20. Getting ready

428 26 0
                                    

I WISH YOU A MERRY X-MAS! I WISH YOU A MERRY X-MAS! I WISH YOU A MERRY X-MAS! AND A HAPPY NEW YEAR!!

Vandaag was het feest, en we moesten zegmaar nog veel doen. Ik moest de draaitafel voor Vincent neerzetten en daarna mijn haar nog verfen voor mijn kostuum. Maar, eerst moest ik de draaitafel zoeken. En ik kon hem niet vinden.

"MISSCHIEN OP ZOLDER!" Riep Shaunnee van beneden. O ja! Vergeten! Daar kan het ook nog staan! Ik sloeg mezelf voor mijn hoofd. God, wat was ik toch slim.

"BEDANKT!" Riep ik terug terwijl ik mijn kamer uit liep, die er nu niet meer zo netjes uitzag. Nu moest ik dus op zolder gaan zoeken. En wie weet wat ik daar allemaal tegenkom, waarschijnlijk veel stof. Want net zoals de voorraadkast, die nu wel schoon is, is het heel lang niemand geweest.

Ik liep de trap op naar zolder, toen mijn mobiel af ging. Ik werd gebeld door iemand. Nieuwschierig keek ik op het schermpje. Onbekend nummer. Ik nam op. "Hallo?" Vroeg ik. Het was stil, op gehijg na. "Eeehh... Verkeerd verbonden." Zei ik en ik drukte de lijn weg. Wow, creepy.

~*~*~*~

Ik schoof nog wat dozen opzij. Als het niet hier stond, was de draaitafel weg en kon ik last-minute een nieuwe gaan halen. Ik zuchtte en keek om me heen. Hoe in de wereld kan een enorme draaitafel verdwijnen? Mijn mobiel ging weer af. Ik keek op het scherm. Onbekend. Ik drukte hem gelijk weg. Geen vreemd gehijg deze keer. Ik besloot om Vincent te bellen. Na twee keer overgaan nam hij op.

"Z? Whatsupp?"  Vroeg Vincent.

Ik glimlachte. "Heb jij toevallig de draaitafel? Ik kan hem niet vinden." 

Het was even stil. "Z, ik zou om zeven uur komen om het te instaleren. Weet je nog?"

Nu was ik stil. Wauw, ik was echt slim. "Nee, vergeten." Zei ik zacht terwijl ik de trap af liep naar beneden.

Vincent lachte. "Z, je bent zo vergeetachtig als wat. Je zou nu al in een verzorghuis moeten zitten."

Ik rolde met mijn ogen. "En bedankt he! Zie je vanavond! Vergeet je kostuum niet!" 

"Ik ben niet zo vergeetachtig als jou. Tot vanavond!" En Vincent hing op. Vergeetachtig als mij? Nou, bedankt. En ik liep de trap verder af.

~*~*~*~

Ik bekeek het eindresultaat van mijn haar verfen in rood. Het was felrood, ik zag er in een keer heel anders uit. 

Iemand klopte op de deur. "Ja?" Vroeg ik.

"ZOEY! SCHIET OP! IK MOET NOG DOUCHEN!" Riep ze.

Ik haalde de deur van het slot, om een verbaaste Shaunnee te zien.

"Je ziet er anders uit, nieuw kapsel?" Vroeg ze.

Ik glimlachte. "Nee, alleen wat nieuwe make-up." 

Ze lachte. "Zie ik. DIe kleur staat je leuk Z."

"Merci." Zei ik terwijl ik langs haar naar buiten liep. Ik keek op de klok. Nog vier uur en dan zou het feest beginnen. Naar de woonkamer om de lampen klaar te zetten.

~*~*~*~

"Ik kan niet aan je haar wennen Z" Zei Vincent terwijl we wat dronken in de keuken.

Ik glimlachte. "Ik moet er ook nog steeds aan wennen. Maar aan de andere kant, het is wel leuk en anders. En de jongens zullen ook raar opkijken." 

"Net zoals ik deed?" Vroeg Vincent.

Ik knikte. "Net zoals jij deed." Ik zette mijn glas neer. "De draaitafel dan maar neerzetten?" Vroeg ik.

Vincent knikte. "Is goed."

Nu ik erover nadenk. Who Are You? is bijna afgelopen... Ik zit serieus te denken op een vervolg hoor! Maar eerst andere verhalen. Volgende hoofdstuk Halloween feest! Keep reading and see y'all soon!

'xoxo Chi

Who are you? ~completed~Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu