( JIMIN POV )
Pagi lagi aku dah call airis. Tapi, tak dapat jugak. Maybe airis dah sampai sekolah kot.
Takkanlah awal sangat. Setahu aku dia yang 'Raja datang sekolah lambat'
Lalu aku mulai hidupkan enjin motorku, perlahan lahan aku memakai topi keledar dan mula pergi ke sekolah. Tak salahkan aku datang awal? Mana tahu airis pun sama. Aku meluncur laju ke sekolah.
Lalu aku mulai memanjat tangga untuk masuk ke dalam kelas. Kelas 6-C bersebelahan dengan kelas 6-B.
Aku terdengar orang bertengkar. Aik? Siapa pulak bertengkar pagi ni? Masih ada 40 minit lagi nak start pembelajaran. Takkanlah hantu kelas 6-B ?
Aku cuba beranikan diri. Tolong jangan ada apa yang aku tak nak jadi harini.
" Aku tahu kau dengki sebab aku lebihkan yura dari kau, kan? "
Hah? Yura? Maksudnya Han yura ke?
" Aniya! Jangan perasaan lah "
Airis? Aku pasti ni milik suara dia.
" Aku mintak korang berbaik. Tak nak lah bergaduh, tolong airis. Janganlah buat aku putuskan persahabatan kita, please " Dan, aku tahu itu suara V.
V? Kau sedar tak kau bercakap dengan siapa tu? Itu sahabat kau pabo! Aku terpaksa tahan marah dihati. Apa yang istimewa sangat dekat han yura tu? Sumpah aku cakap dia takde yang menarik bagi aku masa mula mula jumpa. Hanya paras rupa yang cantik je.
Lalu aku menyorok bila aku dengar V mulai keluar dari kelasnya. Aku ambil kesempatan untuk masuk ke dalam kelas airis.
Airis, menangis sambil tertunduk atas lantai. Tak pernah aku lihat dia selemah ini.
Terus aku meluru kearahnya dan terus memelukknya erat.
" S-siapa? " kata airis gagap.
" Chim. Tenang, aku ada. " kataku sambil menguatkan pelukanku. Airis hanya membalas pelukanku dan menangis dibahu aku.
" Nangis la sampai kau rasa tenang. Arasso? Aku temankan kau " kataku lembut sambil mengusap kepalanya.
" Gomawo chim "
------
( AIRIS POV )
" Gwenchana? " kata jimin sambil memandang rupaku. Aku tahu mata aku tengah sembap sebab aku kuat menangis.
Aku hanya angguk.
" Serius? Dahla fikirkan pasal tu. Maybe V tengah serabut, kejap lagi dia bersalah latu. I'm pretty sure. " kata jimin.
" Bersalah? Aku rasa tak. Sanggup dia nak buang aku dari hidup dia semata mata untuk Yura? " kataku menahan marah.
" Hmm. V tu seorang yang baik. Pasti lah dia bersalah. "
" Aku taknak jumpa dia. Hati aku cukup pedih sekarang " kataku sambil memandang kearah lain.
" Boleh aku tanya kau? " tanya jimin. Aku hanya angguk perlahan.
" Betul kau halau yura? "
" Aniya! dia biadap sangat dengan aku. Tu yang aku halau dia keluar tu. " kataku jujur.
" Hmm? Apa? Ceritalah. Aku ada ni nak dengar luahan kau " kata jimin lembut. Sempat aku curi melihat mencari keikhlasan pada lelaki disebelahku sekarang.
YOU ARE READING
Tomboy + KTH
Fanfiction"Maybe I'm not a good girl, but I have a feeling too. Please, take care of my feeling." -KA "And, I will take care of you untill I die. I'm promise!" -KTH Start ; 27 April 17 End ; -