8. luku

916 58 4
                                    

Cara

En ole sanonut Justinille sanaakaan Haileyn ja mun tapaamisesta, mutta mies saa varmasti sen selville, sillä netti on varmasti jo nyt täynnä kuvia musta ja Haileystä.

"Mä päätin juuri, että me käydään hakemassa Cody, Gigi, Selena, Michael, Kendall, Alfredo ja Xavier ja me lähdetään Pattien luokse, sillä se on itse matkoilla", Justin sanoo yhtäkkiä. Puoletkaan nimistä ei sano mulle mitään, joten jään vain toljottamaan Justinia ihmeissäni. "Me tarvitaan lomaa."

"Häh?" kysyn varmasti todella typerän näköisenä. "Enhän mä voi noin vaan lähteä."

"No Italiaankin näytit voivan, joten mikset parin päivän reissulle ihan lähelle?" Justin kysyy hieman tuima ilme kasvoillaan.

"Mutta.. siis.." yritän löytää sopivaa selitystä, mutta ainoa asia mitä aivoni tällä hetkellä jankuttaa, on mikset sä voisi lähteä? "En mä ole edes ilmoittanut kenellekään! Eikä kukaan edes tiedä, että me ollaan väleissä, niin kuinka outoa olisi nähdä kuvia musta ja susta ja sun ystävistä Pattiella?"

"Paskat siitä, mitä se kenellekään muutenkaan kuuluu?" Justin kysyy.

"Oletko sä tullut hulluksi?" vastaukseni selvästikin ärsyttää Justinia mielettömän paljon.

"Lähdetään pakkaamaan sun laukkus, mulla on jo siellä valmiina vaatteita", Justin kehottaa. Jätkä on oikeasti lähdössä. "Tuletko sä, vai tulenko hakemaan?"

Kurtistan kulmiani.

"Etkö sä kuunnellut sanaakaan, mitä mä juuri sanoin?" kysyn.

"Itseasiassa en", Justin hymähtää ja avaa ulko-oven, kääntyen sitten taas katsomaan taakseen. "Kaikki oottaa jo!" Jäädyn ihan kympillä ja yhtäkkiä havahdun siihen, kun Justin on kantamassa mua pihalle talostaan ihan kuin mä olisin joku hullu stalkkerifani, joka ei haluaisi lähteä miehen luota.

"Okei, voit päästää alas!" kivahdan ja pääsen takaisin jaloilleni.

"Mä en ole ikinä nähnyt kun sä ajat - ja mä kyllä tiedän, että sä omistat ajokortin. Joten sä ajat", Justin hymyilee ja nakkaa mua autonavaimilla. En uskalla olla ottamatta kiinni, sillä avainkin varmasti maksaisi miljoonan.

"En mä osaa sinne!" puolustaudun.

"Mä neuvon,", Justin huokaisee ja odottaa pelkääjänpaikan puolella, että avaisin ovet miehen Audi R8 leopardikuvioiseen autoon.

"En mä halua ajaa", vingun, mutta Justin luo muhun sellaisen katseen, että mun pitäisi joko ajaa tai itkeä ja ajaa. "Eihän muut edes mahu tähän, ku ei tässä oo takapenkkejä!"

"En mä tarkoittanutkaan kirjaimellisesti hakemista, vaan että me mennään Codylle koska kaikki oottaa autoineen siellä ja ajetaan edellä Pattielle", Justin selittää kuin kaksivuotiaalle. "Sä yrität selvästikin vain myöhästyttää lähtöä." Huokaisen ja painan nappia, josta auton ovet napsahtavat auki.

Kävimme mun ja Caitlinin luona, eikä Caitlin ollut kotona, joten jätin lapun jossa sepostin jotain matkastani. Pakkasin laukun ja otin laturit sun muut tärkeät, jonka jälkeen pääsimme matkaan. Justin neuvoi mut Codylle ja siellä en kerennyt edes nousta autosta, kun Justin kehotti mua jatkamaan matkaa - meillä olisi kiire, sillä mies haluaisi olla perillä ennen auringonlaskua.

"Tällä on hyvä ajaa", kehun ja vaihdan vaihdetta isompaan. Kun auto lähtee kiitämään ja pistämään parastaan moottoritiellä, näen sivusilmällä Justinin vilkaisevan mua ja virnistävän.

"Mä muistelinki, että sä rakastat hulluttelua - sen takia mä annoinkin sun ajaa", mies naurahtaa. Vilkaisen taustapeiliä ja näen muidenkin pistävän lisää vauhtia, että ne pysyisivät mun perässäni.

jb - ciao bella Where stories live. Discover now