Dagna hala ile saatlerin nasıl geçtiğini anlamamıştı,elisa. Gördüğü en eğlenceli, komik,hayat dolu kadındı,dagna hala. Uzun zamandır hiç bu kadar güldüğünü hatırlamıyordu.
" uzun zamandır bu kadar eğlenmemiştim dagna,seninle tanıştığım için çok mutluyum iyiki geldin"
" bende ingiliz diğer köy sıkıcı gelmeye başlamıştı"randalın kız kardeşinin köyünde yaşıyordu bir süredir. Ama artık orası bile dagna için sıkıcıydı.
" aslında tam ingiliz sayılmam dagna annem irlandalıydı. Babam irlanda ile ticaret yaptığı sıralarda tanışmışlar"
" anlamalıydım. İngilizler kadar ukala olmadığından, annende bir kuzeyli sayılır"
" evet büyükbabamın hala orada yaşadığını söylemişti amcam edward tabi çok uzun zaman oldu"
" seni hiç aramadı mı"
" amcam onun acımasız biri olduğunu söyler babam ve annemin evliliğine de karşı çıkmış hatta annemi irlandalı bir soylu ile zorla evlendirmek isterken babam düğün günü onu kaçırmış o yüzden hala öfkeli."
" baban esaslı bir adammış" elisa başıyla onaylamıştı, anne ve babasını yeniden hatırlamak onu üzmüştü aslında.
" onlar huzur içinde güzel kızım üzülmekten çok dua etmelisin"
" haklısın dagna" dagna haklıydı uzun zamandır onlar için mum yakıp dua etmemişti.
" hadi ama gül.. şimdi gidelim yaşlı bunak adin geldiğimi duymuştur" dagnanın sözleri ile elisa kahkahasına engel olamamıştı. Bu kadının ağzı gerçekten bozuktu.
" üstüme birşeyler alıp geliyorum" diyerek elisa hızla merdivenlerden çıkıp randalın ona aldığı kürkü giyip.aşağı inmiş.iki kadın kol kola kulübeden çıkmıştı. Köy meydanına geldiklerinde ufak bir curcunayla karşılaştılar." seni ufak canavar buraya gel" yaşlı demirci öfke ile bağırıyordu.
" bana yardım edin lütfen" küçük bir çocuk elisanın arkasına saklanmış yalvaran gözlerle bakıyordu.
" bayım sorun ne"demişti elisa öfkeli adama.
" hanımım bu canavar ocağına zarar verdi bunu ödeyecek" adam hala çocugu dövmek için fırsat kolluyordu.
" tamam zararını ben karşılayacağım ve karşılığında cezasını ben vereceğim izin verirseniz"
" tamam ama o canavara sakın yaklaşmayın ve sen john bir daha seni dükkanımda görürsem ateşe atacağım bunu unutma"john korkuyla elisaya daha da sokulmuştu. Neyse ki demirci konuyu uzatmadan meydandan ayrılmıştı." artık çıkabilirsin,benim adım elisa, john "
" merhaba" john karşısındaki kadının güzelliği karşısında şaşkındı.
" korkmana gerek yok şimdi ailenin yanına gidebilirsin daha sonra görüşürüz genç bayım" diyerek elisa arkasında ona hayran hayran bakan bir çocuk bırakmıştı." iyi yürekli bir hanım olacaksın elisa" diyerek dagna elisayı takdir etmişti.
Kısa bir yürüyüşten sonra adinin evine varmışlardı.
" yaşlı adin ben geldim"
" ahh tanrı aşkına dagna ne işin var burda"
" randalın evlendiğini duydum ve geldim böyle bir güzellik beklemiyordum tabi, o cadı heleni göreceğim diye korkmuştum" yaşlı adin gür bir kahkaha atmış elisayı utandırmıştı.
İki kadın bir süre adinle sohbet ettikten sonra büyük salona gitmişlerdi akşam yemeği vaktiydi. Elisa sabahtan beri randalı görmemişti. O ve öğlen gördüğü ufak çocuk ilerde oturmuş sohbet ediyordu. Çocuk neden bahsediyorsa bu randalı çok güldürüyordu." randal"
" elisa,sevgilim gel bak bu john"
" genç delikanlı ile öğlen tanıştık" elisa kendine hayranlıkla bakan johna gülümsemişti.
" randal amca işte evlenmek istediğim melek bu" randal ilk an anlayamasada johnun saatlerdir bahsettiği kadın demek elisaydı.
" elisa randal amcama seninle evlenmek istediğimi söyledim evleniriz değil mi" elisa duydukları karşısında şaşırsada ufak bir çocugun hayranlığını kazandığı için çok mutlu olmuştu.
" asla..." randalın sesi yüksek çıkmıştı.
" randal amca onu ilk ben gördüm"
" o benim karım john ve karımdan uzak dur" randal karşısında büyük bir adam varmış gibi kıskançlık krizine girmiş johnu azarlıyordu.
" yapma ama randal" elisa gülmemek için zor tutuyordu kendini.
" randal amca ama..."
" bana bak john o kadın benim şimdi hemen kaybol" john uflasada koca randalla baş edemezdi.
" elisa, randal amcamdan sıkılırsan ben senle evlenirim" diyerek göz kırpmıştı muzipçe.
" john!!!" john arkasına bakmadan kaçarken elisaya el sallamadan duramamıştı.
Randal ufak bir çocuk olsada karşısındaki elisayı paylaşmayı düşünmek bile sinir bozucuydu.
" randal o çocuk"
" evet ama yinede erkek ve sen sadece bana aitsin" randal elisayı kendine çekip tutkuyla öpmüş ve sahiplendiğini ilan etmişti.
" bunu unutma kadınım"
Elisa gülümseyerek onaylamıştı.
Akşam yemeği dagna halanın esprileri,johnun ufak tacizleri ile çok güzel geçmişti.
" artık evimize gidelim" randal yanında uyuklayan elisayla birlikte evlerine vardıklarında doğrudan yatak odalarına çıkmışlardı.
" oda çok soğuk randal" elisa üstünü çıkartıp sıkıca kürklere sarılmış uyukluyordu.
" ocağı yaktım şimdi ısınır" diyerek randal da kıyafetlerinden kurtulup elisaya sokulmuştu. Elisa randalın sıcaklığı ile iyice rahatlamıştı.
" johndan uzak dur elisa"randal hala ufak çocugu kıskanıyordu.
" o daha çocuk randal"
" olsun sen sadece benimsin " diyerek elisayı öpmeye başlamıştı.
" randal uyuyalım" desede bir süre sonra randalun dokunuşlarına kayıtsız kalamamıştı.
"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Melegim... (efsane Leydiler Serisi 4)(TAMAMLANDI)
Fiksi Sejarah"Beni nereye götürüyorsun kuzeyli. Amcama teşekkürün bu mu" "sakinleş kadın artık bana aitsin ve buna alış" Elisa son kez arkasına baktı. Evinden.,amcasından ve ona ihtiyacı olan çocuklar artık yoktu. Gözlerinden süzülen damlalar eline düştüğünde k...