Luku 18: Celebrating Halloween

185 24 47
                                    

Lokakuu. Huh, miten aika vain eteneekään niin nopeasti - tuntuu, että vastahan minä aloin seurustelemaan Liamin kanssa ja piakkoin - tai no puolentoista kuukauden kuluttua -  on jo puoli vuotta täynnä. En kuitenkaan vaihtaisi yhtään päivää pois yhteiseltä matkaltamme, sillä Liam on ihana. Olen totisesti onnekas kun saan olla juuri hänen tyttöystävänsä.

Halloween on melkein jo nurkan takana - enää kaksi päivää siihen! Zayn lähetti jo varmaan viikko sitten viestin, että aikoo pitää halloween-juhlat juuri 31. lokakuuta. Innoissani lupasin saapuvani paikalle - sinne tulisi myös joitakin muita Zaynin ystäviä Niallin, Louisin ja Harryn lisäksi. Sain taivuteltua Liaminkin tulemaan. Hän olisi halunnut mieluummin viedä minut Wolverhamptoniin perheensä tykö. Yritin vähän epäsuorasti kertoa, etten haluaisi lähteä sinne. Ruthin kanssa käyty kahnaus kaivertaa vieläkin, joten meluiten pysyn kaukana hänestä, jos vain mitenkään voin. En kuitenkaan haluaisi pahoittaa poikaystäväni mieltä, sillä onhan Ruth hänen rakas sisarensa. Muussa perheessä ei ollut mitään vikaa, vaan he olivat todella herttaisia ja saivat minut tuntemaan itseni tervetulleeksi luokseen.

Mutta niistä juhlista! Kyselin Julialta saatuani kutsun, mitä hän haluaisi tehdä silloin. En todellakaan halunnut olla inhottava sisko, joka lukitsee hänet yksin kotiin. Ehdotin siis josko hän haluaisi myös tulla jonkun ystävänsä kanssa Zaynin luokse tai sitten hän voisi jäädä asunnolleni ja kutsua muutaman ystävän. Ainut ehto kämpille jäämisessä oli, että kotibileet olisivat kielletyt, koska en todellakaan haluaisi sotkua asuntooni. Ja kaiken lisäksi kyseessä on vielä vuokra-asuntokin, joten ehdottomasti iso ei kotibileille. Julia kyseli ketä kaikkia Zaynin luokse tulisi, ja yllätyin kyllä hieman nähdessäni nyrpeän ilmeen Liamin mainitessani. Kyseinen ilme ei kai ollut tarkoitettu minun silmilleni, sillä se katosi varsin pikaisesti. Pidätin haluani alkaa tiedustelemaan lisää - ehkä Juliaa vain väsytti? Päätin uskoa, ettei hänen ja poikaystäväni välillä ollut mitään kränää.

Julia kuitenkin loppujen lopuksi suostui tulemaan mukaan halloween-juhliin. Mukaan tulisi hänen kanssaan Flora, kukapa muukaan. Kaksikko on ollut todella pitkään läheisiä, joten en yllättynyt. En tunne kovinkaan hyvin punahiuksisen sisareni ystävätärtä, mutta hän vaikuttaa kaikenkaikkiaan mukavalta. Ainakin Flora on aina todella kohtelias minua kohtaan, kun hän on saapunut tänne Julian seuraksi tai silloin vielä kun asuimme vanhempiemme luona. Ei siis mitään valittamista, että kuljetan kaksikon Zaynin luokse!

Viimeistelen parhaillaan asuani kyseisiin juhliin. Vetäisen ripsiini suhteellisen ohuen kerroksen ripsiväriä ja huuleni saavat koristuksekseen erittäin vaaleaa huulipunaa. Laitan kaulaani kaulakorun ja kosketan pitkissä vaaleissa hiuksissani olevaa lettikampausta. Olen suhteellisen valmiina jo nyt. Kurkistan vessaan, jossa Julia meikkaa Floran lakatessa kynsiään. Huokaisen pienesti, kunnes menen pukemaan takkiani. Huikkaan tytöille odottavani heitä autossa.

Oikeasti pakenen autoon viestittelemään Liamille, joka on mennyt jo Niallin kanssa Zaynin luokse. "Kestää vielä hetki, kun J ja F valmistautuu niin hitaasti :( on jo ehkä vähäsen ikävä x ", lähetän huokaisten. Puhelimeni ilmoittaa melkeinpä heti vastaanotetusta viestistä.

"kyllä ne kohta on varmaan valmiita. mullakin jo ikävä sua x   onneksi nähdään pian!". Hymyilen leveästi poikaystäväni viestille. Hän on niin äärettömän suloinen. Lähetän vielä viestin, jossa kysyn ovatko muut ystäväni jo saapuneet paikalle. Liam näkyy olevan paikalla viestittelysovelluksessa, mutta silti hän ei vastaa. Odotan toisen hetken ja tekstin 'paikalla' tilalle saapuu viimeinen paikallaoloaika, minuutti sitten. Ehkei poikaystäväni vain huomannut viestiäni? En halua alkaa ajattelemaan yhtään mitään typerää yhden vastaamattoman - oikeastaan turhankin - viestin takia. Saanhan minä sitten nähdä, onko ystäväporukkani paikalla vai ei, kunhan itsekin saavun Zaynin kämpille. Turha huolehtia.

There Is This One Guy || L.P.Où les histoires vivent. Découvrez maintenant