Alle hader mandag

140 5 0
                                    

Mandag morgen:
Jeg strakte mine arme så højt over mit hoved som muligt, jeg var alt for træt til det her. Jeg havde ikke hørt en lyd fra Julia, Daniel, Emma,eller Caroline, faktisk havde ingen skrevet til mig. Jeg var ret nervøs for at skulle i skole.

"Morgenmaaaad!" Skreg mor, jeg skyndte mig at gøre mig klar og fløj ned af trapperne så hurtigt som muligt. Der sad mor og far sammen med en kanton mælk og en bøtte havregryn.
"spis, morgenmad er dagens vigtigste måltid" sang mor stor slået. Man kunne godt se hun var gravid nu, jeg opdagede at de endda havde sat den nye højstol, for enden af bordet. Som de havde købte, jeg stirrede bare stift ud i luften og spiste min morgenmad.

"Hav en god dag" smilte far da jeg steg ud af bilen, for han havde været så venlig at køre mig.
"I ligemåde" sukkede jeg og steg ud. Jeg så længe efter hans bil, jeg havde nemlig ikke den store lyst til at gå ind.
Jeg flåede mobilen op af lommen og det var en besked fra Caroline:

"Hej, undskyld jeg ikke skrev før jeg har haft så travlt"

Ja.. Så travlt at man glemmer sin bedste veninde.
Vi skrev i fem minutters tid, jeg forklarede hende alt hvad der var sket og hun forklarede om hendes liv, hun var åbenbart blevet holdkaptajn for det gamle gymnastik hold, det gik strålende for hende, modsat mig.

"Det ligner dig ikke at gøre sådan Amy.. Er du ok?"
Øh hallo,ligesom nej,jeg er alt andet end ok! Men jeg skrev bare "jaja" og trykkede send, jeg havde ikke brug for at give hende bekymringer, og jeg måtte vel før eller siden gå ind på skolen.

Hvis der er nogen af jer der læser, der ser Skam. Så har jeg skrevet en ny mini historie, der følger Nooras barndom. Den kan læses på min blog EverydayKatrine.bloggersdelight.dk

 ~ Katrine

Amy's New LifeDonde viven las historias. Descúbrelo ahora