To: amir
From: nurulAbang lagi 10minit kelas saya habis.
Tak sampai 1minit Amir balas msj aku.
From: amir
To: nurulHa oke2.abang gerak ambil sayang sekarang. Sayang jangan pergi mana-mana pulak tau.
Oke. Tiktoktiktok. 10minit berlalu. Akhirnya Amir sampai juga. Amir terlalu keluar daripada kereta menjemput aku masuk ke dalam. Aku mengucapkan terima kasih. Wahhh mcm princess. First time dapat layanan istimewa mcm ni.
"Abg minta maaf sayang. Sebab lambat sikit. Tadi ada hal sikit. Tak dapat elak." terang Amir.
"Eh takpelah. Bukan lambat sangat pun. Saya tak kesah lah. Takut sangat saya marah aeh? Heheh"
"Mestilah. Kalau sayang marah nanti sayang buat muka. Muka sayang dah lah buruk kalau tengah marah. " sakat amir. Peh pehhh. Ni dah lebih. Ada ke patut dia cakap aku buruk. Fuhhhh. Geram bro. Geram. Aku mencubit pinggang Amir.
"Ohh. Kalau saya buruk. Kenapa abang setuju nak kahwin dengan saya? Abang kahwin jela dengan perempuan lain. Ramai lagi perempuan lawa kat luar sana. Lagi2 abang kaya. Lagi lah ramai perempuan tergedik gedik nak kan kat Abg. " rajukku kepada Amir. Amir melepaskan ketawa. Aku membuat muka masam.
"Memanglah ramai lagi perempuan cantik kat luar sana. Tapiii kecantikkan sayang abang niyh.. Dah menewaskan semua perempuan lawa kat luar sana. You're very special syg. Sejak dulu. Hanya sayang yg abang tunggu tau. Abang tak pandang pun perempuan2 kat luar sana tuh. Dalam hati abang ni ada syg sorang je. Dari dulu sampailah sekarang. " terang Amir panjang lebar. Aku terharu. Giler tak terharu. Aku dah la memang muka biasa2 je. Badan pun Agak berisi lah tapi dia suka n syg kan aku. Nampak tak keikhlasan dia kat situ? Dia terima aku seadanya bro!!!!.
"Terima kasih abang. Saya ...saya sayang awak jugak. " jawab ku perlahan. Betul2 perlahan.
"Apa? Sayang cakap apa? Abang tak dengarlah. Sayang cakap perlahan sangt" wey nasib baik dia tak dengar.
"Ah.. Saya cakap saya lapar. Jom pergi makan. " fuhhh selamat.
"Ohh. Hahah. Jom. Abang pun lapar jugak ni."
********
"Assalamualaikum pa.. Ha ada apa papa nak jumpa Amir ni." Amir duduk dihadapan En. Ramli. Suasan di dalam office ketika itu Agak riuh dengan bunyi2 komputer dan manusia2 yang melakukan tugas2 mereka.
"Kamu takde plan ke nak pergi berbulan madu? "Tanya En. Ramli
"Ada jugak Amir terfikir pa. Tapi tuh lah. Tak pernah menyempat nak plan sebab busy sgt. Banyak projek nak kena handle pa. Lagi2 Amir ni masih muda. Baru nak merangkak rangka. Kalau Amir tersilap sikit nanti habis syarikat papa lingkup nanti. Kesian papa. " terang Amir panjang lebar.
"Alah mir. Kerja ni sampai ke mati pun tak habis. Kamu pergi lah plan kat mana kamu nak pergi berbulan madu tuh. Syarikat ni biar papa yang handle. Lagipun selama ni kan memang papa yang uruskan syarikat. Kamu tolong papa jugak. Tapi kamu tuh kena fokus kat pelajaran jugak. Nurul tuh smbung belajar. Kamu tak nak ke? "Omel En. Ramli panjang lebar. Amir mengeluh
"Hurm. Yang bulan madu tuh nanti Amir plan ye pa. Kalau pasal study ni pa. Bagi Amir masa. Sebab Amir nak habiskan masa yang Amir ada ni bersama Nurul..papa.. Mama.. Mak dan abah. " suara Amir kedengaran sayu. En. Ramli pelik. Kenapa dengan Amir ni?
"Kamu kenapa ni Amir? Kamu ada masalah kew? Kamu sakit? "
"Er... Er... Mana ada pa. Amir takde papelah pa. Papa ada apa2 lagi ke nak bincang dengan Amir? Amir ada kerja sikit nak buat sebelum balik nanti. " amir cuba mengelak. 'Maafkan amir papa. Amir terpaksa rhsiakn semuanya. Biarlah Amir pergi secara perlahan-lahan. '
"Hmm baiklah kamu boleh kembali ke pejabat kamu semula."
Amir terus kembali ke bilik pejabatnya. 'Nurul maafkan abang ye. Suatu hari nanti Nurul terpaksa mengalirkan air mata Nurul buat kali kedua. Abang harap Nurul tak kecewa' Amir mengeluh. Dia memikirkan tentang bulan madunya. Dia nekad. Dengan masa yg masih ada ini. Dia akan gunakan sebaik mungkin untuk membahagiakan Nurul. Dia tersenyum. Dia akan membawa Nurul ke korea. Mesti Nurul suka kan. Dia menelefon PA nya untuk menempah tiket pesawat ke korea dan menempah bilik hotel. Setelah selesai segala urusan. Amir pulang ke rumah.
"Assalamualaikum sayang. " Amir membisikkan ucapan salam di telinga Nurul. Nurul yg sedang tidur terjaga.
"Eh abang.. Abang dah balik. Maafkan Nurul. Nurul tertidur. Abang nak makan? " Nurul menyalam tangan Amir
"Takpa. Abang faham Nurul penat kan. Takpe. Abang dah kenyang. Mak dan abah mana sayang? Tak nampak pulak.? " tanya Amir. Aneh kerana tidak kelihatan langsung kedua org tua Nurul.
"Mak dengan abah keluar ke rumah kawan sekejap. Katanya ada urusan sikit. " Amir mengangguk faham.
"Erm. Sayang. Lusa kita pergi honeymoon nak tak? "
Aik honeymoon? Aku memegang dahi Amir. Tak panas means tak demam. Dah kenapa tiba2 ajak pergi honeymoon ni. Amir tersenyum. 'Ada2 ajer budak ni'. Omel Amir di dalam hati."Kenapa tiba2?"
"Sebab abang nak gunakan masa yg abang ada untuk sayang dengan sebaik-baiknya. " Amir senyum. Kenapa dengan Amir ni? Tiba2 cakap mcm tuh pulak.
"Awak nak pergi mana2 ke? Kan awak banyak lagi masa dengan saya? "
"Hahah. Yang penting lusa oke. Esok abang jumpa pihak kolej untuk uruskan hal cuti sayang. " Amir mengucup pipi Nurul. Lalu pergi ke bilik air untuk membersihkan diri.
'Hmmm. Honeymoon? Kat mana aek? Hehe. Boleh lah. Lagipun tak Best la kalau kahwin tak pi honeymoon kan heheh. Hmm. Mcm mana nak luahkn ni perasaan aku.. Jap jap bagi otak aku fikir jap. Hurm. Cakap masa pergi berhoneyy moon tuh la. Heheh. Bru terharu hati Amir. Kenangan manis kan .kahakah. Otak kau memang cerdik Nurul. Hahahah.
********
"Mak abh. Papa. Mama.. Amir dengan Nurul plan esk nak pergi bercuti."
"Ohh". Mereka menganggukkan kepala.
"Pergilah. Bagus juga kamu pergi. Dah sebulan kamu kahwin tapi tak pergi bercuti. " ucap En. Zamarul
"Ha nanti balik dari bercuti. Mak harap Nurul tuh dah berisi yew. " balas puan maisarah. Huishh. Pehal mak ni. Malu lah aku. Kan dah merah muka aku ni. Amir gelak.
"Hish. Tuh mestilahhh mak. Jangan risau. Tuh hadiah kami dari bercuti tau. Spesial punya. Hahah. "
Aku mencubit Amir."Aduhh sakitlah sayang. "
"Padan muka. Siapa suruh gatai sangat.
"Gatal dengan isteri sendiri takpa. Dapat pahala. " Amir tersenyum nakal.
Semuanya tergelak.. Nakal jugak amir ni. Hahaha.