o da önce geliniyle tanışmak ister. Yoksa bunu ikimizin de burnundan getirir"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Lütfen Benimle Evlen / Davetsiz Aşklar ~ 1
RomanceBir sene içinde hamile kalmazsa bir daha asla anne olamayacağını öğrenince Aslı'nın önünde iki seçenek vardı; durumu kabullenip kaderine razı gelmek ya da hemen evlenip hamile kalmak. Bir kadına verilen en güzel özelliği kaybetmek istemeyen Aslı, ik...