Luderen

120 5 0
                                    


Med lange tunge skridt nærmede jeg mig indgangen, der løb nogle små børn fra de mindre klasser rundt og legede, de så ikke ud til at lægge mærke til mig. Jeg åndede en smule op, men det skulle jeg ikke have gjordt for da jeg gik ind a døren vente praktisktalt alle sig om og stirrede direkte på mig, jeg ville ønske jeg kunne krybe i et musehul. Folk begyndte at vende sig om og hviske med hindanden, mens jeg forsatte min gang ned til mit skab.
"Så du lige hende?"
"Det er så pinligt hun går på skolen"
"Luder"
"Fede hamster"
"Hun skulle sendes på anstalt"
"Eller til plastic kirurg, haha"

Sådan hviskede folk hele vejen ned af gangen. Ignorer det, tænkte jeg. Og udgik alles blikke. I matematik sad jeg helt alene i hjørnet, alle havde på en eller anden måde fået lavet en stor bue udenom mig, og vores lærer virkede pænt ligeglad.
"Ok, i laver side 12-13 i grupper" Der var spredt jubel og buhen. Vores lærer pegede grupperne ud, jeg så over på Julia og Jamie der hoppede af glæde da de var partnere. Og Harry og Mike var en gruppe. Og Tanja havde klæbet sig op til Daniel og smilte sukkersødt til han. Føj.

"Og Amy du er sammen med Joan" jeg vågnede op, og hørte et højt suk bagfra.

"Skal jeg være sammen med Luderen" Joan skænkede mig ikke engang et blik. Dejligt alle elsker jo gruppearbejde......

"Ja du skal så,mig jeg gider ikke høre det sprog" vrissede læreren opp fra tavlen, fuld igang med at skrive brøker op.
Joan så fornærmet ud men endte alligevel med at rykke sig op til min plads. Der var en akavet tavshed og han gad stadig ikke se på mig, så jeg rømmede mig og brød tavsheden for vi skulle jo igang.
~Katrine

Amy's New LifeWhere stories live. Discover now