( AIRIS POV )
Alaa, Macam biasa. Aku dimarahi oleh pengawas sekolah sebab lambat. Dah biasa masuk rekod. Tapi panas telinga aku bila dengar dia sindir aku.
" kau macam namja je. dengan pakaian macam ni, kasar. lemah lembut pun tak. perwatakan pun macam lelaki terus, takde beza. "
Okay. Memang aku ni tomboy. Well aku ni Kang airis! biasa ah. Hati batu. Tapi, hanya satu je yang cairkan aku.
Kim taehyung .
-----
Aku berjalan menuju ke kelasku 6-B yang berada dihujung koridor. maklum laa kelas pandai tapi letak kat hujung hujung. The heck?!
Lalu aku masuk ke kelas dengan selamba, nasib takde cikgu lagi. kalau ada, mampos la aku kena maki.
Aku meletakkan beg dan duduk disebelah kim taehyung.
" Asal lambat? " tanya V sambil meletakkan kaki diatas meja.
" Aku bangun lewat. Asal kau tak jemput aku ? " marahku.
" Eh eh. Salahkan aku pulak. Mian, aku tak sempat sebab aku pun lewat. Tapi, takdelah lewat macam kau. " katanya malas.
" ergh. Suka hati kau lah. " kataku lalu memandang kehadapan.
Ya, memang aku suka dia. Tapi, takyah la over sangat en? kawan sejak kecil kot.
Lalu cikgu mathku tiba di kelas dan memulakan pembelajaran.
🌸🌸🌸
Tiba saja masa rehat, aku dan taehyung mula keluar dari bilik darjah.
" Airis, jom rehat dengan geng aku. " kata V.
" Haa okay. " kataku lalu mengikut V ke kantin.
Dan kelihatan geng btsnya duduk di sambil berbual rancak.
" Hoi! " jerkah V.
" Apocot! Kau rupanya V! " marah J-hope sambil mengurut dada.
" Wah. Airis pun ada lah. " kata Jungkook tersenyum sehingga menampakkan gigi arnabnya.
" Kacau korang ke? Aku boleh pergi. " kataku.
" Takpun, meh ah join sekali. " pelawa rapmon lembut.
Aku hanya tersenyum.
Aku tahu, ada mata mata yang tak puas hati dengan aku. Gila kau! Join dengan group hot kat sekolah ni kot.
Tapi, macam prinsip aku.
Ada aku kesah?
Lalu aku pergi kearah tempat membeli makanan dan terus duduk bersama geng bts kembali.
" Weh. Dengar cerita akan ada budak baru perempuan. Ramai kata dia cantik macam model. " kata Jin tetiba.
Aku? hanya pasang telinga jela.
" Okay then? Kau nak try? " tanya J-hope.
" Taklah. So, aku cadangkan untuk V. Sejak dulu sampai sekarang. Masih sorang. Apa salahnya kau try? " kata Jin sambil memandang V.
" Sape cakap aku takde peneman? " kata V.
Ni yang aku panas sangat ni. Sabar Kang Airis!
" Siapa? Aku taktahu pun. " tanya jin.
" Ni diaa. Peneman hidup aku. " kata V lalu memeluk bahuku.
" Yah! Apa kau buat ni? " kataku lalu menolaknya.
Aku menahan malu. Dahlah public ni. Malu lah aku!
" Airis? Tch. Takyahlah. Tomboy " celah jimin.
Lubang telinga aku panas weh. berdesing pulakk.
" Tak baik jimin. Lagipun airis comel kalau tengok betul betul. Mata dahla warna coklat! Kyeoptaa! " Puji rapmon
Ni yang aku takboleh ni. Puji puji lak. jarang ni jarang.
"
Nak apa puji aku raksaksa? "
" Bukan nak berterima kasih kau ni. Ish budak ni. " kata rapmon sambil mengoyangkan jarinya. ( buat fahamlah )
" Tch. Kamsa namjooh-ah " kataku malas.
Tetiba, bunyi loceng menandakan masuk waktu belajar kembali.
" Aku dan airis naik dulu eh. Bye " kata V lalu menarikku.
Seronok je kau main tarik aku.
"
Nae. Bye! " kata jungkook dengan tersenyum panjang. Manis haihh anak orang ni.
Lalu taehyung menarikku untuk masuk kedalam kelas.
Aku sempat memandangnya dari tepi, Kau perfect taehyung. Segak sangat! Untung siapa yeoja yang bertakhta dihati kau.
Sekilas, aku mengeluh.
Perempuan? cantik?
V-ah, aku risau kau akan lupakan aku.
TBC.
YOU ARE READING
Tomboy + KTH
Fanfiction"Maybe I'm not a good girl, but I have a feeling too. Please, take care of my feeling." -KA "And, I will take care of you untill I die. I'm promise!" -KTH Start ; 27 April 17 End ; -