( AIRIS POV )
Aku berjalan kehulu dan kehilir, belakang depan. Fikir macam mana nak pujuk omma. Sah sah merajuk. Kata nak makan sekali. Last last hmh hampeh.
Nampaknya takde caralah. Kena mintak maaf.
Okay, fighting kang airis!
Ketika aku membuka pintu bilikku. Telefonku berbunyi tanda sms baru.
Pagi buta pun ada jugak orang nak sms?
Lalu aku membukanya.
" Bangun chubby! Kau jangan datang lambat, lepastu duk marah marah aku sebab tak jemput kau kat rumah. Aku tak sempat untuk harini. -V "
Err? Dia dah membebel dah.
" Nae. Kau jangan risau lah. Dah! Pergi sekolah. Jangan malas! - Airis "
Lalu aku menutup telefonku dan meletakkan dalam laci. Gelang ni, takut nak pakai. Aku dahla buas, nanti hilang. Baik simpan je.
Okay. Benda ni tolak tepi. Yang penting, pujuk omma!
Perlahan lahan aku membuka tombol pintuku.
Dan terus aku menuju kedapur.
Omma tengah masak.
Lalu aku memeluk pinggang ommaku lembut.
" yah! Budak ni. Terkejut tau! " marah omma.
" Heee. Miann omma sebab semalam tak dapat makan dengan omma. " kataku dengan nada memujuk.
" Haih dia ni. Janji tapi tak tepati. Okay, omma maafkan kamu sebab appa dah ceritakan tadi. Kelmarin omma pun lupa birthday airis. Mianhae sayang. " kata ommaku lalu mengosok kepalaku.
" Hee. Takpe, airis tak kisah sangat. Hmm, airis nak ke sekolah dah. Nanti kena marah. Bye omma. " kataku lalu meleraikan pelukan dipinggang ommaku.
" Makan lah sikit. "
" Dah lambat ni. Airis tak sempat. Airis makan nanti berjalan lah. " kataku lalu mengambil roti bakar dan keluar.
" Yah budak ni. Taksenonoh ! " jerit omma dari dapur.
Haih, tak sempat weh.
Terus aku berlari menuju ke sekolah sambil makan sekeping roti untuk alas perut.
----
Ah. Sampai jugak. Penat berlari cem orang kena kejar anjing liar.
Lalu aku membetulkan rambutku yang serabut dan terus berjalan menuju ke pintu pagar utama sekolah.
" selamat pagi airis. Awal nya kau. " kata pengawas
" Ah. Aku nak ubah sikit sikit. Takpe en? " jawabku.
" Ah bagus lah. Aku suka, takdelah kena denda. " perli pengawas itu.
" Huh. Pape jela "
" And, ubah lah jugak penampilan kau kepada perempuan. "
YOU ARE READING
Tomboy + KTH
Fanfiction"Maybe I'm not a good girl, but I have a feeling too. Please, take care of my feeling." -KA "And, I will take care of you untill I die. I'm promise!" -KTH Start ; 27 April 17 End ; -