Fiske drama

94 4 0
                                    

Morgen
Mit hår var klistret, og jeg svedte. Klamt. Mine øjne var tunge, men jeg tvang dem alligevel op. Klokken var alt for lidt, jeg havde ingen lyst til skole idag. Jeg fik en ide, hvis jeg bare kunne overbevise mine forældre om at jeg var syg.
"Moaaar" råbte jeg, jeg kunne høre fodtrin på trappen og døren gik op.
"Godmorgen skat, hvad er der?" Mors energifyldte stemme fyldte værelset.
"Jeg har det ikke så godt" hviskede jeg med mit bedste skuespil.
Mor så lidt bekymret på mig, og gik så ud og kom tilbage med et termometer. Og inden jeg fik set mig om, stak hun det ind i munden. Og ventede på de der tre bib.
Mor hev hurtigt termometeret ud og så på det, "Du har ikke feber" hun så mistænksom på mig. Nej selvfølgelig har jeg ikke det.....suk.
"Men moaar" bad jeg, jeg ville ønske jeg kunne komme på en hurtig ide. Men mor havde godt luret det.
"Nu går du ud og gør dig klar" sukkede hun og lukkede døren efter sig.
Jeg gjorde bare min morgenrutine. Og morgenmaden gik roligt for sig, alså det vil sige mor og far plaprede løs om babyen, diverse navne og hvordan familien skulle komme til barnedåben og hvordan alting var gået så godt. De skulle bare vide.
Nu havde jeg fået nok af det der baby snak.

"Jeg gider ikke gå til gymnastik" sagde jeg stift
Mor havde nær spyttet havregrynene ud, og gloede på mig.
"Hvad?! Hvorfor?!" Udbrød far.

"Jeg synes bare ikke det er sjovt mere" min stemme var stadig lige stift.

"Men,men,øh, ok"
Wtf, jeg havde sgu regnet med et større diskution. De var nok ikke så vigtigt, mine samtlige Titler,pokaler,medaljer jeg havde vundet gennem tiden. Hvor de havde stået ved min side, og heppede. Alt sammen smidt ud. Nå men hvis det skal være på den måde, så fint. Jeg rejste mig og hev min taske på og gik ud, men inden jeg smækkede døren hørte jeg dem få tilbage til snakken om baby navne.

SKOLE
Totur lokalerne nærmede sig, folk grin ringede for mine øre. Og jeg hev jakken højere omkring mig. Jeg halvløb med ad gangen, med til mit skab. Folk var som dyr omkring mig, de skulle hele tiden skubbe eller prikke til mig. Jeg hev skabet op, og var nær faldet bag over. Stanken var så forfærdelig. Jeg vente mig rundt og så en flok ældre drenge, tudbrøle af grin. Med hænderne plantet foran mund og næse, nærmede jeg mig skabet. Da jeg kiggede ind i det, lå en fucking stor fisk. Ja undskyld sproget, men hvor fanden fik de lige den fra??
Jeg gloede straks tilbage på drengene, som stadig synes at det var hyle morsomt. Jeg kiggede på dem i en blanding af vrede og tristhed. For det her var ikke sjovt. Jeg stak forsigtigt en hånd ind for at få mine bøger, jeg løftede min stakkels matematikbog ud. Der løb klam fiske snask ud på gulvet foran. Der var stimlet endnu flere rundt om mig nu, de yngste udbrød noget i retningen af:
"eewww, føj, det stinker, adddd"
Mens de ældre, råbte mere:
"Fiske-Amy, fuck luderne, fisken ser sgu lækker ud ved siden af hende....." Og meget værre. Klokken kimede og jeg smuttede, jeg ville ikke misse klassen.
~Katrine

Amy's New LifeTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang