Fiya melangkah masuk ke dalam pejabat milik Tengku Holding. Pintu bilik Tengku Harris ditolak kasar ke dalam. Tengku Harris yang sedang berbincang dengan Rizqa setiausahnya terus terhenti apabila melihat kedatangan Fiya secara mengejut.
"Kita sambung nanti." Pinta Tengku Harris kepada Rizqa. Rizqa mengangguk faham lalu keluar dari bilik majikannya. Pintu bilik ditutup rapat.
"What's wrong with you?" Tanya Tengku Harris. Fail kerjanya ditutup. Dia melangkah menghampiri kekasihnya.
"What's wrong with me? You tanya lah mama you tu. Dia serang I tahu tak!" Lantang gadis itu berkata.
Riak muka Tengku Harris terus berubah mendengarkan Tengku Aida menyerang Fiya. Rambutnya dikuak kasar kebelakang.
"Mama I buat apa dekat you sampai you tak puas hati ni?" Tanya Tengku Harris. Ditarik tangan gadis itu duduk bersamanya di sofa.
"Eh Fiya, dah lama aunty cari you." Ujar Tengku Aida dengan lagaknya. Sebenarnya dari awal lagi dia tidak berkenan dengan apa yang ada pada diri Fiya. Melihat pakaian yang tersarung pada tubuh gadis itu pun memang dia langsung tidak berkenan.
"Kenapa aunty cari Fiya?" Tanya Fiya pelik.
"Emm aunty minta maaf awal- awal kalau buatkan you terguris hati. Sebenarnya aunty nak pesan dekat you untuk jauhkan diri dari anak aunty boleh?" Ujar Tengku Aida sinis.
"Aunty taknak you ganggu Harris lagi. Tak lama lagikan dia nak jadi suami orang. You suka ke kalau orang lain gelarkan you perampas." Sindir Tengku Aida.
Fiya sudah menyampah dengan teguran sinis Tengku Aida terhadapya.
"Maaf lah kalau saya nampak macam kurang ajar sangat, saya rasa aunty yang melebih sekarang ni. Aunty cakap dengan anak aunty siapa yang terhegeh- hegeh pada siapa. Saya ataupun dia? Saya dah minta putus tapi dia masih mahukan saya. Bukan masalah saya pun kan." Balas Fiya. Membuak- buak hatinya apabila dituduh perampas.
"Pasal tu aunty taknak ambil tahu. Pandai- pandailah you dengan Harris bincang. Yang penting putuskan hubungan you secepat mungkin." Ujar Tengku Aida dengan sengihan di bibir.
"I'm sorry sayang pasal mama I. I janji benda ni tak akan berulang lagi." Janji Tengku Harris. Tangan Fiya diusapnya.
"Benda ni tak akan jadi if you lepaskan I. I pun dah penat nak hadap benda remeh ni." Dia juga ada hati dan perasaan. Mana mungkin dia akan terima bila orang menggelarkannya sebagai perampas. Sedangkan dia dahulu memiliki hati Tengku Harris.
YOU ARE READING
MY ENCIK TENGKU
RomanceMy Encik Tengku ©️ 2017 Status : Completed Cinta tak pernah hadir, Cinta tak pernah kekal, Dan kadangkala cinta selalunya begitu kejam. Sudah berapa kali dia cuba untuk memiliki hati lelaki itu tetapi malangnya cubaannya tetap gagal. Dia ego, Dia k...